[excel] bestand>openen wel, (dubbel)klikken niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oke, probleem dat zich wonderlijk genoeg alleen met excel voordoet. Zo kun je, in excel, elk gewild excel bestand via (bestand>openen) openen. Echter, als je via windows verkenner, of gewoon in een windows-map, een excel bestand aanklikt, krijg je de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/excel.gif

Het bestand is dus niet via een dubbelklik te openen. En wel via excel zelf. Weet iemand een oplossing om dit probleem te verhelpen? Alvast bedankt. :)

btw: excel 2000 @ Windows ME

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shift, rechtermuisknop, openen met..., Microsoft Excel, (vinkje, dit programma altijd gebruiken voor dit type bestand) OK

klaar :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga eens naar MY Computer -> Tools -> Options -> File Types -> Microsoft Excel, en dan bij het open, zet die %1 eens tussen aanhalingstekens.

• El Jefe
  • Niet online
AMD_er schreef op 21 January 2003 @ 17:47:
Shift, rechtermuisknop, openen met..., Microsoft Excel, (vinkje, dit programma altijd gebruiken voor dit type bestand) OK

klaar :)
Nee, het bestand wordt wel herkend als excel bestand, en heeft ook een excel icoontje. Ook als je alsnog het programma selecteerd blijft deze melding komen. Excel wordt overigens wel opgestart, alleen het betreffende bestand wordt dus niet gevonden.

[ Voor 33% gewijzigd door El Jefe op 21-01-2003 17:50 . Reden: het was een quote :) ]

• El Jefe
  • Niet online
elevator schreef op 21 januari 2003 @ 17:48:
Ga eens naar MY Computer -> Tools -> Options -> File Types -> Microsoft Excel, en dan bij het open, zet die %1 eens tussen aanhalingstekens.
Dat gaat al beter, thanks. :)
Het bestand wordt nu wel in excel geopend, maar de foutmelding blijft komen. Toch wel een beetje vreemd, nu het bestand wel verschijnt. Iemand een oplossing om ook de foutmelding achterwege te laten?

Verwijderd

El Jefe schreef op 21 januari 2003 @ 17:56:
[...]

Dat gaat al beter, thanks. :)
Het bestand wordt nu wel in excel geopend, maar de foutmelding blijft komen. Toch wel een beetje vreemd, nu het bestand wel verschijnt. Iemand een oplossing om ook de foutmelding achterwege te laten?
Ik heb hetzelfde soort probleem op dit moment. Ik heb bij DDE-bericht: heb ik [open("%1")] staan. Bij microsoft staat ook dat dit juist is. Maar hij opent nou excel wel maar het bestand niet. Wie kan mij/ons helpen???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:59:
[...]
Ik heb hetzelfde soort probleem op dit moment. Ik heb bij DDE-bericht: heb ik [open("%1")] staan. Bij microsoft staat ook dat dit juist is. Maar hij opent nou excel wel maar het bestand niet. Wie kan mij/ons helpen???
• Bij de toepassing staat er wel extra /e achter?
• Bij onderwerp staat tevens system?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik heb het al gevonden:

Opgelost door in excel de optie:
Extra - Opties - Algemeen - Andere toepassingen negeren uit te zetten.
Tools - Options - General - Ignore other applications uit zetten
:*) _/-\o_ :) in ieder geval bedankt
Pagina: 1