Ik heb na de renovatie van m'n syntheses een paar Vifa woofers en een tweeter over.
De woofers vertonen een mankement: de membraam komt los van de rubber rand.
Kan ik deze gewoon weer aan elkaar plakken (membraam & rand zijn verder nog 100%)?
Zo nee, lees niet verder; einde verhaal
Zo ja, ben ik van plan om met deze units een centre te bouwen
omdat ik m'n huidige (Mission) centre niet meer mooi vind klinken.
Ik weet dat deze units niet magnetisch afgeschermd zijn maar zoals ik hem moet plaatsen is de invloed op m'n tv m.i. verwaarloosbaar.
De woofers zijn de Vifa P17WJ-00-08 en de tweeter een Vifa D27TG-05-06
Ik ben al een beetje aan het stoeien geweest Lspcad en WinISD en kom voor een gesloten box op een inhoud van 21,5 - 22,5 L uit.
Nu komen de vraagtekens voor mij want technisch ben ik gewoon een enorme leek:
Moet ik de woofers serieel of parallel aansluiten? Het aansluitprincipe weet ik wel maar wat zijn hier de voor- en nadelen?
Een berekening met een vented-box komt op zo'n 43L uit. Dit bevreemd mij omdat meestal boxen met een bas-pijp minder inhoud nodig hebben. Ik begin dan ook te twijfelen aan de parameters die ik heb gebruikt. Zou iemand dat voor mij willen narekenen?
PS
Ik ben helaas in de loop van morgen weer in staat om verdere bijdrages/antwoorden te leveren
De woofers vertonen een mankement: de membraam komt los van de rubber rand.
Kan ik deze gewoon weer aan elkaar plakken (membraam & rand zijn verder nog 100%)?
Zo nee, lees niet verder; einde verhaal
Zo ja, ben ik van plan om met deze units een centre te bouwen
Ik weet dat deze units niet magnetisch afgeschermd zijn maar zoals ik hem moet plaatsen is de invloed op m'n tv m.i. verwaarloosbaar.
De woofers zijn de Vifa P17WJ-00-08 en de tweeter een Vifa D27TG-05-06
Ik ben al een beetje aan het stoeien geweest Lspcad en WinISD en kom voor een gesloten box op een inhoud van 21,5 - 22,5 L uit.
Nu komen de vraagtekens voor mij want technisch ben ik gewoon een enorme leek:
Moet ik de woofers serieel of parallel aansluiten? Het aansluitprincipe weet ik wel maar wat zijn hier de voor- en nadelen?
Een berekening met een vented-box komt op zo'n 43L uit. Dit bevreemd mij omdat meestal boxen met een bas-pijp minder inhoud nodig hebben. Ik begin dan ook te twijfelen aan de parameters die ik heb gebruikt. Zou iemand dat voor mij willen narekenen?
PS
Ik ben helaas in de loop van morgen weer in staat om verdere bijdrages/antwoorden te leveren
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:20 ]