Ik heb een amd1900 op een MS-6382 chipset van MSI, nu had ik laatst water cooling aan geschaft en dacht laat ik eens gaan overclocken..:) alles gaat goed tot mijn FBS op 147mhz komt. dan loopt alles nog goed op 32 grade stressed, dus ik nog een stap je hoger, maar dta werkt niet ik krijg een bericht dat hij mijn windows/system niet kan lezen, als ik de FBS bus weer op 147mhz zet start hij gewoon weer op. iemand een enig idee hoe dit komt? en hoe ik dit kan verhelpen want ik wil natuur lijk wel wat uit me watercooling hale;)
benx;
Met deze info kunnen we niet zo veel.....
- Wat voor kaarten gebruik je nog meer?
- Wat voor geheugen gebruik je?
- Heb je je proc unlocked?
- Hoe draai je je geheugen? (wat voor snelheid)
info, we willen info!
Met deze info kunnen we niet zo veel.....
- Wat voor kaarten gebruik je nog meer?
- Wat voor geheugen gebruik je?
- Heb je je proc unlocked?
- Hoe draai je je geheugen? (wat voor snelheid)
info, we willen info!
amd 1900
geforce 3 ti500
samsung 512mb pc2100
2 netwerk kaartjes
IBM 40 gig 7200RPM 2mb cash( weet ik het hoe je het schrijft:) ):P
hij is niet geunlocked? want dan kan je toch allen je mp verandere? of zit ik er nu naast ?
geforce 3 ti500
samsung 512mb pc2100
2 netwerk kaartjes
IBM 40 gig 7200RPM 2mb cash( weet ik het hoe je het schrijft:) ):P
hij is niet geunlocked? want dan kan je toch allen je mp verandere? of zit ik er nu naast ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 16:02 ]
Het kan komen omdat:
- je processor wil gewoon niet hoger, er zijn CPU's die gewoon wat minder kunnen dan andere
- een bepaalde PCI kaart vertikt het om goed te werken op zo'n snelheid ( TV kaarten zijn nogal berucht
- geheugen kan de strakke timings en/of hoge FSB niet meer aan. Dit kan eerder met OEM reepjes gebeuren dan bv. met overclock reepjes van Corsair (oid).
En het is trouwens FSB, Front Side Bus
edit: met een geunlockte processor kun je de multiplier veranderen, maar ook gewoon nog de FSB hoor. Met een gelockte processor MOET je met de FSB gaan overclocken.
- je processor wil gewoon niet hoger, er zijn CPU's die gewoon wat minder kunnen dan andere
- een bepaalde PCI kaart vertikt het om goed te werken op zo'n snelheid ( TV kaarten zijn nogal berucht
- geheugen kan de strakke timings en/of hoge FSB niet meer aan. Dit kan eerder met OEM reepjes gebeuren dan bv. met overclock reepjes van Corsair (oid).
En het is trouwens FSB, Front Side Bus
edit: met een geunlockte processor kun je de multiplier veranderen, maar ook gewoon nog de FSB hoor. Met een gelockte processor MOET je met de FSB gaan overclocken.
[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie op 21-01-2003 16:04 ]
C:\>_
maar dan zou hij toch gewoon crashe waarom geeft hij dan een bericht dat hij het mapje windows/system niet kan vinde ?
Je kan eens proberen de Vcore te verhogen, memory timings te verlagen etc. dan zou je al 'n stuk verder komen... Het kan ook zijn dat je geheugen gewoon niet verder wil, PC2100 isn't all that you know ...
OT: sorry dat ik het zeg maar people should start reading the FAQ ... * hoevaak is deze vraag al voorbij gekomen vandaag
*
OT: sorry dat ik het zeg maar people should start reading the FAQ ... * hoevaak is deze vraag al voorbij gekomen vandaag
ik vertaal even het wordt FBS voor jullie FBS=Front Bus side , FSB=Frontside Bus 
Vraag 1: Welke is fout ?
Vraag 2:Wat doe je hier als je dit niet weet
(geintje)
Ik denk dat het gewoon aan je proc ligt, 1900`s staan niet bekend om overclocken, en als je wilt gaan overclocken moet je een goed stickie ram aanschaffen geen pc2100 als je dan ook nog nep geheugen hebt van samsung, wat ze soms doen kan je al helemaal niets.
Mischien moet je je vcore omhoog doen ?
