• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Hi,

Ik ben op dit moment de eigenaar van een Debitel Vodafone abonnement. Deze wordt per 19 maart opgeheven. Nu ben ik van plan om een nieuw abonnement bij Ben af te sluiten via internet en zo graag m'n huidige nummer mee nemen. Kan dit al als het andere abonnement nog niet ten einde is?

Verder heb ik van een paar mensen iut m'n omgeving gehoord dat de nummerportering vaak niet zo vlot loopt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 22:28
bij mij ging het van kpn naar vodafone en dat gin eigenlijk perfect, gisteren ging ik over, ik had 's ochtends lekke rm ouwe kpn kaartje erin en nog ff gebeld, want mn minuten waren nog lang niet op, maar toen ff mn vodafone kaartje erin en die nam het direct over.
dus bij mij ging het goed, maar voor zover ik weet gaat het bij een beetje en goeie provider als kpn en vodafone altijd wel goed.

Verwijderd

Ik had een opzeg termijn bij KPN ik toen kreeg ik al mijn dutchtone. Vervolgens heb ik van dutchtone een tijdelijk nummer gekregen. Mijn KPN-Nummer had ik doorgeschakeld staan naar mijn dutchtone. Op het moment dat mijn KPN abbonoment afliep werd mijn nummer doorgezet en had ik mijn nummer behouden :)

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Van telfort naar kpn gegaan,
Ging allemaal goed alleen o2 (huidige telfort?) probeert nu nog geld van mij te vangen over belkosten die gemaakt zouden zijn nadat het nummer over is gegaan...

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nummerportering duurt inderdaad gruwelijk traag (4-8 weken), maar het is wel belangrijk dat je bij het opzeggen van je abonnement doorgeeft dat je je nummer wilt behouden. Het komt anders namelijk te vervallen.
Het allermakkelijkst is het om bij het aanvragen van je nieuwe Ben abonnement gelijk hun een machtiging te geven om je huidige abonnement te beeindigen. Dan doe je het in ieder geval niet fout.

Succes ermee in ieder geval...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn nummer is van Libertel via O2 bij KPN terecht gekomen (heb al vier jaar hetzelfde nummer :)). 'Normaal' gesproken geef ik bij het afsluiten van het nieuwe abonnement aan dat ik mijn nummer wil behouden; jouw nieuwe provider zal dan het opzeggen van je oude nummer voor je regelen. Zodoende betaal je geen dubbele abonnementskosten en ben je toch bereikbaar op je eigen nummer.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Van KPN naar BEN gegaan, nummer mee genomen. Dit is keurig netjes door BEN geregeld.
Kreeg van BEN een tijdelijk nummer. Heeft in de tussen tijd kon ik via de KPN gewoon blijven bellen met mijn eigen nummer. Na 3 weken werd ik gebeld door BEN dat de portering van het nummer er door was.
Had het nummer al enkele jaren en ben van plan om hem vele jaren te gebruiken.
Ben nu bezig met een nummer behoud van BEN naar Vodafone. Moet wel weer goed gaan.

Verwijderd

flagnite schreef op 21 January 2003 @ 19:54:
Nummerportering duurt inderdaad gruwelijk traag (4-8 weken), maar het is wel belangrijk dat je bij het opzeggen van je abonnement doorgeeft dat je je nummer wilt behouden. Het komt anders namelijk te vervallen.
Het allermakkelijkst is het om bij het aanvragen van je nieuwe Ben abonnement gelijk hun een machtiging te geven om je huidige abonnement te beeindigen. Dan doe je het in ieder geval niet fout.

