[php]GD-lib (DLL) probs @ windows *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een php pagina open waar ik met GD (plaatjes bewerken) heb gewerkt heeft het tot nu toe altijd gewerkt. (altijd == een week) Tot en met gisteren dan. Als ik deze pagina open krijg ik namelijk de volgende 2 foutmeldingen.

1. Kan entrypoint van procedure zend_list_find niet vinden in DLL-bestand php4ts.dll
2. Unknown(): Unable to load dynamic library './extension\php_gd.dll - Kan opgegeven procedure niet vinden.

GD is zekerste weten met php meegecompileerd dus daar kan het niet aan liggen. Eerst dacht ik dat het bestand php4ts.dll misschien corrupt was, maar dit is ook niet het geval.
In de directory extension is php_gd.dll wel aanwezig, en het php.ini bestand is naar mijn weten ook goed ingesteld (heb er namelijk niets in veranderd)

Die versies die ik gebruik zijn php 4.3.0 en GD 2.0.11

:'( Waarom is php zo moeilijk en C++ niet :'(

Weet iemand raad met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

weetniet of het ermee te maken kan hebben, maar in './extension\php_gd.dll' staan 2 verschillende soorten slashes.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Dus je gebruikt Windows neem ik aan. Vul dan even volledige path in, bijvoorbeeld:
c:\webserver\php\extensions\php_gd.dll

En dat dus in je php.ini achter extension= zetten.

offtopic:
waarom snap ik dan weer geen hond van C++ :D

[ Voor 17% gewijzigd door zeroxcool op 21-01-2003 15:30 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 15:16:
...
:'( Waarom is php zo moeilijk en C++ niet :'(
leuke stelling :D

Maar ik heb ook wel eens die melding gehad en dan staat volgens mij je extensie directory niet goed, snap alleen niet wrom hij het dan eerst wel gedaan heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door martinvw op 21-01-2003 15:30 ]