[rimm] 800 + 700 werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo.

Ik heb van een vriend laatst een reepje toshiba 128 mb rimm pc700 gekregen. Ik heb bij Vobis (helaas nergens anders te vinden) een xtra reepje samsung 128 mb pc800 gekocht. Deze combinatie werkt echter niet :( Komt dat nu alleen omdat het pc800 + pc700 is of misschien omdat het verschillende merken zijn ? thx Bas

www.baskoole.com

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Welke geheugensnelheid is ingesteld? (misschien te snel voor PC700). Zijn de RIMM's gelijk qua opbouw (aantal chips)? De per paar geplaatste RIMM's moeten namelijk dezelfde opbouw hebben indien ze een paartje vormen (dus elk een rambus kanaal bezetten).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let er ook op dat per mobo de plaatsing van geheugenparen kan verschillen. Bij sommige mobo's moet een paar bijv. in slot 1 en 3, of in slot 2 en 4. Bij andere mobo's kan het zijn dat een paar in slot 1 en 2 moet, of 3 en 4...

In principe moet het geheugen automatisch op pc700 snelheid gaan draaien, ik denk echter dat het mixen van de 2 merken niet gaat lukken...

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Snelheden kan ik op 300, 400 of auto instellen, op alle 3 doen ze het niet. Over plaatsen in verschillende slots kan ik niets vinden, op de site of in de manual. De reepjes verschillen wel van opbouw, aan de achterkant zitten er op de samsung een stuk minder puntjes (dus minder geheugenchips denk k)

www.baskoole.com

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Meestal staat er op het board zelf aangegeven welke banken samenwerken.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Werkt het geheugen alleen wel? Probeer is verschillende banken

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Je moet ze in paren van (exact) hetzelfde type doen.... Dat is helaas nu eenmaal zo bij RDRAM.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bobsnl schreef op 21 January 2003 @ 17:55:
Je moet ze in paren van (exact) hetzelfde type doen.... Dat is helaas nu eenmaal zo bij RDRAM.
Jazeker, maar definieer type eens...

Het gaat erom dat ze op gelijke manier geadresseerd moeten worden. Daarbij is merk totaal niet van belang en de snelheid alleen in zoverre dat beide repen het moeten trekken :z

Wat wel uitmaakt is het aantal en de dichtheden van de gebruikte chips. En dat is zo te horen waarom het hier fout gaat- allicht heeft die oudere Toshiba 2x zoveel chips van de halve dichtheid- en dat gaat niet goed :o

Edit:
En dit heeft NIETS met RDRAM zelf te maken, het heeft te maken met dual channel geheugencontrollers, of ze nu 4x 30p FP, 2x 72p FP/EDO, 2x 16b RDRAM of 2x 64b DDR slikken.

Een i820 mobo zal zonder problemen deze twee reepjes slikken :z

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 22-01-2003 00:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
basss schreef op 21 januari 2003 @ 17:24:
De reepjes verschillen wel van opbouw, aan de achterkant zitten er op de samsung een stuk minder puntjes (dus minder geheugenchips denk k)

Da's dus jouw probleem. Dit staat wel in de manual van je mobo hoor, goed lezen ;) Verder zie hier boven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.