1) wanneer ik in snmpd.conf het volgende zet:
Dan start-ie daarna niet op. Dit is exaxt wat in de manual als voorbeeld staat
agentaddress localhost <- werkt ook niet
agentaddress 161@localhost <- werkt ook niet
hij start gewoon niet op. /var/log/snmpd zegt niks. Debug zegt niks interessants. Iemand dit aan de praat gekregen? Kan natuurlijk wel 161/udp firewallen enzo maar liever gewoon dat-ie alleen intern luistert.
2) het 2de probleem is dat-ie hr* allemaal niet kan vinden. De rest wat ik nodig heb vind-ie wel en SNMPd draait ook gewoon, zonder agentaddress dan.
Ik heb in mijn mrtg.cfg het volgende toegevoegd:
LoadMIBs: /usr/local/share/snmp/mibs/HOST-RESOURCES-MIB.txt
file bestaat ook. Dan nog werkt het niet, hij kan 'm niet vinden:
2003-01-21 04:07:10 -- SNMPGET Problem for hrStorageSize.1 hrStorageUsed.1 sysUptime sysName on public@localhost
ik heb exact gedaan wat hier staat. Ik heb ook die ene van dsk* gebruikt. Die werkt, maar ik ben er niet van onder de indruk.
PS: andere SNMPd is geen optie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ########################################################################### # SECTION: Agent Operating Mode # # This section defines how the agent will operate when it # is running. # agentaddress: The IP address and port number that the agent will listen on. # By default the agent listens to any and all traffic from any # interface on the default SNMP port (161). This allows you to # specify which address, interface, transport type and port(s) that you # want the agent to listen on. Multiple definitions of this token # are concatenated together (using ':'s). # arguments: [transport:]port[@interface/address],... #NOTE: werkt niet agentaddress 161,tcp:161,9161@localhost |
Dan start-ie daarna niet op. Dit is exaxt wat in de manual als voorbeeld staat
agentaddress localhost <- werkt ook niet
agentaddress 161@localhost <- werkt ook niet
hij start gewoon niet op. /var/log/snmpd zegt niks. Debug zegt niks interessants. Iemand dit aan de praat gekregen? Kan natuurlijk wel 161/udp firewallen enzo maar liever gewoon dat-ie alleen intern luistert.
2) het 2de probleem is dat-ie hr* allemaal niet kan vinden. De rest wat ik nodig heb vind-ie wel en SNMPd draait ook gewoon, zonder agentaddress dan.
Ik heb in mijn mrtg.cfg het volgende toegevoegd:
LoadMIBs: /usr/local/share/snmp/mibs/HOST-RESOURCES-MIB.txt
file bestaat ook. Dan nog werkt het niet, hij kan 'm niet vinden:
2003-01-21 04:07:10 -- SNMPGET Problem for hrStorageSize.1 hrStorageUsed.1 sysUptime sysName on public@localhost
ik heb exact gedaan wat hier staat. Ik heb ook die ene van dsk* gebruikt. Die werkt, maar ik ben er niet van onder de indruk.
PS: andere SNMPd is geen optie