Traag oplichten van Iiyama 454

Pagina: 1
Acties:

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik heb een iiyama Vision Master Pro 454 (19")
aangesloten op een Gainward Geforce II MX400 64MB
resolutie die ik draai: 1152*864*32bit op 100 Hz
(verdere hardware: AMD Athlon 1800+ met 512 MB DDR266)
operating system windows2000
detonator drivaers 40.71

Deze pc blijft 24u/24 draaien. Wanneer ik er niet op werk (slapen etc), zet ik mijn monitor uit.
Nu heb ik het probleem, dat na een afwezigheid van enkele uren ( neem minstens 5 uur), het ongeveer een 10 minuten duurt, vooraleer ik een normaal beeld heb.
Soms duurt het enige tijd, en geeft hij plots normaal beeld, en soms duurt het ook eerst een hele tijd, maar begint hij héél donker en wordt het dan lichter en lichter tot normaal beeld.

Ik heb al wat opgezocht, en vooral nagedacht wat het zou kunnen zijn.
Het rare is dat eens hij goed beeld geeft, er niks meer mis is! prefect beeld etc.
Als de videokaart, of monitor brak is, zou het IMHO toch raar zijn dat ik voor de rest perfect beeld heb?
Driver probleem lijkt me ook raar...

Iemand anders nog een mogelijk idee/ervaring/oplossing?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

hi bel effe naar iiyama wat dit probleem kan zijn ze hebben een goede helpdesk is mijn ervaring!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Is een hardware probleem van de monitor.
Beste is om iiyama op te bellen.
(Waarschijlijk een brakke gloeikathode)

Samen staan we sterk!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Voor een monitor probleem was ik dus al bang...
Ik vind het toch raar, dat het zich enkel stelt bij het aanzetten van de monitor. Als er een defect is, zou ik dan tijdens gebruik ook geen problemen moeten hebben, of bijvoorbeeld dat hij gewoon niet aanslaat?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

als je nog garantie hebt komen ze hem halen, en dan krijg je een leen monitor! :D

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:30:
als je nog garantie hebt komen ze hem halen, en dan krijg je een leen monitor! :D
garantie heb ik zeker nog
is minder dan 1 jaar oud
dus normaal heb ik winkelgarantie (< 1jaar) en fabrieksgarantie (<3 jaar)
ben enkele nog aan het twijfelen op welke ik beroep doe...

De werking van Teleplan is niet zo heel erg goed te noemen (dus als ik via iiyama ga, gaat het via Teleplan)
Maar ik vrees dat, wanneer ik via de winkel ga, het dezelfde weg aflegt, enkel dat de winkel er dan nog eens tussenkomt... :(

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Kristof schreef op 21 januari 2003 @ 18:33:
[...]

garantie heb ik zeker nog
is minder dan 1 jaar oud
dus normaal heb ik winkelgarantie (< 1jaar) en fabrieksgarantie (<3 jaar)
ben enkele nog aan het twijfelen op welke ik beroep doe...

De werking van Teleplan is niet zo heel erg goed te noemen (dus als ik via iiyama ga, gaat het via Teleplan)
Maar ik vrees dat, wanneer ik via de winkel ga, het dezelfde weg aflegt, enkel dat de winkel er dan nog eens tussenkomt... :(
dat weet ik wel zeker want die winkelier gaat heus niet zelf die monitor fixen misschien als ie nog heeel jong is dat je direct kan omruilen of met bijbetaling een beteren kan mee nemen.

als je wil bijbetalen en deze dus wil inleveren neem dan wel origineel mee dus in zijn eigen doos met eigen verpakkings materiaal boekjes netsnoet enz ;)

Sommige mensen....

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Kristof schreef op 21 januari 2003 @ 18:20:
Voor een monitor probleem was ik dus al bang...
Ik vind het toch raar, dat het zich enkel stelt bij het aanzetten van de monitor. Als er een defect is, zou ik dan tijdens gebruik ook geen problemen moeten hebben, of bijvoorbeeld dat hij gewoon niet aanslaat?
Je weet denk ik wel hoe een tv werkt (monitor).
Een kathode word warm en schiet deeltjes naar de anode.
Om de kathode warm te krijgen heeft een gemiddelde monitor ongeveer 3 seconden nodig. Max 12 seconden.
Jouw monitor krijgt de kathode niet snel genoeg warm maar warm houden is geen probleem.
(waar dat precies aan ligt weet ik niet. Ik ben ook "maar" havo 5 (ik vind het echter een hele prestatie :) )

Samen staan we sterk!

Pagina: 1