Toon posts:

Krijg geen besturingsprogramma geinstalleerd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een P4 2,4Ghz gekocht, maar ben nu al uren bezig om vergeefs een besturingssysteem te installeren....

4 verschillende versies van Windows XP geprobeerd, maar elke installatie faalt. In bios de cd-rom speler als 1e aangegeven, hij vindt de cd, maar komt dan in willekeurige volgorde met de volgende foutmeldingen:

-'line 19648 of the inf file \i368\txtsetup.sif is invalid. setup cannot continue'.

-'kan het bestand setupdd.sys niet in het geheugen laden. foutcode=7'

-weer een andere versie blijft gewoon hangen in 'setup is loading files (windows executive'.

Uit pure frustratie zelfs msdos 5.0 proberen te installeren!!! Ook hierbij blijft de installatie al bij de 1e diskette bij 5% hangen... Zelfde voor windows98 cd.

Bij 1 cd oke, maar bij zoveel verschillende versies moet er toch iets anders aan de hand zijn. Weet iemand of dit soms te maken heeft met een geheugenprobleem of ligt t aan iets aars?!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

de probleem is dat je een blake werkgeheugen heb. want dat had ik voreger ook. toen een geheugen uitgehaald, en hij werkt. Dan had ik omgewisseld die geheugen en kreeg ik een fout melding. dus het moet aan de geheugen liggen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
Met are woorden, dr zit niets anders op dan teruggaan naar winkel?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

ok, deze Nederlandse termen kan ik niet volgen, maar voordat ik zomaar het geheugen de schuld ga geven, zou ik wel even een paar dingetje doen. Als je dos niet eens kan installeren, strip je systeem naar het minima om dos te installeren; mobo, cpu, 1 dimm, fdd, 1 hdd, videocard (onboard als dat er is), powersupply. extern alleen keyb, mon, power. geen muis. geen cd/dvd, geen pci kaarten. Probeer dan nog eens dos te installeren van diskette. Een goed idee is ook om je cpu en mem te reseaten (niet alleen aandrukken).

Sta niet verbaast te kijken als het dan wel werkt, zeker als je deze PC net in elkaar hebt gezet.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Krijg geen NT based OS geinstalleerd! Help!

memtest downen, boot flop maken, testen, hier posten

[ Voor 6% gewijzigd door Rody op 21-01-2003 16:15 ]