Dual monitor probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
In de search kan ik niet echt iets nuttigs vinden, alhoewel het vast ergens moet staan :/

Probleem; Ik heb een dual monitor opstelling die niet werkt.

Als ik opstart krijg ik gewoon het complete boot-scherm tot en met het winXP opstartbalkje te zien op beide monitoren. Daarna mn desktop alleen op mn primary monitor. Ik heb net de nieuwe detonator driver van nVidia geïnstalleerd en die geeft overal wel aan dat dual monitor een optie is, maar hij herkent de 2e monitor gewoon niet. Ik zie ook maar 1 schermpje staan bij beeldscherm opties.

specs van mn kaart;

Club3D GeForce 3 Ti200 64MB DDR met DVI
die 2e monitor heb ik op mn dvi-uitgang dmv een dvi->vga connector.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij mn 2e monitor ook in winXP detecteerd??

Connaisseur des femmes

• tumbadora
  • Laatst online: 10-08 10:56
Gulli schreef op 21 januari 2003 @ 17:37:
In de search kan ik niet echt iets nuttigs vinden, alhoewel het vast ergens moet staan :/

Probleem; Ik heb een dual monitor opstelling die niet werkt.

Als ik opstart krijg ik gewoon het complete boot-scherm tot en met het winXP opstartbalkje te zien op beide monitoren. Daarna mn desktop alleen op mn primary monitor. Ik heb net de nieuwe detonator driver van nVidia geïnstalleerd en die geeft overal wel aan dat dual monitor een optie is, maar hij herkent de 2e monitor gewoon niet. Ik zie ook maar 1 schermpje staan bij beeldscherm opties.

specs van mn kaart;

Club3D GeForce 3 Ti200 64MB DDR met DVI
die 2e monitor heb ik op mn dvi-uitgang dmv een dvi->vga connector.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij mn 2e monitor ook in winXP detecteerd??
heb je gekeken bij nview

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
in de search of bij nVidia? ik heb t wel op mn computer staan namelijk.

Connaisseur des femmes

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Met je rechtermuis ergens op je desktop klikken, properties, settings, als het goed is zie je 2 monitoren en dan klik je op de monitor met nummer 2, vink dan het hokje met: Extend my Windows desktop onto this monitor.

En ja ik heb een engelse windows :P

Verwijderd

Uhmz voor nvidia heb je daar speciale software voor nodig wil je het d8 ik goed laten werken.

Ik heb zelf met radeon nergens last van 2 monitoren en een TV> (moet wel switchen tussen monitor 2 en TV )
Maar bij een vriend kreeg ik het niet aan de praat met een gf4 ti4600 dus.
Ati heeft speciale controle panel + opties.
Maybe moet je ff kijken naar dat soort dingen voor nvidia kaarten.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
thijz schreef op 21 January 2003 @ 17:56:
Met je rechtermuis ergens op je desktop klikken, properties, settings, als het goed is zie je 2 monitoren en dan klik je op de monitor met nummer 2, vink dan het hokje met: Extend my Windows desktop onto this monitor.

En ja ik heb een engelse windows :P
|:(

als t zo makkelijk was had ik t natuurlijk niet gepost he :( ik zei dus dat die 2e monitor niet eens verschijnt in beeldinstellingen!
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:00:
Uhmz voor nvidia heb je daar speciale software voor nodig wil je het d8 ik goed laten werken.

Ik heb zelf met radeon nergens last van 2 monitoren en een TV> (moet wel switchen tussen monitor 2 en TV )
ik heb idd nview van nVidia, dat bedoel je waarschijnlijk, tv-out werkt wel naar behoren btw.

Connaisseur des femmes

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:00:

Bij de nVidia drivers word standaard (bij de 40.xx en hoger) Nview meegeleverd. Daarmee kun je een aantal leuke opties ed instellen :P
Maar voor de normale dingen (zoals beeld uit je monitor krijgen) kan gewoon in windows.

Ik heb hier btw een GF3Ti200 AGP en een GF2MX400 PCI draaien.

/edit
|:(

als t zo makkelijk was had ik t natuurlijk niet gepost he :( ik zei dus dat die 2e monitor niet eens verschijnt in beeldinstellingen!
Kon ik natuurlijk ook niet weten.. 8)7

Er schiet mij opeens te binnen dat ik ooit ergens had gelezen dat de GF3 geen dual monitor ondersteund.
Alleen de GF4 en hoger (;)) zou dat ondersteunen.
Ik zal eens kijken of dat nog kan vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Edward op 21-01-2003 18:13 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je 2 monitoren van een verschillend type? Wissel ze dan eens om en start daarna de PC opnieuw op. Mijn ervaring met Matrox en Nvidia kaarten is, dat het soms uitmaakt welke monitor aan de primary uitgang hangt.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ah nee ik hoop t niet, want mn primary is een LG Flatron 17" en die secondary is een oud compaq 15"dingetje :/

en mn gf3 kan t wel, want om de een of andere reden komen mn boot-scherm en counterstrike wel gewoon op beide monitoren tegelijk...

Connaisseur des femmes

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gulli schreef op 21 januari 2003 @ 18:30:
ah nee ik hoop t niet, want mn primary is een LG Flatron 17" en die secondary is een oud compaq 15"dingetje :/
Dat klinkt bekend. Vermoedelijk is de ene een PnP geval en de ander niet. Volgens mij is dat de reden dat er soms problemen zijn.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
je moet bij de nvidia opties naar bureaubladhulpprogramma's en dan dualview in schakellen en dan ziet windows wel 2 schermpjes.

[ Voor 21% gewijzigd door robbert op 21-01-2003 18:51 ]

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik neem aan dat je bij beeldscherminstellingen bedoelt? Nou daar kan ik dus nix vinden, er staat nergens iets dat een dubbele desktop zou kunnen inschakelen.

Connaisseur des femmes

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.krebbers/dualmonitor.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door robbert op 22-01-2003 08:32 ]

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bureaublad.JPG

*klik*

nou... zeg t maar :/

ik snap er nix van!

Connaisseur des femmes

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ok laat maar zitten, ik lees net dat GF3 geen dual monitor ondersteund. Dus dan koop ik wel een PCI kaartje erbij ofzo, iig bedankt!

Connaisseur des femmes

Pagina: 1