Dat is niet waar. Het ligt er gewoon nog aan hoe lang jij nog aan je vorige abb. vast zit. Als jij daar een opzegtermijn hebt van een maand, kun je na een maand over. Dit is bij Vodafone zo in ieder geval. Heb jij een pre-pay kaart, dan duurt het tussen 5 en de 10 werkdagen. Heb je een prepay kaart van Vodafone en neem je een Vodafone abb, dan kun je binnen 48 uur (op werkdagen) over.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 22:03:
[...]
Heb je een prepay kaart van Vodafone en neem je een Vodafone abb, dan kun je binnen 48 uur (op werkdagen) over.
Heb je een prepay kaart van Dutchtone en neem je een Dutchtone abonnement, dan kun je binnen 10 minuten over (bij een Dutchtone winkel).
Heb je een Dutchtone abonnement en wil je over naar Vodafone, dan krijg je direct je Vodafone kaart en toestel mee, maar wordt die pas geactiveerd als je Dutchtone abonnement is afgelopen (als je contractsvrij bent is dat de volgende maand).
Wil je je nummer naar Ben meenemen, dan kun je van te voren een nummerbehoud formulier invullen. Ben geeft dan de datum waarop de portering plaats kan vinden. Je kunt wachten tot die datum met het aanschaffen van een Ben abonnement, maar je kunt ook vantevoren een Ben abonnement met een tijdelijk nummer aanschaffen.
Ben en Dutchtone werken met tijdelijke nummers, bij Vodafone en KPN wordt je abonnement pas geactiveerd op het moment dat het abonnement van je oude provider is afgesloten. Bij O2 weet ik het niet (ik geloof ook tijdelijk nummer).
Je kunt in ieder geval bij Dutchtone en O2 je nummer (abonnement of prepay) meenemen als je prepay neemt.

De wachttijd voor nummerportering is afhankelijk van wanneer je oude provider het nummer vrijgeeft. Bij een abonnement is dat na de opzegtermijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 21-01-2003 22:14 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Heb je een Dutchtone abonnement en wil je over naar Vodafone, dan krijg je direct je Vodafone kaart en toestel mee, maar wordt die pas geactiveerd als je Dutchtone abonnement is afgelopen (als je contractsvrij bent is dat de volgende maand).
Je krijgt je toestel niet meer direct mee, maar tegenwoordig moet er eerst goedkeuring vanuit Dutchtone komen dat het nummer meegenomen kan worden. Dit kan tussen de 5 en de 10 werkdagen duren.

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12 16:28
flagnite schreef op 21 January 2003 @ 19:54:

huh???
4-8 WEKEN?
hier in belgië duurt een port voor een overzetting van een abo'tje nauwelijks een dag, de dag erna is ales al in orde!!

das schandalig gewoonweg!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Samsung s100 gekocht en bij T-for Telecom zeiden ze dat mijn prepaid 02 (voorheen Telfort) nummer binnen 2 weken omgezet zou worden.

Verwijderd

Ik heb mijn Vodafone (debitel) abo verandert naar Ben.. met nummerbehoud... is nog steeds niet geregeld.. :( ze zeggen dat het 3 maanden gaat duren... maart dus !! :'( :( betaal nu 2 abbo's !

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien moet je ff contact opnemen met Ben? :? Drie maanden is te belachelijk voor woorden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

In België is het allemaal iets beter geregeld... bij mij is het op dezelfde dag overgezet. (pre-pay Base > abo Proximus)

Verwijderd

Met een nummerportering moet je altijd rekening houden met de standaard opzeg termijn van je huidige provider(meestal 3 maanden) tenzij je al contractsvrij bent dan duurt het meestal ~3 weken

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 22:31:
[...]

Je krijgt je toestel niet meer direct mee, maar tegenwoordig moet er eerst goedkeuring vanuit Dutchtone komen dat het nummer meegenomen kan worden. Dit kan tussen de 5 en de 10 werkdagen duren.
Ow, dan heb ik nog geluk gehad...
Het was ook wel gevaarlijk van Vodafone, want stel dat Dutchtone het nummer helemaal niet had vrijgegeven, omdat het contract nog niet afgelopen was (dat werd helemaal niet gevraagd of gecontroleerd) dan had Vodafone mij helemaal niet kunnen aansluiten. Ik had namelijk een contract ondertekend met mijn telefoonnummer erop.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 23:26:
Met een nummerportering moet je altijd rekening houden met de standaard opzeg termijn van je huidige provider(meestal 3 maanden) tenzij je al contractsvrij bent dan duurt het meestal ~3 weken
Maakt niet uit. Ook al is je contract bij Vodafone al drie jaar geleden afgelopen, dan nog gelden de 3 maanden opzegtermijn. Je contract wordt namelijk stilzwijgend verlengd tot je opzegt, dus op het moment van opzeggen geldt de drie maanden opzegtermijn vanwege je contract.

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 16:17
Bij mij ging het van Ben naar Vodafone. Het Ben abbo liep af op 21 feb 2002. Het abbo bij Vodafone had ik afgesloten op 21 dec 2001.

Alles liep perfect. Ik kreeg keurig bericht van Vodafone. En het was allemaal, toendertijd, nog gratis ook.