Vraag 2:Wat doe je hier als je dit niet weet
Ik denk dat het gewoon aan je proc ligt, 1900`s staan niet bekend om overclocken, en als je wilt gaan overclocken moet je een goed stickie ram aanschaffen geen pc2100 als je dan ook nog nep geheugen hebt van samsung, wat ze soms doen kan je al helemaal niets.
Ik krijg mijn Front Bide Sus ook niet hoger dan 136, en toch klaag ik hier ook niet over... 147 is al redelik wat...
Omdat waarschijnlijk iets in het systeem niet meer goed functioneerd en nullen en enen door mekaar gaat halenVerwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:05:
maar dan zou hij toch gewoon crashe waarom geeft hij dan een bericht dat hij het mapje windows/system niet kan vinde ?:)
1 = dir gevonden
0 = dir niet gevonden
Zoiets dergelijks zal er dus gebeurt zijn. En dit soort vage 'kan niet vinden' is ook gewoon een soort van crash hoor
Je zal gewoon pech hebben imho, of je moet nog wat eruit persen dmv van mem timings/vcore.
En het is FSB jah, GEEN FBS
C:\>_
Verwijderd
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Je moet je geheugen wel op het station kopen om nep Samsung te pakken te krijgen. Als je het in een winkel koopt en ze verkopen het als Samsung (en het staat erop) dan is het dat ook welcaspergt schreef op 21 January 2003 @ 16:08:
.......een goed stickie ram aanschaffen geen pc2100 als je dan ook nog nep geheugen hebt van samsung, wat ze soms doen kan je al helemaal niets....
En hij weet nou wel dat het FSB is ipv FBS
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 16:17 ]
Je hebt geheugenstrips met samsung chips maar geen samsung PCB, maar je hebt ook strips met Samsung chips en Samsung PCB ... maar daar zitten zelfs nog grote verschillen in, sommige oc'en niet ver, en sommige wel .. (chips met CTL wel ver, en andere, DTL/DTM minder ver (ik heb DTM, en gaat niet zo hoogVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 16:16:
[...]
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Je moet je geheugen wel op het station kopen om nep Samsung te pakken te krijgen. Als je het in een winkel koopt en ze verkopen het als Samsung (en het staat erop) dan is het dat ook wel
En hij weet nou wel dat het FSB is ipv FBS
probeer eens je fsb op 150 te zetten,.. ivm divider enzo
en je proc is watergekoeld hea?! hoe is je chipset gekoeld? die extra koelen helpt vaak ook.
en met pc2100 kan je best wel ergens komen hoor.
ik zit nu op 150 mhz fsb met pc2100 van Apacer en oja die 1900 oc'ed best goed hoor: die van mij zit stabiel op 1800 mhz met luchtkoeling
en je proc is watergekoeld hea?! hoe is je chipset gekoeld? die extra koelen helpt vaak ook.
ik zit nu op 150 mhz fsb met pc2100 van Apacer en oja die 1900 oc'ed best goed hoor: die van mij zit stabiel op 1800 mhz met luchtkoeling
edit:
das dus op een xp2200+
das dus op een xp2200+
[ Voor 8% gewijzigd door FlotterPower op 21-01-2003 16:31 ]
I don't want no cake, I want me some pie!
hoe zit het met je voltages ??flotterpower schreef op 21 January 2003 @ 16:30:
ik zit nu op 150 mhz fsb met pc2100 van Apacer en oja die 1900 oc'ed best goed hoor: die van mij zit stabiel op 1800 mhz met luchtkoelingedit:
das dus op een xp2200+
als hij in eens je winhoos niet meer kan vinden heb je goed kans dat je hdd de verhoogde bus niet aan kan
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook toen ik dat probleem had dat bestanden niet meer gevonden werden. Maar later bleek dat de timings van me geheugen te strak stonden. Toen ik die verlaagd had kon ik weer verder oc'en. Je zou dus denken dat het aan de HDD ligt, wat ook wel zo kan zijn, maar bij mij (een soort zelfde geval) stonden de timings van me geheugen te strak.Shunt schreef op 21 January 2003 @ 16:35:
[...]
hoe zit het met je voltages ??
als hij in eens je winhoos niet meer kan vinden heb je goed kans dat je hdd de verhoogde bus niet aan kan
flotterpower schreef op 21 January 2003 @ 16:30:
ik zit nu op 150 mhz fsb met pc2100 van Apacer en oja die 1900 oc'ed best goed hoor: die van mij zit stabiel op 1800 mhz met luchtkoelingedit:
das dus op een xp2200+
offtopic:
Is het een palomino dan is het een vette oc maar niet als het een Tbred is
Is het een palomino dan is het een vette oc maar niet als het een Tbred is
Back ontopic. Ik denk als het een palomino is dan ga je niet veel verder geraken dan dit. Probeer toch maar met je memtimings te spelen, misschien ander geheugen proberen. Haal dan is al de overbodige pci kaarten eruit, soms kan een hd teveel ook tegen werken. Heb je je Vcore al verhoogt, kan ook helpen om die van het geheugen ook te doen?
