Toon posts:

javascript meesturen met button actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig voor mn stage een website te maken die "helaas" helemaal grafisch georienteerd moet zijn, zonder frames dus e.d.

nu heb ik dus een plaatje gemarkeerd als een hotspot (map) en die laadt vervolgens een ander plaatje ergens anders op de site.

nu moet dat andere plaatje die net geladen is ook een hotspot bevatten.
dit heb ik dus al gedaan in fireworks en slaat deze op als een JSF file.
so fas so good :)

als dat andere plaatje geladen is hoe krijg ik dan dat die JSF file erbij geladen wordt?

onclick commando heb ik dus gebruikt voor het laden van dat andere plaatje.

bvd :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
JSF File?? Zegt me weinig, en ehm, een website die bestaat uit alleen maar plaatjes klinkt mij nogal eng in de orden.

Simpelste oplossing: aparte HTML pagina's maken? En gewoon hotspots laten linken naar juiste HTML pagina?

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 07:09

SilentSimon

Have you been hopped?

JSF file is gewoon een JS file alleen dan stom bedacht door macromedia :) eigenlijk gewoon *.js dus
---
das dus het probleem :) de website is helaas zo gemaakt niet door mij :( anders deed ik het ook wel zoals het moest :)

--
zucht
1 computer met meer personen sux :( |:( |:(

[ Voor 13% gewijzigd door SilentSimon op 21-01-2003 16:12 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Euhm, hebben we hier te maken met iemand met een identiteitstorenis of gewoon 2 mensen die bij zelfde bedrijf werken of iets dergelijks? :)

Als ik het goed begrijp zijn er dus aantal plaatjes en dat is de website, en op die plaatjes heb je "hotspots" waarmee je kan doorklikken naar volgende pagina?

Volgens mij heb je dan helemaal geen Javascript nodig, je lost het gewoon op zoals ik ook al in eerdere post zei: gewoon linken naar verschillende pagina's met daarop de JPG + bijbehorende imagemap.

Verwijderd

Topicstarter
das t punt, logisch zou je denken dat het doorlinkt naar een volgende pagina
das dus niet het geval.
voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.riemersma/troep/yvonnewebje.gif

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
hebbie misschien een online voorbeeld?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

Croga

The Unreasonable Man

Met behulp van dynamic HTML is dit mogelijk. Wat je doet is op de plaats waar het nieuwe plaatje moet verschijnen een <DIV> definieren. Door op het onderste plaatje te klikken kun je met behulp van Javascript alles wat in deze <DIV> staat vervangen door wat je maar wilt. Je vervangt het dus gewoon door de volledige code voor de map, én het plaatje.

In Javascript kun je dat doen door te verwijzen naar document.*ID van de <DIV>*.innerHTML

Succes.
Pagina: 1