We see things as we are, not as they are

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Andere situatie: ik heb twee abo's bij Dutchtone lopen, kan ik dan het nummer van het ene abo (die ik ga opzeggen) over laten zetten op het andere abo (dat ook al loopt)? :?

Verwijderd

Even een ander vraagje, ik heb zojuist mijn KPN nummer over laten zetten naar een dutchtone abo. ( Heb de telefoon al een 1 1/2 week, maar ze was *vergeten* het nummerbehoud formulier in te vullen. GRRR :( , phonehouse in r'daal ) Maar heb zojuist eindelijk dan het formulier ingevuld, en ik wilde even weten hoe lang het ongeveer zou duren totdat mijn nummer word overgezet?? Weet iemand dat toevallig. :?

(Dan kan ik eindelijk alle functies van mijn Nokia 6610 eens uitproberen )

Thnx alvast

Verwijderd

kpn prepaid -> O2 abo geweldig....
O2 abo -> BEN abo ........ al 4 weken bezig :'(

weet alleen niet ofdat het aan ben ligt of aan O2... zal zo weer is ff een keertje bellen :P

Verwijderd

Wat versta jij onder geweldig. Want nu Dutchtone nummer 1 is met service willen we dat natuurlijk wel eens effe lekker testen. Weddenschapje afsluiten hoe snel mijn nummer word overgezet :P. Ik ga voor de 5 dagen. :D

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Ik ga dus proberen m'n nummer van Debitel (Vodafone) abo over te zetten naar een Dutchtone abo. Eens kijken of dit een beetje wil werken. Debitel schijnt hier nogal moeilijk meet te zijn...

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

Cybje

First Post!

Even een simpel vraagje mbt nummerbehoud, geen zin om er een aparte thread voor de openen. Ik heb nu Tele2 Mobiel (prepaid dus), kan ik dan ook gewoon m'n nummer overgooien naar bijv. een Vodafone abo'tje ofzo?

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

moet je eens effe in een ander forum kijken, daar stond een link naar een site, en daar kan je zien of het mogelijk was je nummer mee te nemen. Ik zou het iig niet meer weten.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er zijn bij nummerbehoud verschillende regels en procedures.

Prepaid naar abonnement

Als jij binnen het netwerk wil migreren van prepaid naar abonnement dan zal dat heel snel kunnen gaan.
Bij Vodafone, Dutchtone en KPN weet ik dat dat binnen 24 geregeld kan zijn.
Bij 02 en BEN gaat daar volgens mij gewoon de normale termijn van 10 werkdagen overheen.
Dat geld dus ook voor Tele2 en AH mobiel prepaid nummers

Abonnement naar abonnement

Als jij van de ene provider naar de ander wilt gaan, dan kan daar een redelijk lange tijd overheen gaan. dat wisselt per provider.
Als jij bij je nieuwe provider aangeef dat jij je huidige telefoonnummer wilt behouden, zal de nieuwe provider daarvoor een verzoek in gaan dienen bij jou huidige provider.
Jouw huidige provider moet daar mee instemmen mits alle gegevens correct zijn en je contractsperiode verlopen is.
Jouw huidige provider zal jou wel gewoon aan je opzegtermijn laten houden (die per provider anders is. van 1 maand t/m 3 maanden.)

*BEN, Dutchtone en O2 zullen jou eerst een tijdelijk nummer gaan geven en pas als jou te behouden nummer vrijkomt bij je huidige provider, dan zetten ze je te behouden nummer over je tijdelijke nummer heen.
Voordeel: Je mag je toestel altijd meteen meenemen.
Nadeel: Je zal een paar maanden dubbele abonnementskosten moeten betalen.*

*Vodafone en KPN zullen pas je abonnement in laten gaan op het moment dat je te behouden nummer vrij komt bij je huidige provider. Dat scheelt je weer dubbele maandkosten.
Voordeel: Je zal geen maand dubbele abonnementskosten moeten betalen
Nadeel: Je zal je toestel pas mogen ophalen zodra je nieuwe provider jou een brief stuurt waarom de datum van overgang genoemt word.

*Aangezien Debitel gebruikt maakt van 3 verschillende netwerken, zijn de regels bij Debitel iets anders als je binnen Debitel van netwerk wilt switchen.

