Toon posts:

zelf 5.1 sound maken met 2 kaarten en software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of je d.m.v. 2 of meerder geluidkaarten softwarematig multichannel geluid kunt produceren.
Zeg maar 5.1 software filters.

Een voorbeeld waarmee je via software dit min of meer kunt doen zijn de KX drivers voor SBlive, hiermee kun je rear en front
switschen maar ik wil dat over meerdere kanalen en kaarten..

Ideen??

De search op "5.1 twee geluidskaarten" leverde niets zinnigs op (en lampje ook niet ;) )

[ Voor 95% gewijzigd door JvS op 22-01-2003 16:45 ]

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:20
2 kaarten x stereo = 4 --> En Jij wilt 5.1 (is toch vijf speakers + 1 bass)? Kan dus niet in mijn ogen

...

Verwijderd

Topicstarter
baexem schreef op 21 januari 2003 @ 16:06:
2 kaarten x stereo = 4 --> En Jij wilt 5.1 (is toch vijf speakers + 1 bass)? Kan dus niet in mijn ogen
3 kaarten dan?? :D

Eigenlijk vraag ik me af of er software is waarmee je sound over verschillende geluidskaarten kan aansturen..

En met de kaarten en een hooftelefoonaansluiing kun je in pricipe 5.1 krijgen

De KX drivers voor de SBLIVE kunnen bijvoorbeeld voor en achter (digital) softwarematig omleiden, dat moet beter kunnen denk ik dan

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Rot voor je dat de HK weg is, Maar dat is geen reden om de rest van de fora te vervuilen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

startpost ont-kansloosd en in overleg weer open. Overigens is er wel een topic te vinden, maar daar staat niet zo bizar veel in:
2 Geluidskaarten (mogelijk)? (gevonden door Lampje ;))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank oewel en ga even de link volgen!! :)

Verwijderd

hmmmm interresant topic.
als het er is ga ik er ook gebruik van maken.
want ik heb hier nog 4 boxen liggen.
ik heb een soundblaster live 4.1 digital en een via onbourd geluidskaartje

Verwijderd

Topicstarter
Hmzzz linkje van lampje ;) gechecked en de vraag is helemaal dezelfde....topictitel wat onduidelijk...enniewee, wordt vervolgd want ik heb wellicht wat...

Verwijderd

volgens mij is dit gewoon onmogelijk

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Natuurlijk is dit wel mogelijk. Ik vrees alleen wel dat je je eigen drivers zult moeten gaan schrijven. Beetje veel werk natuurlijk.
Pagina: 1