200m buitenlucht maar geen LOS is zeker haalbaar.
Of je een externe antenne nodig hebt weet je zodra je het probeert, een antenne is zo aangezet.
Zelf krijg ik het met mijn WAP en pcmcia WLAN kaartje na 100m al wel moeilijk, maar in een pccard past natuurlijk niet echt veel antenne, en dan zit het ook nog eens ERG dicht bij andere elecronica.
Een tactisch geplaatste usb-wlan-ding met "externe" antenne (dus geen draadje wat binnen de behuizing opgerold oid zit, maar een sprietje van een paar cm) moet die 100m wel redden, en 200m eigenlijk ook.
Is een tijd terug een review op t.net (geloof ik, door Koffie als ik me niet vergis, maar ikzal hem zoeken) waar ze wat AP's en kaartjes testten.
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest dus. Al zie ik nu dat ze 75m al "ver weg" noemen en er maar 2 uberhaupt werken dan. Misschien onderschat ik de afstand
Hier:
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep hebben ze het echter over 250m en daar wekt het geen verbazing dat de 11mbit set goed werkt

Misschein dat in die 4 maanden de techniek er zo op vooruit is gegaan?
Al met al: Advies: proberen. Uiteindelijk werkt het, het is dus alleen de vraag of je aan je huis nog een richtantenne moet monteren.
[
Voor 28% gewijzigd door
Paul op 21-01-2003 19:07
. Reden: Reviews toegevoegd ]