Abonnement naar prepaid

Tegenwoordig is het ook mogelijk om je nummer van een abonnement mee te nemen naar een prepaid.
Bij bijna alle gevallen zal daar wel een kleine vergoeding voor betaald moeten worden.

Prepaid naar prepaid

Om je prepaid nummer van de ene provider naar de andere provider te laten porteren bestaat volgens mij nu (nog) niet tot de mogelijkheid

Wat is nodig bij een nummerportering?

Het allerbelangrijkste is het SIM-kaartnummer van de SIM-kaart waar jou nummer aan vast gekoppeld zit. (anders kan je zeggen dat je dat hele mooie nummer van die klote buurman wil hebben.)
Als jij je SIM-kaart kan laten zien, betekend dat eigenlijk dat jij de eigenaar bent van dat nummer.
Daarnaast zullen ze ook naar de NAW (naam, adres, woonplaats) gegevens gaan kijken, die natuurlijk moeten overeenkomen.
Soms kan het ook zo zijn dat de nieuwe provider ook nog een laatste rekening van je huidige provider wil zien.

LET OP!

Niet alle internet winkels zullen jou de mogelijkheid geven om je nummer te behouden. Is voor sommige internet winkels namelijk te veel werk.

edit:
Ik hoop dat dit duidelijk is en dat ik niks vergeten ben

Op het nummerbehoud formulier van BEN staat dat nummerportering € 9.00 kost 8)7 , maar ze hebben al tijden een actie: "Nu gratis je nummer meenemen" :?

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 14-02-2003 00:08 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik heb alleen tot nu toe nergens kunnen vinden of het dus bij Tele2 Mobiel mogelijk is, dat nummerbehoud. Op alle sites wordt alleen gesproken over KPN, Vodafone, Ben, O2 en Telfort en heel soms dan nog Debitel. Nou loopt Tele2 Mobiel via Telfort, kan ik dan gewoon die provider kiezen ofzo als ik wil kijken of het mogelijk is?

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Cybje schreef op 13 februari 2003 @ 23:53:
Ik heb alleen tot nu toe nergens kunnen vinden of het dus bij Tele2 Mobiel mogelijk is, dat nummerbehoud. Op alle sites wordt alleen gesproken over KPN, Vodafone, Ben, O2 en Telfort en heel soms dan nog Debitel. Nou loopt Tele2 Mobiel via Telfort, kan ik dan gewoon die provider kiezen ofzo als ik wil kijken of het mogelijk is?
Als jij een prepaid bij Tele2 hebt, dan kan jij gewoon je nummer meenemen naar een andere provider.
Zal waarschijnlijk 2 weken gaan duren.

-

• Cybje

Cybje

First Post!

Ginz schreef op 13 February 2003 @ 23:58:
Als jij een prepaid bij Tele2 hebt, dan kan jij gewoon je nummer meenemen naar een andere provider.
Zal waarschijnlijk 2 weken gaan duren.
Cool! Thanks :)
Even een Vodafone business abo'tje proberen te nemen dan bij belnu.nl (heb een bedrijf/KvK, dus moet lukken dan lijkt mij).

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Cybje schreef op 14 February 2003 @ 00:01:
[...]

Cool! Thanks :)
Even een Vodafone business abo'tje proberen te nemen dan bij belnu.nl (heb een bedrijf/KvK, dus moet lukken dan lijkt mij).
LET OP!

Sommige internet winkels zullen jou niet de mogelijkheid bieden je nummer mee te nemen.

-

• Cybje

Cybje

First Post!

Ginz schreef op 14 February 2003 @ 00:05:
Sommige internet winkels zullen jou niet de mogelijkheid bieden je nummer mee te nemen.
Waaraan is dat precies te zien? Bij belnu.nl zag ik op het aanvraagformulier dat je Nummerbehoud kon aanvinken en je nummer, netwerk en provider kon invullen. Dus ik naam eigenlijk automatisch aan dat het kon.

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Cybje schreef op 14 February 2003 @ 00:16:
[...]

Waaraan is dat precies te zien? Bij belnu.nl zag ik op het aanvraagformulier dat je Nummerbehoud kon aanvinken en je nummer, netwerk en provider kon invullen. Dus ik naam eigenlijk automatisch aan dat het kon.
Dan kan het dus bij belnu.nl wel.

