Toon posts:

[HP 710C / MSI K7T Pro] LPT-poort kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow..

Een tijdje terug had ik van een vriend van mij een linkkabel geleend voor m'n grafische rekenmachine (Texas Instruments TI83).
Deze kabel bleek niet te werken, m'n rekenmachine liep vast zolang de kabel erin zat en er zat spanning op de plug. Hier was ik achter gekomen doordat de kabel tegen de verwarmingsbuis kwam.. Met als gevolg dat de stroom in het gehele huis uitviel.
Ik heb de kabel dus weer verwijderd uit de parallelle poort en teruggegeven aan die vriend, die dus ook zei dat het schema waarschijnlijk niet klopte.

Het probleem is echter dat, sinds ik heb geprobeerd met die kabel te werken, mijn printer niet meer functioneert. De Windowshelp stelt allerhande dingen voor, die gewoon niet werken.

Ik heb al geprobeerd om (1) de printerdrivers te uninstallen en re-installen (2) de LPT-poort overnieuw te installeren en (3) Windows overnieuw te installeren.
Het probleem blijkt em dus echt in de hardware te zetten, en daar heb ik weinig verstand van.

Kan het nu dus zijn, doordat de kabel kortsluiting heeft gemaakt, de LPT-poort is doorgebrandt? En zijn er manieren om dit te repareren, behalve dan een nieuw mobo?
Ik had zelf al gekeken naar een LPT-USB converter voor mijn printer, maar ik weet dus niet wat een goede is. Plus dat ze allemaal redelijk aan de prijs zitten, voor een simpel (?) converter kabeltje.

Mijn complete specs zijn hier te vinden.

Verwijderd

LPT-USB converters zijn duuuuuurrrrrr.... Je kan beter een PCI controller kaartje (weet niet of dit helemaal de juiste term is) kopen met een LPT poort erop, ik denk een Euro of 15 als je een beetje zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Een PCI controller kaartje.. Maar wat voor een, waar hebben ze die, kan ik die als n00b zelf inbouwen? :P
En het is dus idd zo dat m'n LPT poort onherstelbaar is?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je er een andere printer of iets dergelijks aan de lpt poort?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+