Mijn topic is gesloten.. dus plaats ik mijn discussie punten maar hier..
Veel menen zullen de kat uit de boom gaan kijken. Vooal als het gaan om:
Ik ben niet zo dol op het PC-Console idee. Een echte Console is in mijn ogen nog steeds een O.S. loze systeem. Daarmee bedoel ik dus dat je niet eerst je O.S. moet laden voodat je aan de slag kunt. Alle consoles van nu hebben een Loader, maar dat is geen O.S. in mijn ogen. Maar daarover kun je nog gaan discussieren..
Ook het feit dat Windows XP de keuze is geweest van de O.S is in mijn ogen een zwaktepunt. Maar daaraan zitten genoeg vragen verbonden:
• Hoe instelbaar is het?
• Hoe zit het met security?
• Hoe makkelijk worden er update's gedaan?
en de hoofdvraag:
• Hoe her-installeer je de O.S. als ie weer eens corrupt is?
Ook de uiterlijk staat me niet aan. Past bijna nooit in je Home-entertainment kast. Terwijl de PS2 mooi een hi-fi uitstraling heeft en past bij je zwarte losse-componenten systeem. De Gamecube is zo klein dat hij er niet in hoeft te passen. De X-box valt in dezelfe categorie als de Phantom: Opvallend.
Ook blijf ik steken op: Seamless Upgrades
Wat voor upgrades? Extra HDD? Extra geheugen? Nieuwe VGA kaart?
Of zijn het toch alleen maar de nodige Windows Security updates

.
En zal het er ooit van komen dat je een Game download, en dan de melding krijgt: This game requires 512 MB of ram, goto
www.phantom.net/shop to purchase more Memory (en dan voor 300$ ofzo)
Ik begrijp dat Consoleontwerpers altijd zoeken naar een manier om de levensduur van een console variabel te maken, of in ieder geval een stuk langer te maken, maar hoever zal het gaan? Een Proc upgraden zal waarschijnlijk het laatste zijn wat de gemiddelde consument wil doen. Het is gewoon een feit dat de levensduur van een Console niet afhankelijk is van de hardware, maar van de games... Kijk maar naar de PlayStation 1. Die hield het lang uit omdat de games goed speelbaar waren. Consoles als de Dreamcast konden hier weinig aan veranderen.
Het Feit dat er Dolby Digital 7.1 op zit, zit me ook niet lekker. De consument zal een 7.1 geluidssysteem moeten aanschaffen hiervoor, en dat is dan alleen voor games? Het zou een stuk beter zijn als je ook DVD's af zou kunnen spelen met die 7.1 geluidssysteem. Zo zul je zien dat die geluidssysteem uniek is voor het apparaat en daardoor niet op de stereo kan worden aangesloten. Hopelijk is er een optische ingang voor dat soort zaken.
Ik ben altijd van mening geweest dat een goede console, een console is waarbij je alles bij de eerste aanschaf krijgt, en niet allerlei extra's hoeft te kopen. Dus een apparaat waarmee je alles kan wat hij belooft, zonder extra in je buidel te tasten.
Grote voorbeeld is toch wel de DVD functie van de xbox.. Je kan alleen DVD's Afspelen als je de daarvoor bestende afstandsbediening hebt gekocht.. (toch

)