Toon posts:

Mobo temp te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geodemiddag!!

Ja ik heb met search geprobeerd en ja ik heb in de technische info gekeken maar niks duidelijks te vinden. Alleen temperaturen van anderen zonder opmerkingen. Vandaar dit topic. B)

Ik heb laatst een extra ventilator in de zijkant van mijn kast(HQ08),precies "boven" mijn processor, gemaakt om zo mijn cpu temp omlaag te krijgen.... eerst 52 nu 42!!!!!! Ik heb ook nog een venilator onderin mijn kast die ook naar binnen blaast en natuurlijk de voedingventilator. Maar nu heb ik het volgend probleem mijn mobo temp was 30 en nu 35 en gestressed 37 a 38 graden. Ik kan alleen nergens een maximale temperatuur vinden voor een mobo!! Weten jullie dat toevallig?
Dit zijn mijn specs :

A7V333 (geen ventilator, ik zag op het forum dat veel mensen dit wel hadden)
AMD 2000+XP
512 DDR PC2700
Aopen HQ08 Systeemkast

Dank u dank u _/-\o_

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn Asus A7V333 wordt maar 24 graden,

maar volgens mij kunnen die dingen makkelijk 70 graden oid worden, ik denk
dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken :), maar als iemand anders dat wel vind,
vertel het me ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Zolang het maar niet in de buurt van de 60/70 komt is het wel goed. 40°C is best te doen. Maar als je het te warm vind zou je je kast open kunnen doen, dat scheelt meestal wel veel :)

The devil is in the details.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
30/35 idle en rond de 40 stressed is helemaal geen probleem. Zeker voor zo'n HQ-08 A-Open kast netjes te noemen. De airflow is al niet geweldig het blijft toch een beetje hangen in zo'n kast. Maak je verder geen zorgen, de temp van je processor is daarentegen bijna perfect te noemen :) Zoek anders een keer uit waar je moboheatmeter zit, dan kan je het een beetje nagaan. Maar zoals ik al zei, geen reden om je druk te maken :)

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:13
Hier wil ik ook even op inhaken. Ik heb zelf een Aopen AK77-333 mobo, en deze is idle 49/50 graden en stressed 56!
Terwijl mijn cpu (een amd xp2200) idle 48/49 en stressed 54/55 graden is.

Dus mijn mobo zou heter zijn dan mn cpu??!:?

Maar goed, ik denk dat het ligt aan de sensor die op mn mobo zit, want ik vond het dus wel erg heet. Heb mn kast opengemaakt en aan het mobo gevoeld, maar deze was dus echt niet heet! Wel warm, maar zeker niet heet, kon hem gewoon vasthouden.

Maar volgens mbm, mijn bios en HardWare monitor van aopen zelf is mijn bord dus 56 graden stressed, ze geven alle 3 dezelfde temps aan.

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren!!!
Ik kan weer rustig slapen 's nachts :P

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:13
Qosmic schreef op 21 January 2003 @ 15:42:
Hier wil ik ook even op inhaken. Ik heb zelf een Aopen AK77-333 mobo, en deze is idle 49/50 graden en stressed 56!
Terwijl mijn cpu (een amd xp2200) idle 48/49 en stressed 54/55 graden is.

Dus mijn mobo zou heter zijn dan mn cpu??!:?

Maar goed, ik denk dat het ligt aan de sensor die op mn mobo zit, want ik vond het dus wel erg heet. Heb mn kast opengemaakt en aan het mobo gevoeld, maar deze was dus echt niet heet! Wel warm, maar zeker niet heet, kon hem gewoon vasthouden.

Maar volgens mbm, mijn bios en HardWare monitor van aopen zelf is mijn bord dus 56 graden stressed, ze geven alle 3 dezelfde temps aan.
*KICK*

Stop chasing the dream, you're already living it

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Tip, misschien moet je de extra ventilator onderaan in je kast zetten, zodat je een luchtstroom krijgt van beneden naar boven :).
Me kast is nu perfect gekoeld, dat heb ik namelijk gedaan. Daarvoor werd ie soms te heet:).
Pagina: 1