Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Ok, ik heb dit ding nog niet, maar hoe internet je nu met dat ding?
De connectie wordt via bluetooth gemaakt veronderstel ik maar hoe snapt je laptop dat?
Moet je software installen die dit regelt of doet het OS dit voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

LOL... ik denk dat je wat specifieker moet zijn...

Wil je:
- Wappen op je T68i?
- Internetten op je T68i?
- Internetten op je laptop, via je T68i? Met je T68i als modem? Via IR, BT of kabel? Over GSM data of GPRS?....

OK. Ik neem maar aan dat je eventueel met je laptop via de T68i wil internetten over GSM Data. Dan moet je:
- een kabeltje kopen, of
- een infrarood verbinding gebruiken (als je laptop IR heeft),
- een bluetooth dongle gebruiken (tenzij je laptop bt heeft ingebouwd), en eerst de software voor BT installeren;

daarna:
- telefoon drivers installeren op je laptop (zodat die hem als modem ziet),
- gewoon een dial up verbinding aanmaken via dat modem, net zoals je dat met elk ander modem zou doen.

Naast de modem drivers voor je telefoon, en eventueel drivers voor je IR poort (maar die zitten in Windows) en bluetooth, heb je geen vreemde software nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door PowerFlower op 21-01-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via bluetooth of infrarood. Je geeft op je telefoon aan dat je infrarood in wilt schakelen, legt 'm naast je win2k/XP laptop en die vindt 'm meteen, inclusief modem. Je kan de modem gewoon kiezen bij een dialup verbinding. Sim-pel :).

had btw ook hier gekund: Ericsson T68 en T68i

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
PowerFlower schreef op 21 januari 2003 @ 16:50:
OK. Ik neem maar aan dat je eventueel met je laptop via de T68i wil internetten over GSM Data.
precies,

ik wil de t68i als modem gebruiken zodat'k met een laptop kan inetten over het gewone gsm netwerk.
Als'k bluetooth gebruik, moet'k dan ook nog drivers installen of is dat zoals USB waar het meestal zit ingebouwd? Zitten de nodige drivers bij de gsm of zijn die te downen?
Naast de modem drivers voor je telefoon, en eventueel drivers voor je IR poort (maar die zitten in Windows) en bluetooth, heb je geen vreemde software nodig.
Maar modem drivers voor die foon dus wel.. en die vind ik waar precies? Meegeleverd?

frank: dat topic ging niet technisch maar meer ik vind 'm mooi en ga'm halen.. niet precies wat'k moest weten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 08:15
bij bluetooth staat er ook bij dat je een dial-up netwerk verbinding kan opstellen... daarna vraagt ie gewoon om je inbel nummer en je pw en username
die software zit allemaal bij je bluetooth adapter en gsm (updates natuurlijk niet, die moet je zelf downloaden... zou ik wel met een normale internet verbinding doen aangezien het heel wat mb's zijn (>25 meen ik voor bluetooth+gsm)