Toon posts:

director, plaatje mee laten scrollen met text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school met director bezig.. en nu snap ik 1 ding niet...
hoe kan je in director bij je text een plaatje voegen wat vervolgens met de tekst mee scrolt...
RTF en HTML herkent ie wel... maar de plaatjes niet volgens de help van director...
maar er staat nergens of dit dan wel kan, en hoe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
uuh. director is geen flash...
als je dit wil krijgen lijkt me dus dat je het zou moeten programmeren... dus vandaar in dat ik hem bij programming stopte..

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
kun je die plaatjes dan niet gewoon als HTML IMGs in je movie zetten?

anders kun je je text in een field cast member gooien en met de property scrollTop meten hoeveel pixels de text verticaal gescrolled is, en dat getal tel je dan ook bij je plaatjes-sprites.locH op.

algemene tip. probeer eens te bedenken hoe Lingo je zou kunnen helpen bij je probleem, verzin daar een engels woord bij. In dit geval "scroll". Dan kijk je in de Lingo dictionary bij de s van scroll en daar vind je dan meestal wel wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
de image tag pakt hij niet bij import... zo staat in de help...
ik hoopte dat er een makkelijkere manier zou zijn... :'(

• Genoil
hmja da's idd wel lame...je kunt natuurlijk ook een HTML pagina laten renderen in een Director movie via zo'n ActiveX control, maar ja waar heb je dan Director uberhaupt nog voor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
daarom.... er moet gewoon wat zijn.... dit is toch niet normaal...
kan het in flash wel?? zoja hoe?

• Genoil
nouja director is nooit echt bedoeld als applicatie om text-met-plaatjes op te maken*. als je dat toch wilt, zul je toch zelf een soort mini opmaakenginetje moeten scripten. desnoods met je eigengescripte scrollbalk (zit je niet meer vast aan die scrollTop).

* = text met plaatjes die automatisch met elkaar meebewegen gaat nl. recht tegen de opbouw van director als "niet-stackable-sprite-engine" in.

[ Voor 37% gewijzigd door Genoil op 21-01-2003 17:33 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:35:
daarom.... er moet gewoon wat zijn.... dit is toch niet normaal...
kan het in flash wel?? zoja hoe?
simpele motion tween?
Pagina: 1