[riovolt sp100] probleem

Pagina: 1
Acties:

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sinds-niet-zo-lang een riovolt sp100, tweedehands gekocht. Geen problemen mee gehad, tot laatst. Ik merkte op dat de speler soms bleef zoeken naar een nummer op een mp3 cd. Druk ik op forward of backward, dan gaat ie weer verder. Hij is niet gevallen en er is nix geks mee gebeurd.

Wisselen van cd's maakt ook niet, hij maakt dat zware geluid ook als er geen cd in zit.

Daarnaast maakt bij het zoeken het ding dat de laser transporteert een raar 'RRRRR' geluid. Best wel luidruchtig ineens. Ik denk zelf dat er iets mis is met die transporteur (of hoe het dat...), maar wat dat betreft heb ik geen bal verstand van die dingen. Wel heb ik die transporteur een paar keer op en neer bewogen (mag dat eigenlijk?:/).

Ik heb nog niet de moed gehad zelf dat ding open te schroeven, ik wil eerst even informeren wie hier een beetje verstand van heeft of kijken of mensen al eerder met dit bijltje hebben gehakt!

Any ideas?

[ Voor 6% gewijzigd door zemartino op 21-01-2003 16:36 ]

Verwijderd

Rio Volt 100? Heb zelf de Soul DMP-01... zelfde probleem. Je zou de lens kunnen reinigen maar laat dat doen door een winkelmannetje als je dat eng vindt... Raak de lens in ieder geval nooit aan.

Het zou te maken kunnen hebben met een verlopen afstelling van de lens stelschroef. Ik heb mijn machine helemaal gedemonteerd en het bleek dat er een stukje ijzer zat tussen de spoelen. Gezien waar ik werk niet zo vreemd is.

De afstelling van de schroef is nu dus verlopen, en ik schroef nog steeds af en toe dat ding open om bij te stellen. Het lijkt wel dat het steeds beter gaat. Afstellen gaat met tienden van millimeters en er is veel geduld voor nodig.

Als er mee te leven valt, vooral doen. Soms is het middel erger dan de kwaal, maar in mijn geval was het andersom. Je haalt je in principe een hoop werk op je hals als je toch gaat afstellen, en soms stel je af op 1 cd, blijkt de andere weer totaal niet te lopen :(

• zemartino
  • Niet online
Thanks voor de tip. Openschroeven toch maar.
De lenskop blijf ik maar vanaf. Want dat gaat natuurlijk hopelaas fout bij mij. Ik ga ervan uit dat er iets dwars zit ofzo, maar ik vraag me af wat, want ik draag meestal een beschermhoes over de speler.

• zemartino
  • Niet online
Ik snap er nog steeds nix van. Ik heb m opengeschroefd, maar kan geen beschadiging of vuil ontdekken in de motor van de lens. Wel veel vet maar dat hoort lijkt me.
alle radertjes draaien o.k. dus ik weet ff niet wat er aan mankeert...