-

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 13 februari 2003 @ 23:47:

Prepaid naar prepaid

Om je prepaid nummer van de ene provider naar de andere provider te laten porteren bestaat volgens mij nu (nog) niet tot de mogelijkheid
In ieder geval kun je bij overstappen naar Dutchtone prepaid je prepaid-nummer van een andere provider gewoon gratis meenemen.
Wat is nodig bij een nummerportering?

Het allerbelangrijkste is het SIM-kaartnummer van de SIM-kaart waar jou nummer aan vast gekoppeld zit. (anders kan je zeggen dat je dat hele mooie nummer van die klote buurman wil hebben.)
Als jij je SIM-kaart kan laten zien, betekend dat eigenlijk dat jij de eigenaar bent van dat nummer.
Daarnaast zullen ze ook naar de NAW (naam, adres, woonplaats) gegevens gaan kijken, die natuurlijk moeten overeenkomen.
Soms kan het ook zo zijn dat de nieuwe provider ook nog een laatste rekening van je huidige provider wil zien.
Detail: niet het simkaartnummer is het allerbelangrijkste, maar je legitimatiebewijs in combinatie met het telefoonnummer. Voor het mooie nummer van de klote buurman hoef je anders alleen even zijn simkaart te 'lenen'. Op een simkaart zit geen pasfoto of een handtekening, op een legitimatiebewijs wel (voor een nummerportering moet je je handtekening zetten, en je moet het zelf aanvragen. En als het goed is staat het telefoonnummer bij de oude provider op die naam geregistreerd.
Stel dat je toestel is gestolen, en je weet het simkaartnummer niet. Dan kun je door middel van je legitimatiebewijs toch aantonen dat jij de rechtmatige eigenaar, zoals die geregistreerd staat bij de provider, van het telefoonnummer bent.
Dus: eerst moeten de NAW-gegevens overeenkomen, pas dan wordt als extra controle nog naar het simkaartnummer gekeken.

[ Voor 61% gewijzigd door Canaria op 14-02-2003 00:58 ]

Verwijderd

Ik heb nummerbehoud gedaan van Libertel naar Ben.
Kreeg netjes een tijdelijk nummer van ben en een brief wanneer ik mijn oude nummer bij Ben kon gaan gebruiken, en wanneer ik mijn mobiel een keer aan en uit moest zetten om ben te kunnen gebruiken.
Het koste toen iets van 20 gulden.
Het is mij goed bevallen en zou het zo weer doen

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik ben pas geleden overgestapt van Dutchtone naar Ben (persoonlijk vond ik Dutchtone beter omdat alles in je belbundel zit, maar bij BEN kreeg je de 7650 voor niets). Toen heb ik ook gelijk nummerbehoud aangevraagd.

Nu een paar weken later krijg ik bericht dat per 10-03-2003 mijn nummer wordt overgezet. Dat is zo'n twee weken na het verstrijken van mijn Dutchtone abbonement. Dus tot nu toe loopt alles op rolletjes.

Trouwens, ikzelf heb niet opgezecht bij Dutchtone, dat heeft BEN voor mij gedaan.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
epoman schreef op 22 January 2003 @ 00:19:
Andere situatie: ik heb twee abo's bij Dutchtone lopen, kan ik dan het nummer van het ene abo (die ik ga opzeggen) over laten zetten op het andere abo (dat ook al loopt)?
Ik kan mezelf inmiddels antwoord geven: NEE DUS :(. Om wat voor reden dan ook doet Dutchtone niet aan 'interne nummerportering', iets wat ik werkelijk onbegrijpelijk vind |:(. Zijn er meer providers waar dat niet kan (lees: die daar geen zin in hebben)?

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
epoman schreef op 19 February 2003 @ 10:52:
[...]

Ik kan mezelf inmiddels antwoord geven: NEE DUS :(. Om wat voor reden dan ook doet Dutchtone niet aan 'interne nummerportering', iets wat ik werkelijk onbegrijpelijk vind |:(. Zijn er meer providers waar dat niet kan (lees: die daar geen zin in hebben)?
mij is dat wel gelukt (bij o2)
nummer 1: abbo afgesloten in september 2001 met telefoon
nummer 2: gratis abbo afgesloten in mei 2002
augustus2002 opgebeld, ik moest een brief sturen, heb ik gedaan
half septemer abbo1 afgesloten, nummer1 gekoppeld aan abbo2 en nummer2 weg.
precies zoals het hoort dus

nog een ervaring die ik gehad heb met nummerbehoud:
oktober 2002 2 jarig vodafone abbo afgesloten op mijn moeders naam omdat vodafone mij niet als klant wou nemen.
januari 2003 algemene voorwaarden veranderd, dus ik wil abbo stopzetten, maar met nummerbehoud
eind januari 2003 dat is geregeld meneer, zodra wij verzoek binnenkrijgen tot nummerbehoud zal dat worden goedgekeurd
begin februari 2003 kpn contract begonnen op mijn naam :7 met mijn mooie vodafone nummer, alles perfect geregeld dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door tijsco op 19-02-2003 11:08 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

