Ik probeer een object te maken die een movieclip met een textfield in de _root movie zet. Alleen flash begrijpt mij niet (of ik flash niet)..
Als ik een object maak gaat alles prima, maar maak ik daarna een tweede, dan gaat de eerste weer weg.. Ik begrijp hier dus helemaal niks meer van.. want ik geef alles een uniek id..
een andere poging, die op hetzelfde strand
En mijn eerste poging om het op een nette manier te doen, en de class LinkObject de MovieClip class te laten extenden, maar dit heb ik helemaal al opgegeven :/:
Het zal vast iets heel simpels zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het nu wel moet
Als ik een object maak gaat alles prima, maar maak ik daarna een tweede, dan gaat de eerste weer weg.. Ik begrijp hier dus helemaal niks meer van.. want ik geef alles een uniek id..
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function LinkObj(name , parent , y , text) { trace("ik ben hier wel"); this.parent = parent; // het ding krijgt een uniek id.. maar dat lijkt niet genoeg this.baseMc = this.parent.createEmptyMovieClip(name+"__obj__" , 0) this.baseMc.createTextField("tf"+name , 0 , 1 , y, 40, 20) this.baseMc["tf"+name].text=text } blaat = new LinkObj("blaat" , _root , 0 ,"hallo") blaat2 = new LinkObj("blaat2" , _root , 50 , "hallo 2") blaat3 = new LinkObj("blaat3" , _root , 100 , "hallo 3") |
een andere poging, die op hetzelfde strand
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| __uniekId = 0 function LinkObjectClass() { this = _root.createEmptyMovieClip("LinkObjectClassMovieClip"+__uniekId++ ,1); this.init = function(text , y) { this.createTextField("catText" , y , 0 , 0 , 400 , 200); this.catText.text=text; } } objectArray = new Array(); id = objectArray.length; objectArray[id] = new LinkObjectClass(); objectArray[id].init("Hallo" , 0); id = objectArray.length; objectArray[id] = new LinkObjectClass(); objectArray[id].init("Hallo 22" , 20); |
En mijn eerste poging om het op een nette manier te doen, en de class LinkObject de MovieClip class te laten extenden, maar dit heb ik helemaal al opgegeven :/:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| // ik heb een LinkObject movieclip in mn main flash, die ook voor // As beschikbaar is via id "LinkObject" function LinkObjectClass() { } LinkObjectClass.prototype = new MovieClip(); LinkObjectClass.prototype.init = function(text , y) { this.createTextField("catText" , y , 0 , 0 , 400 , 200); this.catText.text=text; } __uniekId = 1; function createLinkObjectClass(name, depth) { /* een nietwerkende poging LinkObject.duplicateMovieClip("LinkObject"+__uniekId, 0) Object.registerClass("LinkObject"+__uniekId , LinkObjectClass ); attachMovie("LinkObject"+__uniekId, name, depth); __uniekId++ */ Object.registerClass("LinkObject" , LinkObjectClass ); attachMovie("LinkObject", name, depth); } // deze wordt overschreven createLinkObjectClass("aap" , 10); aap.init("Hallo" , 0); createLinkObjectClass("noot" , 111); noot.init("Hallo 22" , 20); |
Het zal vast iets heel simpels zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het nu wel moet