Toon posts:

Benchmarks voor PIII 1000 Mhz, 1200 Mhz en Celeron 1400 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een benchmarkoverzicht waarin ik deze processoren tegenovelkaar kan bekijken en zien welke het snelst is.
Ik heb op google geen benchmark pagina kunnen vinden die deze processoren heeft samengevat.
Ik wil kijken welke ik het beste kan aanschaffen.

De celeron 1400 is spotgoedkoop, maar je levert misschien veel in op performance tov een PIII 1200 Mhz.

Dat wil ik dus kunnen vergelijken.
Ik heb ook al op Tom's Hardware gekeken maar daar stond deze combo van proc benchmarks ook niet.(vreemd)

Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:15 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik heb geen benchmark voor je.. maar wel een tip

Als je een beetje overklokker bent koop je een Celeron 1100 Tualatin (100 Mhz FSB) en zet je deze op 133 Mhz FSB. Ik denk dat je dan de snelste uit het rijtje hebt voor zeer weinig Euros

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was al van plan over te klokken, maar haal ik dan niet snellere resultaten met een overgeklokte Celeron Tualatin 1400 Mhz ipv een Celeron 1100 Mhz?

Verwijderd

Op THG vond ik ook niet een goede benchmark voor je. En voor overklokken zou ik idd voor de Tualatin gaan.

Verwijderd

Makkelijke vergelijkings programma voor je namelijk Sisoft Sandra2003 te downloaden op www.tweakers.net en zoek naar software daar staat hij onder.

Verwijderd

wrom nog zo'n trage processor? koop dan een amd als je snel en goedkoop wilt dit zeg ik niet snel meet een intel hart maargoed als je budget niet hoog is en je wilt sneller koop dan nu een amd 2200+ of iets dergelijks...

want anders ben je binnen een half jaar weer aan de beurt voor een upgrade.

maargoed als je wilt kiezen uit deze drie ga dan toch voor de celeron 1400 die is denk ik wel op 1600 of hoger te krijgen...

nou suc6

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:08:
Ja ik was al van plan over te klokken, maar haal ik dan niet snellere resultaten met een overgeklokte Celeron Tualatin 1400 Mhz ipv een Celeron 1100 Mhz?
nee dat zal niet gaan

De tualatin core zal niet zo enthousiast boven de 1500 mhz geklokt kunnen worden. De 1400 is niet voor niets het laatste model :(

Dus ik meen serieus dat je uit een 1100 mhz Tualatin waarschijnlijk de hoogste resultaten zult persen... :Y)

@Arne F. AMD is inderdaad goedkoper en sneller. Maar als je al een Intel mobo hebt. Of je bent gewoon een intel die hard (schaars in dit topic). Of je hebt al een keer een AMDcore gemolt. Dan kan er een keuze zijn voor Intel

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Waarschijnlijk kiest hij voor deze processor omdat hij een S370 mobo heeft ;) Gok ik zo :) Daarbij is dat de vraag nu ook helemaal niet, de snelste is de 1400mhz celleron, op de voet gevolgd door een 1200mhz tualatin. De 1000mhz p3 blijft hopeloos achter, spreek nu uit ervaring op me werk met servers, afgezien van de celeron, dat is dan een desktop.

Ik zou voor de Celeron gaan, goedkoop en snel zat, zit nog OC-mogelijkheden in en je kan nog wat geld opzij zetten voor andere zaken, mocht dat relevant zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:13:
Makkelijke vergelijkings programma voor je namelijk Sisoft Sandra2003 te downloaden op www.tweakers.net en zoek naar software daar staat hij onder.
SiSoft 2003 Standard had ik al, maar daar staan geen referentiemodellen van een Celeron 1400 Mhz in.
Of heb ik daarvoor de Professional versie nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:44:
[...]

SiSoft 2003 Standard had ik al, maar daar staan geen referentiemodellen van een Celeron 1400 Mhz in.
Of heb ik daarvoor de Professional versie nodig?
Daar heb je inderdaad de proffesional voor nodig de registreerde dus of je download hem via kazaa en mod je hem een beetje aan (kraken dus)
Pagina: 1