Smarron

The bend

epoman schreef op 19 February 2003 @ 10:52:
[...]

Volgens mij kan dat bij geen enkele provider. Dutchtone is in ieder geval zeker niet de enige!

In de laatste consumentengids staat ook een overzicht van alle providers met nummerportering. Zo kun je een beetje zien hoe goed/slecht de providers omgaan met het overzetten van nummers van de 1 naar de andere provider.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik ben vaan KPN naar Telfort gegaan en van Telfort naar Dutchtone en is alle 3 de keren goed gegaan! Zelfde nummer behouden ging perfect.

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk een brief thuis gekregen van Dutchtone dat mijn nummer woensdag pas overgezet word. :(. Das dan 2 weken, en mijn zus had hem in een week 8)7 . Das al drie weken wachten totdat ik mijn nieuwe nummer kan gebruiken.
*hoe krijg ik mijn belbundel dan in godsnaam op 8)7 *.
Maar ja, hadden 2 weken kunnen zijn als het niet lag aan die domme mensen bij de phonehouse is r'daal. :P

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Goed, ik heb vandaag dus een brief van Dutchtone gehad dat m'n nummer op 6 juni (!!) geporteerd wordt terwijl ik zojuist een rekening van Debitel heb gehad waarin staat dat op 19 maart m'n abo afgesloten wordt. :'(

Ik ga toch eens bellen met beide partijen en de OPTA omdat ik vind dat dit niet kan. Nummerbehoud wordt zo zinloos....

[ Voor 4% gewijzigd door Heineken op 07-03-2003 11:28 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heineken schreef op 07 maart 2003 @ 11:28:
[knip]
Ik ga toch eens bellen met beide partijen en de OPTA omdat ik vind dat dit niet kan. Nummerbehoud wordt zo zinloos....
Opta heeft (voorlopig) geen zin.
Van de Opta-site:
Als u ontevreden bent over de service van een telecombedrijf moet u eerst de klachtenprocedure van uw aanbieder doorlopen. Als dat niets oplevert kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecom en in sommige gevallen bij OPTA.
In bijna alle gevallen kom je er namelijk met één of twee telefoontjes wel uit met de provider(s). Als je direct de Opta belt, zullen ze toch vragen om eerst contact op te nemen met je provider. Het staat ook zo raar als je dan vijf minuten later weer moet bellen om te zeggen dat het (bv) een typfoutje was.

Verwijderd

Ok, blij dat er zoveel positieve reacties zijn. September 2001 KPN nummer laten overzetten naar toenmalig Telfort, mmm, geen nummers meer, daarna nummer verkeerd gekoppeld (mijn nummer aan een aardige, maar vreemd persoon). Daarna 2 weken bezig geweest met het correct krijgen van mijn voice mail op het "nieuwe" nummer. Dit jaar overgestapt naar Ben (T-mobile). 3 weken moeten wachten op nummer portering, gisteren uitgevoerd en dus nu KNP/Telfort nummer afgesloten maar niet overgezet naar mijn abbo bij BEN. Gebeld: ze zijn er mee bezig. Nou, zal mij benieuwen. Dus kort: 2 maal nummerportering en 2 maal niet echt lekker gelopen.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-12 11:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Volgens de Consumentenbond moet nummerportering binnen 2 weken een feit zijn.
Ik ben vanaf november 2002 !! bezig met nummerportering van Vodafone naar O2 (beide abbo's) O2 is echt waardeloos, iedere keer zijn ze mijn fax kwijt (10 stuks inmiddels)
Op een aangetekende brief reageren ze niet.
Op dit moment heb ik het uit handen gegeven.
Ze mogen het nu uitvechten met Stichting Geschillen Commisie Telecommunicatie

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Bij Ben/T-Mobile werkt het perfect! Je krijgt een formulier en vul er maar op in op welke dag je het wilt overzetten, minimaal 2 weken vanaf de dag dat je het opstuurt, en je krijgt vanzelf een brief terug met bevestiging en wanneer het precies gaat gebeuren.