Verwijderd
het wordt?? je bedoelt zeker, het woord...caspergt schreef op 21 January 2003 @ 16:08:
ik vertaal even het wordt FBS voor jullie FBS=Front Bus side , FSB=Frontside Bus
Vraag 2:Wat doe je hier als je dit niet weet(geintje)
maar goed, soms kan het idd zijn dat een cpu niet hoger komt, zoals hier boven.. ik d8 dat netwerk kaarten niet zo goed tegen een pci > 38 mhz konden..
Dat ligt er maar net aan, 3com gaat niet echt hoog met FSB's, Realtek wel...Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:47:
[...]
het wordt?? je bedoelt zeker, het woord...
maar goed, soms kan het idd zijn dat een cpu niet hoger komt, zoals hier boven.. ik d8 dat netwerk kaarten niet zo goed tegen een pci > 38 mhz konden..
dus als ik me CPU hoger wi l krijge zou ik dus het beste kunne gaan unlocke en dan me mp om hoog gooie? want dan word allen de cpu hoger/warmer Corectus?
Mja kijk het is zo, nu zit je op 147 FSB, dan zit je waarschijnlijk al bijna aan de max van je cpu... dan kan je hem unlocken en de MP omhoog gooien, maar of je dan veel verder komt. Je cpu word btw warmer als je hem overklokt, en als je meer voltage erdoorheen jaagt.
Weet je trouwens welke core je hebt ? (Weet ff niet of je 'n Palomino of Tbred hebt).
Weet je trouwens welke core je hebt ? (Weet ff niet of je 'n Palomino of Tbred hebt).
Ja, probeer eerst dan maar eens ja...Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:09:
dus als ik me CPU hoger wi l krijge zou ik dus het beste kunne gaan unlocke en dan me mp om hoog gooie? want dan word allen de cpu hoger/warmer Corectus?:P
ps. Normaal nederlands schrijven is ook geen overbodige luxe...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Hmmm die moet IMO wel hoger kunnen als 147 =]
ik zou eens kijken voor ander geheugen
Kan je nu wel zeggen ik pak de relaxte timings op m'n geheugen en je FSB wat omhoog, maar dan heb je nog geen vette bandbreedte .. en dat wil je toch eigenlijk wel
ik zou eens kijken voor ander geheugen
Kan je nu wel zeggen ik pak de relaxte timings op m'n geheugen en je FSB wat omhoog, maar dan heb je nog geen vette bandbreedte .. en dat wil je toch eigenlijk wel
Verwijderd
Als het een Tbred is moet je makkelijk hoger kunnen komen. Dan heb je gewoon slechte geheugen timings, slechte dividers of te weinig voltage ofzo.
edit: Heb je het nu ineens verandere naar Palomino
Zo wordt het wel allemaal lekker duidelijk voor ons hoor. Ik zou maar eens op inet gaan zoeken en wat FAQ's lezen enzo. Daar moet hierover genoeg instaan.
edit: Heb je het nu ineens verandere naar Palomino
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:22 ]
Verwijderd
Het is je UDMA mode die niet meer goed werkt. Kan 2 oorzaken hebben:
- Te strakke timings voor het geheugen
- te hoge PCI bus waardoor dus de HD niet meer goed aangesproken kan worden
Dit kan ernstige gevolgen hebben als je geen image hebt!! (alles kwijt) Nu is het nog een leesfoutje..niks aan het handje dus. Straks maakt hij schrijffouten en is dus je HD corrupt. Dit heb ik echt al zooooo vaak gehad.. gek werd ik ervan.
Oplossing is een hogere divider (als je die hebt) of natuurlijk je fsb laag houden (duh
). Een andere oplossing is PIO mode draaien, maar dat is erg traag bij HD activiteit en wil je liever niet.
