Server Opzetten / Bestanden Zenden -> Port Mappen?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo Tweakers!

Ik heb sinds kort een netwerkje gemaakt met mijn 2 computers. Alleen heb ik een paar kleine probleempjes. Eerst zal ik het netwerk dat ik heb een beetje beschrijven:

Bij computer 1 staat de kabelmodem van Chello en daar gaat ook de kabel rechtstreeks in. Daarna gaat er van PC1 een netwerkkabel naar PC2 en ik heb het internet gedeeld.

Alles werkt perfect totdat, net als altijd, je meer dingen wilt doen met je pc'tjes :). Ten eerste wil ik een server opzetten. Een ftp servertje voor mijn maten zodat die wat mp3tjes kunnen downloaden en uploaden. Deze wou ik maken op PC2. Maar hier zit het probleem, hij ziet alleen mijn internet ip (vb: 192.168.123.1) en niet mijn chello ip adres. Nu had ik gehoord dat als ik op PC1 een port mapper gebruikte dat het dan wel zou willen lukken. Hoe zit dit precies?

En ook als ik met MSN Messenger bestanden wil versturen heb ik hetzelfde probleem, het wil niet. Wel op PC1, maar niet op PC2. Ook hier zal ik waarschijnlijk een aantal poorten moeten "mappen" of open zetten.

Ik hoop dat je me kunt help met mijn probleem

[ Voor 4% gewijzigd door manta op 21-01-2003 16:32 ]

Verwijderd

Kijk eens in Het Grote Poortmapping verhaal daar staat alles uitgelegd.

Verder kun je dit soort topics volgende keer beter in NT zetten

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde FAQ link, is allemaal terug te vinden in de FAQ.

Move PNS > NT + slot

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.