Toon posts:

GEZOCHT: Ervaring eigenbeheer internet server.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen beginnen met het op Internet ten tonele brengen van mijn webapplicatie. Op zich is daar niets bijzonders aan echter ik wil wel graag de server in eigenbeheer hebben, met andere woorden ik wil geen last van anderen hebben.

Nu komen daar verschillende dingen bij kijken zoals:
- Een eigen Internet server;
- Internetverbinding;
- Internet snelheid;
- Etc.

Ik heb al wat zitten zoeken op Internet.
Hieronder bevinden zich enkele scenario's, met vragen van mij.
- Ombouwen van een mini-tower computer tot Internet server.
Wie kan mij daar wat meer over vertellen? Hoeveel U-rackspace neemt z'n ding in beslag?

- Internet server gewoon thuis laten staan achter een @home verbinding.
We gaan uit van een vast-IP, is dit aan te raden?

- Internet server plaatsen bij een Internet provider;
Tja, nu gaat het om de centjes... wat zijn nu reële kosten?

Zouden de mensen die met een van deze punten ervaringen hebben hun ervaring met mij en uiteraard ook andere forum lezer willen delen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Frank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:34:
Hallo,

Ik zou graag willen beginnen met het op Internet ten tonele brengen van mijn webapplicatie. Op zich is daar niets bijzonders aan echter ik wil wel graag de server in eigenbeheer hebben, met andere woorden ik wil geen last van anderen hebben.

Nu komen daar verschillende dingen bij kijken zoals:
- Een eigen Internet server;
- Internetverbinding;
- Internet snelheid;
- Etc.

Ik heb al wat zitten zoeken op Internet.
Hieronder bevinden zich enkele scenario's, met vragen van mij.
- Ombouwen van een mini-tower computer tot Internet server.
Wie kan mij daar wat meer over vertellen? Hoeveel U-rackspace neemt z'n ding in beslag?

- Internet server plaatsen bij een Internet provider;
Tja, nu gaat het om de centjes... wat zijn nu reële kosten?

Zouden de mensen die met een van deze punten ervaringen hebben hun ervaring met mij en uiteraard ook andere forum lezer willen delen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Frank
@home heeft 16kb/sec up gaat zo ie zo niet lukken,
als ik u mag tiippen ik heb ook met het probleem gezeten, gewoon 1 huren bij een Internet hosting provider :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:32 ]

Verwijderd

Ergens gaan colocaten / dedicaten. Prijzen variëren een beetje maar voor colocation betaal je al snel 100 euro/maand en voor dedication het driedubbele.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
uh... Als ik zie dat je oa de vraag stelt:
Denk ik dat je beter gewoon webspace kunt huren.. Als je al niet eens weet of een vast IP handig is, hoe wou je dan je bak beheren?
En op @homo.... nofi, maar 16k up is NIX.. je moet een beetje verbinding hebben, om bezoekerspieken op te vangen. (bij 16k up is je bak met 2 users al erg traag)

Bij uitval moet je m ook online krijgen...

Kwa kast: tja, van 1U tot 4U, wat wil je?
1U is goedkoopst kwa colo
2U is mooie middenmaat. (wel betaalbaar, maar normaal te bouwen ivm koeling enz).
4U kun je alles normaal in kwijt, zonder risers. maar goed, zo'n space kost ook iets meer.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Denk ik dat je beter gewoon webspace kunt huren.. Als je al niet eens weet of een vast IP handig is, hoe wou je dan je bak beheren?
[...]
Over mijn kennis hoeft u zich niet druk te maken.
Wat je me wel mag vertellen, wat zijn de maten van 1U?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

1U is 4,5 cm uit mijn hoofd (opent Google alvast :)). Dat is errug laag en niet geschikt voor zelfbouw. In 4U kun je gewoon alles kwijt wat je wilt zonder te proppen/met risercards te werken maar is ook iets duurder om te colocaten.

De opties die je aangeeft kunnen allemaal maar het hangt er een beetje vanaf wat voor applicatie je hebt/hoe zwaar die is/ hoeveel data die trekt / etc om een beste oplossing voor je uit te kiezen.

[edit]1U is 1,75 inch dus 4,445 cm, is mijn geheugen toch niet zo slecht :).

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 21-01-2003 19:52 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Wil je iets meer kwijt over je applicatie? Is dat Windows (IIS) of Linux (Apache?)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:20
IceStorm schreef op 21 January 2003 @ 19:50:
1U is 4,5 cm uit mijn hoofd (opent Google alvast :)). Dat is errug laag en niet geschikt voor zelfbouw. In 4U kun je gewoon alles kwijt wat je wilt zonder te proppen/met risercards te werken maar is ook iets duurder om te colocaten.

De opties die je aangeeft kunnen allemaal maar het hangt er een beetje vanaf wat voor applicatie je hebt/hoe zwaar die is/ hoeveel data die trekt / etc om een beste oplossing voor je uit te kiezen.
Och, ik heb ook een 1u servertje zelf gebouwd en gecolocated, en dat gaar prima hoor :)

In een 1u kastje kun je gewoon normaal spul kwijt, alleen je moet rekening houden met max 2 pci en een low profile cooler voor je cpu.

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op 21 January 2003 @ 19:53:
Wil je iets meer kwijt over je applicatie? Is dat Windows (IIS) of Linux (Apache?)
Windows met IIS en SQL server.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

kieskes schreef op 21 januari 2003 @ 19:53:
Och, ik heb ook een 1u servertje zelf gebouwd en gecolocated, en dat gaar prima hoor :)
In een 1u kastje kun je gewoon normaal spul kwijt, alleen je moet rekening houden met max 2 pci en een low profile cooler voor je cpu.

Ja je hebt gelijk :). Ik bedoelde meer dat ik 1U zelf minder geschikt vind voor zelfbouw (en voor mij woog het niet op tegen het prijsverschil van 4U colocaten ;)).

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 21 januari 2003 @ 19:50:

[edit]1U is 1,75 inch dus 4,445 cm, is mijn geheugen toch niet zo slecht :).
Dus 4,5 cm hoog, maar hoe zit dat dan met de breedte en diepte?
Of is dit een gekke vraag?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Internet & Telefonie Hosting FaQ

Daar staat eigenlijk alles dat je moet weten.
Als kant-note wil ik je nog wel even vertellen dat het plaatsen van een 'gewone' pc kast als server bij een Hoster onbetaalbaar is / niet mogelijk. Hoe kleiner, hoe goedkoper. Dus als het even kan, neem een 1 of desnoods een 2 U kast :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.