PIO Modus:
- Bios in en bij IDE divices UDMA uitzetten en PIO mode 4 AANzetten
- Windows in -> Systeem -> Apparaatbeheer -> IDE/ATAPI Controller -> "Alleen PIO modus" selecteren voor alle kanalen (master 1, slave 1 en master 2, slave 2)
- Rebooten
- FSB opmhoog
- Werkt niet altijd!
- Te strakke timings voor het geheugen
- te hoge PCI bus waardoor dus de HD niet meer goed aangesproken kan worden
Dit kan ernstige gevolgen hebben als je geen image hebt!! (alles kwijt) Nu is het nog een leesfoutje..niks aan het handje dus. Straks maakt hij schrijffouten en is dus je HD corrupt. Dit heb ik echt al zooooo vaak gehad.. gek werd ik ervan.
Oplossing is een hogere divider (als je die hebt) of natuurlijk je fsb laag houden (duh
PIO Modus:
- Bios in en bij IDE divices UDMA uitzetten en PIO mode 4 AANzetten
- Windows in -> Systeem -> Apparaatbeheer -> IDE/ATAPI Controller -> "Alleen PIO modus" selecteren voor alle kanalen (master 1, slave 1 en master 2, slave 2)
- Rebooten
- FSB opmhoog
- Werkt niet altijd!
misschien hebben jullie hier wat aan :
CPU Properties
CPU Type AMD Athlon XP, 1764 MHz (6 x 294) 2100+
CPU Alias Palomino
L1 Code Cache 64 KB
L1 Data Cache 64 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)
CPU Physical Info
Package Type 462 Pin PGA
Package Size 4.95 cm x 4.95 cm
Transistors 37.5 million
Process Technology 6Mi, 0.18 um, CMOS, Cu
Die Size 128 mm2
Core Voltage 1.75 V
I/O Voltage 3.3 V
Typical Power 41.3 - 64.3 W (depending on clock speed)
Maximum Power 46.1 - 72 W (depending on clock speed)
CPU Manufacturer
Company Name Advanced Micro Devices, Inc.
Product Information http://www.amd.com/us-en/...rmation/0,,30_118,00.html
CPU Utilization
CPU #1 8 %
CPU Properties
CPU Type AMD Athlon XP, 1764 MHz (6 x 294) 2100+
CPU Alias Palomino
L1 Code Cache 64 KB
L1 Data Cache 64 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)
CPU Physical Info
Package Type 462 Pin PGA
Package Size 4.95 cm x 4.95 cm
Transistors 37.5 million
Process Technology 6Mi, 0.18 um, CMOS, Cu
Die Size 128 mm2
Core Voltage 1.75 V
I/O Voltage 3.3 V
Typical Power 41.3 - 64.3 W (depending on clock speed)
Maximum Power 46.1 - 72 W (depending on clock speed)
CPU Manufacturer
Company Name Advanced Micro Devices, Inc.
Product Information http://www.amd.com/us-en/...rmation/0,,30_118,00.html
CPU Utilization
CPU #1 8 %
Verwijderd
Probeer voortaan je openings post wat netter te doen. Scheelt je weer een slotje. Voor nu zal ik hem open laten.
Verwijderd
Ik kom zelfs niet hoger dan 143FSB dus jij hebt mazzel.
Maar ik heb dan ook brak geheugen namelijk Sdram van samsung niet eens ECC
Maar er komt DDR2700 en effe mijn FSB verhogen naar 166 haal ik meteen een zooitje punten omhoog met 3dmark2001SE.
Maar inderdaad het probleem is meestal de OEM versies van geheugen die niet ver komen hiermee. De beste zijn nog altijd de ECC versies.
Ik zeg niet dat alle OEM versies slecht zijn maar in de meeste gevallen wel.
Maar ik heb dan ook brak geheugen namelijk Sdram van samsung niet eens ECC
Maar er komt DDR2700 en effe mijn FSB verhogen naar 166 haal ik meteen een zooitje punten omhoog met 3dmark2001SE.
Maar inderdaad het probleem is meestal de OEM versies van geheugen die niet ver komen hiermee. De beste zijn nog altijd de ECC versies.
Ik zeg niet dat alle OEM versies slecht zijn maar in de meeste gevallen wel.
Verwijderd
Ander geheugen, hogere Vcore, relaxtere memtimings, andere dividers, etc.
Allemaal FAQ/Searchwerk. En die openingspost is onleesbaar.
Allemaal FAQ/Searchwerk. En die openingspost is onleesbaar.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()