Toon posts:

CCFL in subwoofer, stoort dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan zelf een subwoofer te maken maar ik had dus net iets lijps bedacht ik zou er b.v. ook een soundactive 4" ccfl in kunnen doen.
Dus ik had een vraagje: kan ik dit gerust doen of krijg ik dan kans op storing?:?
http://www.frozencpu.com/images/products/detail/lit-37.jpg
http://www.frozencpu.com/images/products/detail/lit-26.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

Sick Nick

Drop the top!

subwoofer geeft veel trilling, weet niet of die ccfl lang blijft leven. Denk dat de storing vrij minimaal zal zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Idd, de CCFL leeft niet lang :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Nou, wat betreft de CCFL die de subwoofer stoort, waarschijnlijk niet, het is tenslotten een soort van TL buis. Je wilt misschien wel de inverter buiten de subwoofer houden, aangezien dat ding redelijk hoge spanningen opbouwt. Electriciteit dat stroomt veroorzaakt magnetische velden, in een draad natuurlijk heel klein, maar in zo'n inverter wel wat groter.

Wat betreft de subwoofer die de CCFL stoort. Naja, dat hebben de mensen boven me al omschreven ;). Misschien vast zetten met rubbertjes, en dan die hele flexibele.

Verwijderd

wrom zou hij niet lang leven? in een auto blijft een ccfl tog ook heel? :)

Verwijderd

Duppelpost |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 16:59 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met indoen?

In de behuizing zodat je licht via de eventuele bas-reflex poorten ziet?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:54:
wrom zou hij niet lang leven? in een auto blijft een ccfl tog ook heel? :)
Daar hangen niet van die dunne ccfl buisjes in/onder als die je in je pc hangt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:57:
Wat bedoel je met indoen?

In de behuizing zodat je licht via de eventuele bas-reflex poorten ziet?
Ja ik zou hem naast de bassreflex buis willen plaatsen zodat je het licht wel ziet maar niet de ccfl zelf en wat betreft die inverter bouw ik bij m'n toetsjes in zodat ik de soundsensitive nogwat kan aanpassen 8)7 en phytagoras bedankt voor je tip!
En als ik er nou eens een transparant spul tussen die ccfl en een andere doorzichtige buis plak?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:29 ]

Pagina: 1