[php + javascript] java variabele gebruiken in php code

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een javascript variabele printen in een stuk php code? ik wil de gebruiker de kolommen laten sorteren, door op de rij kop te klikken. java checkt dan of het huidige ASC op DESC is, en verandert dit dan in het tegenovergestelde.

bvd

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
form posten naar zichzelf ($PHP_SELF) ...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
of alles in een javascript array laden en die de ene of de andere kant op printen

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien met een <input type="hidden" name="sorteer">? Als de gebruiker klikt op een kolom wordt de waarde van de input bepaald (document.formulier.sorteer.value=blabla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat je daar javascript voor nodig hebt...hiervoor kan je toch gewoon een link voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

óf je wilt sorteren op de server (php) óf je wilt het bij de client doen (javascript).

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
als je het door php laat sorteren kan je toch meteen meegeven aan de link of het ASC of DESC moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
[quote]Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 16:38:
Hoe kan ik een javascript variabele printen in een stuk php code?[\quote]
Doormiddel van een variable die je een waarde toekent bij het aanroepen van de PHP pagina.
ik wil de gebruiker de kolommen laten sorteren, door op de rij kop te klikken.
We hebben het hier over kolommen, verder geef je niet aan waar je de gegevens vandaan haalt. Mysql?
java checkt dan of het huidige ASC op DESC is, en verandert dit dan in het tegenovergestelde.
Ik neem aan dat je het over JavaScript hebt? Waarom gebruik je trouwens niet gewoon een selectiebox? Ook kun je een button gebruiken en dan zijn eigen waarde laten veranderen of een verborgen veld gebruiken.

Kortom we hebben meer info nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antwoord op je vraag:

PHP:
1
2
3
<script language="JavaScript">
var blaat = "<? echo"$waarde"; ?> ";
</script>

maar zoals de rest zegt moet je eerst idd weten waar je gaat sorteren, op de client of op de server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Volgens mij zij hij toch echt een java/javascript variable in een php bestand en dat doe je doormiddel van een variable die je naar een php bestand stuurt doormiddel van GET/POST
Pagina: 1