[php] geen gegevens uit 2de oracle tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, misschien een simpele vraag, maar goed: ik heb een SELECT statement:
SQL:
1
2
SELECT tabel1.kolom1, tabel1.kolom2, tabel2.kolom1 FROM tabel1, tabel2
WHERE tabel1.kolom1 = tabel2.kolom1;

Eigenlijk nog met een outer join op tabel2.kolom1, maar dat doet er niet toe. Dit werkt gewoon in Oracle. Echter, wil ik ditzelfde statement uitvoeren via PHP dan krijg ik alleen de gegevens van tabel1.kolom1 en tabel1.kolom2 en een lege tabel voor tabel2.kolom1, en dat snap ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Ik lees:
"Ik heb hier een querie die werkt niet goed "via php", dus geef ik hier een andere query, wat is het probleem ?"

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed, als ik via een sql sessie bovenstaande query draai dan krijg ik netjes 3 kolommen gevuld, te weten tabel1.kolom1, tabel1.kolom2 en tabel2.kolom1. Doe ik dit via een php script dan krijg ik alleen de eerste 2 kolommen (van tabel1 dus) en niet de kolom1 van tabel2. En mijn vraag is of dit normaal is dat PHP dit niet kan verwerken of dat ik iets fout doe/vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Je zal waarschijnlijk inderdaad iets fout doen of je bent iets vergeten.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh bedankt dusty. Mijn bange vermoeden is nu bevestigd. Ik kan nu weer verder met mijn leven. Iemand anders nog een NUTTIGE toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[gok mode aan]
Je weet dat arrays beginnen te tellen bij 0?
[/..]

[toevoeging]
Je kunt zeggen wat je wil, maar vage probleem omschrijvingen leveren nu eenmaal niet meer op dan vage antwoorden..

[ Voor 50% gewijzigd door Janoz op 21-01-2003 15:14 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Deze query zou gewoon moeten werken. Is gewoon een basic query, geef eens een voorbeeldje van een resultaat uit oracle of geef eens je php. Want misschien print je maar twee kolommen ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn array stond goed Janoz, alleen zat er een fout in mijn while loop. < ipv <= . Dus het was inderdaad een n00b vraag uiteindelijk, maar ik zag het gewoon echt ff niet. Maar ik heb behoorlijk wat php posts doorgenomen in de search, maar dusty is vaker de leukste thuis en imho is dat niet altijd nodig. In ieder geval bedankt voor de hulp (door te kijken naar de array kwam mijn oog op het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nog ff dan. Je vraag:
En mijn vraag is of dit normaal is dat PHP dit niet kan verwerken of dat ik iets fout doe/vergeten ben.
Het antwoord:
Je zal waarschijnlijk inderdaad iets fout doen of je bent iets vergeten.
Neem daarbij dat je probleem idd kwam doordat je een fout maakte en tadaa ;)

Maar om nog ff serieus erop terug te komen.. Zoals je ook in de quickstart kunt lezen is het over het algemeen handiger om ook een stukje van je source te posten. Dat jij denkt dat een probleem ergens zit betekend nog niet dat het probleem daadwerkelijk daar zit. Zeker waneer je bijna zeker weet dat het goed zou moeten zijn. Veel problemen worden veroorzaakt doordat de programmeur op de verkeerde plaats aan het zoeken is.

Volgende keer ook ff een stukje van je php source erbij en je geeft dusty niet eens de kans om zijn idd over het algemeen wat 'korte' (maar vaak rake) manier van reageren op je te kunnen botvieren ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 15:19:
Mijn array stond goed Janoz, alleen zat er een fout in mijn while loop. < ipv <= . Dus het was inderdaad een n00b vraag uiteindelijk, maar ik zag het gewoon echt ff niet. Maar ik heb behoorlijk wat php posts doorgenomen in de search, maar dusty is vaker de leukste thuis en imho is dat niet altijd nodig. [..]

Aangezien jij geen code plaatste kon ik ook geen fout zien, ik kon het alleen vergelijken met mijn eigen ervaring, ik voer een query uit via PHP op ORACLE en ik krijg altijd het juiste antwoord terug. ie het ligt niet aan PHP, dus ligt het waarschijnlijk aan een fout dat jij maakte of dat je iets vergat, wat dus precies was wat jij vroeg.

Hoe nuttiger kon mijn antwoord zijn met de summiere informatie die jij gaf? Alle mogelijke problemen en antwoorden gaan opnoemen?

Misschien ligt het aan je for lus.
Misschien ligt het aan je while.
Misschien ligt het aan je variabele naam.
....

Zo kan ik een paar pagina's vol tikken, allemaal nuttig, en allemaal mogelijk van toepassing op jouw code.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zal voortaan ook een stukje script meeposten. Jullie hebben gelijk dat het dan wel meteen een stuk duidelijker wordt. Iig iedereen bedankt.
Pagina: 1