[Chello Modem] Nieuw modem, ander IP, hoe zit het met MAC#?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Mijn vorige modem was kapot volgens UPC, omdat ik hem elke morgen moest resetten om te kunnen internetten. Nu kwam er vanmiddag iemand langs van UPC die een ander modem aansloot. Hij hing zijn laptop aan de modem (met een kort utp kabeltje van hem) en probeerde te internetten. Dat lukte niet en dus ging hij de volgende modem uit zijn busje halen. Hierna plaatste hij deze en probeerde op zijn laptop de verbinding uit. Ik loerde uiteraard mee en zag dat hij geen enkel MAC-adres instelde. (Misschien dat bij UPC zijn MAC-adres van zijn laptop altijd toegestaan wordt ofzo? Ik snapte dat namelijk niet.) De verbinding werkte, de man kon internetten. Ook zag ik dat hij een totaal ander IP had verkregen dan dat ik voorheen had? :? Op mijn pc boven (Ik had een standalone pc gemaakt met de 3Com kaart van Chello er netjes in.) probeerde hij te internetten maar dat lukte dus niet. Toen hing hij zijn laptop aan de kabel die bij mijn pc uitkomt en toen deed het internet het dus wel op zijn laptop! 'Het ligt verder aan je pc dat je verbinding het niet doet.' zei hij, en toen is hij vertrokken. Maar nu ik 30 min zit te kloten om dat internet aan de gang te krijgen begin ik toch wel een beetje argwaan te krijgen.

Hoe wordt wat aan wat gekoppeld? Serienummer van de Modem aan IP-adres en MAC-adres? De eerste modem (die dus eigenlijk voor ons bedoelt was) ging kapot, waarna hij er vrolijk een uit zijn busje haalde en die aansloot.

Vlak voordat die kerel van UPC kwam kon ik nog internetten met mijn oude vaste Chello IP en mijn MAC-Adres van de Chello netwerkkaart. Nu kreeg die vent op zijn laptop dus een ander IP adres ( :? Ik zou niet weten waarom hij niet mijn IP adres kreeg wat ik al jaren heb) en ook heb ik dus een ander modem dan voor mij bedoeld was.

Wat is er nu dus mis? Heb ik een verkeerd MAC-adres, welke niet aan mijn *nieuwe* IP adres is gekoppeld? (*nieuwe* IP adres heb ik zelf nog niet verkregen, hij vind namelijk helemaal niks wanneer ik ipconfig /all intik) Of komt het omdat ik een andere modem heb dan degene die voor mij was bestemd?

Ik ga zo UPC maar bellen, maargoed, het lijkt wel standaard om 45 minuten te moeten wachten.... :r

Verwijderd

wat voor IP adress krijg je nu misschien een 168.*.*.*? zo ja dan moet je ff je modem er 6 uur uittrekken dan er weer indoen je krijgt dan een 10.*.*.* adress je tikt aps in browser , en dan kun je chello weer configureren!

• F0kke
Ik heb 168.*.*.* wel al gezien toen die UPC man de eerste nieuwe modem had aangesloten. (Maar dat was dus de modem die ik hoorde te krijgen, en die bij UPC al stond geregistreerd.) Met die nieuwe modem krijg ik helemaal geen IP adres... Maargoed, dat kan ik alleen maar verklaren omdat er nu een andere modem staat dan UPC had bedacht..

• F0kke
Opgelost. Ik heb net naar UPC gebeld en het bovenstaande verhaal telefonisch overgedragen. De persoon aan de lijn wist me te vertellen dat het probleem bij de laptop lag. De laptop meldde zich namelijk aan toen de tweede modem was aangesloten, oftewel, UPC had het MAC-adres van de laptop vastgezet waardoor ik niet met mijn MAC-adres kon inloggen. Modem is gereset bij UPC (dus niet in de huiskamer) en de boel loopt weer!

Slotje :)