Ok ik heb een probleem (tsjah verrassend begin), maar goed, ik heb een poos terug een LCD-scherm van 256x128 pixels gekocht (grafisch dus) bij http://www.lcdscherm.tk helemaal compleet, dus gesoldeerd volgens de schema's op die site. Nou het werkt perfect met oa powerlcd en LiquidMP3. Alleen nu ben ik al een tijdje bezig met zelf software schrijven, ook dat gaat goed... soms...
Ik gebruik visual basic icm DLPortIO. Nu is het zo dat soms (ong 6 van de 10 keer) de bovenste 2 regels van mijn scherm gevuld zijn iets wat volgens mij random pixels zijn, altijd alleen de bovenste 2 regels, en... soms gaat het goed 
Nu kan ik hier de source code posten, maar ik vraag me af of de heren lcd-experts zin hebben om dat door te kijken...? if so plz ask!
Dus als je iets wil weten van mijn INIT-functie of Command-parameter-loop (De manier waarop je data op de lpt zet, CS verandert, CS weer verandert en data er weer af A0 aanpassen enz...
) dan moet je dat ff zeggen maar misschien is het een bekend probleem??
Nu kan ik hier de source code posten, maar ik vraag me af of de heren lcd-experts zin hebben om dat door te kijken...? if so plz ask!
Dus als je iets wil weten van mijn INIT-functie of Command-parameter-loop (De manier waarop je data op de lpt zet, CS verandert, CS weer verandert en data er weer af A0 aanpassen enz...