Toon posts:

stereo gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar uurtjes kan mijn stereo-toren niet meer aan. Het rode lampje bij standby blijft gewoon branden, maar power (zowel op toren, als AB) werkt niet.

Kan het iets met kortsluiting oid te maken hebben? Of iets anders....?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hmmz heb ik ook een keer gehad hier, deed het nog weel met de afstand bediening :?,ff opengemaakt alle stekkertjes aangeduwd hier en daar wat stof weg gehaald en hij deed t weer?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

wat heb je zelf al geprobeerd?
Stekker ff uit het stopcontact.
Dan weer aansluiten en kijken wat hij doet.
Kennis had dit met zijn DVD speler.
Wou niet meer aan of open
Spanning er af en voila werkt weer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Geef meer info svp. Het kan zijn dat je selector ic (zorgt ervoor dat je toren weet wat ie aan moet zetten radio, cd of tape) naar zijn grootje is. (ooit 1 keer gehad bij een bedrijf waar ik stage liep en radios en dergelijke repareerde)

Verwijderd

Topicstarter
stekker uit stopcontact al geprobeerd, maar haalt niks uit.
welke info kan ik nog meer geven...??

• remco_k
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

maak even alle randapparatuur (als je dat hebt) los, even alleen stereo-setje+speakers aangesloten laten. En dan nog eens kijken.
Check ff of er geen zekering defect is.

Alles kan stuk.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
en post ff wat voor ding t is, hoe oud, wat je deed voordat dit gebeurde etc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem open gemaakt, op het eerst oog weinig mis mee. Heb de zekeringen getest, zijn ook goed (anders had het standby-lampje ook niet gebrand).
Heb verder wat stekkers aangeduwd. Maar het werkt dus nog niet.

Ok, zal nog ff wat meer info posten.
Het is een Pioneer XD-Z64M en een jaartje of 7 oud. Ik heb verder een een aparte CD-speler erop aangesloten, omdat de originele kapot was.
Hoe het gebeurde: Ik zat gewoon radio te luisteren. Telefoon ging en ik zette hem of zachter of met AB op standby. Na telefoongesprek wilde ik middels AB weer radio aandoen, maar dat deed het dus niet meer. Standby lampje blijft gewoon branden, maar reageert niet op 'power'.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07

Greyfox

MSX rulez

Batterij van je AB op?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook powerknop op toren werkt niet

Verwijderd

Is het lampje van je display niet gewoon stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:08:
Is het lampje van je display niet gewoon stuk?
Het Lampje blijft juist *wel* branden, maar de rest doet het niet.
Als ik op de powerknop druk, zowel AB als toren zelf, dan blijft het op standby staan.

Verwijderd

Is het zo'n geval die je met flatcables vanachter met elkaar moet doorverbinden?

Verwijderd

Topicstarter
Het is 1 toren (1 geheel), muv de tuner (idd met flatcable verbonden) en de extra cd-speler (niet met flatcable verbonden).

Verwijderd

Heb je die oude cd speler nog van dat setje?
Ik dacht dat je het apparaat een reset moest geven doormiddel van de play toests in te drukken en de stekker er tegelijk in te doen (dus niet met de aan uit knop)
Kan me dit vaag herinneren maar kan ook een andere toets zijn op de versterker zelf of de tuner.
Ik zou ook even die flatcables controleren ( even stofvrij maken van binnen)
Ook zou het een laagohmig weerstandje kunnen zijn van bv 0,1 ohm bij de spannings regelaars.
Meer zou ik even niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je het apparaat een reset moest geven doormiddel van de play toests in te drukken en de stekker er tegelijk in te doen (dus niet met de aan uit knop)
Dit werkte inderdaad. Daarna werkte het weer, maar toen ik alles weer had aangesloten en nogmaals probeerde deed hij het niet meer. Opnieuw resetten werkte ook niet meer. Dus lijkt iets echt fout te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Is er verder nog iemand hier dan mij kan helpen? Ik weet niet wat ik moet doen nl. Hoor het graag.

Verwijderd

Pioneer een mailtje sturen?

info_peh@pioneer-benelux.com

Dit is de klantenservice volgens www.pioneer.nl. Ik zou daar even een mail sturen, misschien dat ze je al wat tips kunnen geven.

maar ja, 7 jaar oud, mag je eigenlijk ook niet klagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:46 ]

Verwijderd

Dus je had de oude orginele cd speler gebruikt en toen deed hij het weer?

Verwijderd

volgens mij blijft er een knopje hangen.
Controleer elk knopje op het apparaat door te kijken of het nog wel is in te drukken anders blijft deze namelijk hangen en komt de micro processor niet op gang.

• remco_k
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

... probeer ook ff of het powerknopje op je ab niet is blijven hangen ... :)

Alles kan stuk.

Pagina: 1