Toppie!! :+

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Ginz schreef op 13 februari 2003 @ 23:47:

....
Wat ook belangrijk is, als je je huidige abonnemeny stopt dan is het niet mogelijk om je nummer mee te nemen naar een andere provider. Ik heb het bij een klant van Dutchtone een keer voorelkaar weten te breien dat het abonnement voor een maand verlengt zou worden, zodat het nummer als nog kon geporteerd kon worden.

(Werk toevallig (ook?) in een telecom winkel) :)

Verwijderd

BEN IS KLOTE.... ben al 2 weken met willekeur wel/niet bereikbaar van het KPN netwerk (ook vast) en dutchtone netwerk...

bel je krijg je "nummer niet in gebruik" hang je op bel je nogmaals, dan gaat hij soms wel ineens over...

ik zit nu al 2 weken te wachten totdat de technische dienst dit heeft opgelost..... stelletje prutsers... vanaf nu lekker elke dag bellen, 2 pluspunten, ze vertellen de verwachte wachttijd en ze draaien lekker muziek tijdens het wachten... 7650 handsfree dan toch wel makkelijk...........

stelletje prutsers daar..

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Correctie: JIJ vindt Ben / T - Mobile klote.

Heb je al wat zelf onderzoek gedaan? Kijken of je doorschakeling, blokkades of andere instellingen heb ingesteld die je bereikbaarheid kunnen belemmeren? Andere Ben T - Mobile SIM kaart geprobeert in je toestel? Mocht dat wel werken dan ligt het aan je SIM kaart. Bel naar T - Mobile en vraag een nieuwe SIM kaart aan. :Y)

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12 17:23
Eerst had ik ben.. (prepaid) daarna overgegaan naar Dutchtone.. nummer behouden. maar toen ging het mis :( Ik kon geen sms-jes ontvangen van personen die Hi of KPN hebben... een vriend van me kan me zelfs niet bellen! (zelfs niet met verschillende abbonementen) en ook niet met z'n huistelefoon... terwijl andere met O2 (bijvoorbeeld) me weer wel kunnen bereiken.
Gelukkig ben ik begin april van Dutchtone af en ga ik naar Vodafoon.. Hopen dat me probleem is opgelost...
Al is Dutchtone redelijk goedkoop.. contract breuk wou ook niet bepaald helpen.. HELAAS! :|
Maja nog 3 weken volhouden en op naar Vodafoon!

Aap!

Verwijderd

ik heb gelukkig al toezegging dat ik vrij weg mag als het blijft... zit alleen nog op de brief te wachten, zodat ik dit schriftelijk heb......

nummer wat ik heb is 06-aaabcddd dus dat wil ik niet kwijt..... of ik moet 06-12345678 krijgen, dan wil ik wel wissellen :P

[edit]
owhja, mijn 7650 heb ik van winkel uit simlock vrij gekregen..... dus ken ik gewoon meteen gebruiken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 21:49 ]

Verwijderd

heb een paar weken geleden een Ben-abo aangevraagd, had een prepaid kaart van Vodafone en kreeg netjes een brief thuis (ondertussen van T-mobile) dat het op 10 maart omgezet zou worden (vandaag dus) en moet zeggen dat ze hun woord gehouden hebben. Het lijkt erop dat het probleemloos verlopen is :)

Verwijderd

Heineken schreef op 21 January 2003 @ 15:03:
Hi,

Ik ben op dit moment de eigenaar van een Debitel Vodafone abonnement. Deze wordt per 19 maart opgeheven. Nu ben ik van plan om een nieuw abonnement bij Ben af te sluiten via internet en zo graag m'n huidige nummer mee nemen. Kan dit al als het andere abonnement nog niet ten einde is?

Verder heb ik van een paar mensen iut m'n omgeving gehoord dat de nummerportering vaak niet zo vlot loopt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat kan......nadat je de laatste maand hebt betaald kan je rustig nummer-portering aanvragen.

en nummerporteren is meestal 2 dagen oid.....is eff afhankelijk van de provider.

/me heeft al zoveel telefoons verkocht. :)
Pagina: 1