[w2kpro] Kan niet meer in windows door registerprobleem.

Pagina: 1
Acties:

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 00:28
Ik heb w2kpro geinstaleerd op mijn pc. Daar zat net een nieuwe harde schijf in. En ik wilde iets beters als 98se dus dan w2k maar dacht ik. Maar na n tijdje was het zo dat om de 3 keer booten ongeveer allemaal van die bookmark files en trillian files stuk waren. Tot vandaag want sinds vandaag komt ie windows niet meer in omdat hij van te voren een registerfout geeft.
Hij "zegt" dat het register een file niet kan openen of schrijven. En ik snap niet hoe ik dit kan oplossen. Heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Heb 2× geprobeerd met opstart diskettes maar dan laadt ie allemaal dingen die ik op dat moment echt niet nodig heb. Verder heb ik in de bios de boot devices ingesteld in de hoop dat als de cdrom de eerste zou wezen dat hij dan opnieuw zou instaleren. Maar niks van dat. En windows kan ik ook nog niet opnieuw instaleren.
Wie kan mij helpen? Want die computer moet het doen omdat ik voor school bezig ben en dat eigenlijk wel nodig heb. Alvast bedankt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij "zegt" dat het register een file niet kan openen of schrijven.
Wat is de exacte foutmelding?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Heb je de schijf al gecontroleerd met een Diagnose progje?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
geprobeert om service packs te instaleren ?
herriner me die vage boot errors nog voordat sp 2 er was :?

Verwijderd

Geef even wat meer info. Anders met Fdisk de boel verwijderen (maar dan ook alles) en opnieuw beginnen

/offtopic: welk type unimog heb je: Ikzelf heb een 404 op gas met 2.2 liter en haal 80-90

• YaeX
De precieze fout zit in administrator/system32/config/software. Het is een stopfout en het logboek van de file is niet aanwezig of niet beschrijfbaar. En ik heb geen diagnose programma gebruikt is goed idee. En service packs ook niet. Ook nog proberen. En fdisk die ziet de hdd maar op 12gb terwijl ie 80 is. En fdisk zit niet standaard bij w2k wel bij 98 opstartdiskette.

/offtopic: Ik heb ook een 404 op gas met een orginele 2,2 liter motor. Er staat nog 2,4 maar het hoort 2,2 te zijn ook. Maar eh mag ik je ff toevoegen bij msn of mail me even anders.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

www.memtest86.com

om eventjes je geheugen te testen. Als je te zien krijgt dat je SOFTWARE registry hive corrupt is, zal je met je emergency rescue disk aan de slag moeten.
Die heb je vast niet, en dus is het gemakkelijkste om je server opnieuw te installeren.

Begrijp ik het nu goed, dat dit ook niet lukt? Wat gebeurt er precies als je met de CD start?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Al op google zoekt met deze zoek termen dan komen er nogal wat oplossingen uit, oa.:
You try to boot into Windows 2000 but get an warning looking similar to this,

STOP: C0000218 {Registry File Failure}
The registry cannot load the hive (file):
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE or it's log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writeable.

Fortunately, Windows 2000 stores a backup of the registry in the \winnt\repair\software folder. To repair this problem, boot to the recovery console (available by booting from the Windows 2000 installation CD and using the repair options). Then replace the corrupt registry in \winnt\system32\config\software with the backup registry from the above folder. Be warned that this backup registry is from the initial Windows 2000 installation so you will likely need to reinstall your applications.
Maar tevens nog heel wat oplossingen, even doorspitten denk ik dus. Kan je via F8 wel in het opstart menu van 2000 komen?

http://www.bonuszoeken.nl

• YaeX
Oh hee dank je wel. Maar ik kan niet booten vanaf de cd. Heb geen idee waarom maar als ik de cd er in die krijg ik verder geen bootmenu of zo zelfs niet als de cdrom first boot device is. Ik kan wel in het opstart menu komen met f8. Maar b.v. veilige modus kan ook niet.
En memtest had ik al een stukje laten lopen alleen daar kwam tot dan ook niet veel uit. Ik zal m nog s laten gaan. Ik hoop igg niet dat de hdd stuk is...

Verwijderd

scandisk al geprobeerd als er bad sectors op de schijf zitten kan je meestal de data die erin staat eruit halen en op een goed gedeelte van de schijf laten zetten

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook een paar keer zoiets gehad.. vaak duidt zoiets op kapot geheugen :(

Scan iig je HD goed (dus ook oppervlaktetest enzo, gebruik desnoods een testtooltje van je hd fabrikant) en scan je geheugen helemaal met memtest. Als dat nog niks oplevert zou ik toch even proberen geheugen uit te wisselen (hopen voor je dat je meerdere dimms hebt, zodat je makkelijk even 1 eruit kunt halen)

• YaeX
Ik heb memtest nu iets langer dan een uur laten lopen en hij heeft nu al 12 errors gehad. En volgens mij is ie ook meerdere keren bezig geweest. Is dat niet goed en zou ik dan met het geheugenblokje terug kunnen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zou ik dan met het geheugenblokje terug kunnen?
Ja hoor, dat denk ik wel. Mits je nog in garantie periode zit :P

[ Voor 66% gewijzigd door blackd op 23-01-2003 18:09 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• YaeX
maare hoe weet ik nou zeker dat die fout en ook die van het register aan het geheugen ligt en niet aan de harde schijf b.v.
Het was ervoor wel zo dat hij om de 3 keer die files die elke keer geopend worden (.ini files) om zeep had geholpen.

Verwijderd

als je binnen een uur ongeveer 12 errors krijgt, is er in elk geval wat aan de hand met je geheugen. Je mag eigenlijk niet eens fouten krijgen als je memtest 48 uur of langer laat lopen. Geheugen moet foutloos zijn..PUNT..

Als je ander geheugen hebt, controleer daarna ook nog even je harde schijf. (voor de zekerheid)

• YaeX
Hoe kun je op een partie met ntfs zonder dat je 2000 of xp gebruikt. Is er ook een Dos die op ntfs partities kan? Anders kan ik die eerder genoemde register file niet terug zetten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• YaeX
Wat een ongeloofelijke @#$&*(%(%&#%!@#&%(^ zooi. Had ik gister de computer weer aan de praat wil ik m net opstarten geeft ie precies de zelfde fout. Arg... wel precies de zelfde hardware hoor maar begin tog te denken dat blokje echt terug te sturen ik dacht eerst oh zal wel meevallen. Maar als het echt door het geheugen komt.. Tis alleen dat ik dan het blokje 4 weken kwijt ben en daar zit ik niet op te wachten want dan kan ik mn pc niet opstarten.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Blokjes kosten niet zoveel meer dus waarom 4 weken wachten?

offtopic:// Mijn toettoet: 6.6 liter V8 Pontiac Firebird Formula 400 uit 1971 op benzine only (zie avatar) _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Viking Kvinne op 31-01-2003 16:52 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• YaeX
Nee ze kosten niet veel meer 140 euro geloof ik voor een 512mb pc2700 blokje is toch wel boven mn buget.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Dan maar 4 weken geduld hebben :z

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• YaeX
Hm.. helaas wel. Denk ik... Hm dit is dus echt iets waardoor je gewoon geen pc zou kopen.

Trouwens wel een heel mooie auto. En een nog mooiere motor. Damn alleen het geluid al van zo'n v8....
Pagina: 1