2 ips & HUB probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik heb een probleem, ik heb een jaar terug een 2e IP adres aangevraagd, en daar heb ik toen alle info over gekregen. Als ik nu online game, heb ik bijna iedere avond tussen 19:00 en 22:00 last van keihoge ping ( rond de 3000 ).

Toen kwam pas een vriend van me, die zei dat ik het verkeerd had ingesteld. k had overal IP en subnet masker enzo ingevuld, en dat ging toen der tijd goed. Maar ik moest me computernaam veranderen, en alles op automatic zetten. het probleem was toen niet verholpen.

Ik heb toen de geweldige :{ Service van @home gebeld, en die zeiden dat ik de map met tijdelijke internet bestanden leeg moest maken (Tuuurlijk }:O)
Toen ik begon over mijn Hub, zei hij dat hij me niet verder kon helpen, omdat @home geen hub ondersteunt. Einde gesprek van een minuut, nadat me door een doolhof heb moeten worstelen van toets 1-2-3 en 4-tjes.

Toen kwam een andere vriend van me, die vroeg of ik die ping rond dezelfde tijd had, als dat mijn broertje op de andere pc zit. Nou, dat was het probleem dus. Hij gaf me als advies, om ipv een hub, een switch te kopen. Die zou de 2 verbindingen tegelijk doorlaten. Nu deelt de hub het internet, maar die switch zou beide meer verbinding geven.

Nu kom ik net bij een computerzaak, en die zeggen weer dat het niks uitmaakt. Dat het met die Hub ook moet werken.

Ik kom er echt niet wijs uit, en aangezien ik echt een digibeet ben op het gebied van netwerken, maakt dat het er iig niet makkelijker op.

Wie kan me vertellen of het mogelijk is om op beide IPs via 1 modem, optimale verbinding te krijgen ( beide 15 kb/s upload ) ?? en of ik inderdaad een switch moet kopen, of dat het nutteloos is ?? Alvast hartelijk bedankt.

Ik ben namelijk Clanleider, en ik heb al regelmatig wars moeten missen, door dit probleem :'(

Verwijderd

volgens mij helpt een switch wel degelijk. ik heb ook een switch en ik heb op alle pc in dit huis(behalve op m'n eigen maar dat ligt aan iets anders) 20kb/s upload.

• Dashinuke
Ok, maar heb je ook @home ? @home heeft namelijk een maximum van 15 kb/s, maar as ik een 2e ip heb, en daarvoor betaal, verwacht ik daarmee dat ik met beide IP's gewoon met maximum zou kunnen internetten

Verwijderd

switch = sneller.. Maar heb je geen programma's zoals kazaa ofzo open staan die alles van je i'net verbinding wegzuigen? Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn!

• Dashinuke
Als mijn broertje kazaa heeft aanstaan, gaat mijn ping omhoog. als hij gewoon internet, heb ik een ping van rond de 400, maar als hij kazaa heeft aanstaan, is het het 10 voudige. Ikzelf heb niks aanstaan behalve msn en mirc.

Verwijderd

Un-X-PecteD schreef op 21 January 2003 @ 14:28:
Ok, maar heb je ook @home ? @home heeft namelijk een maximum van 15 kb/s, maar as ik een 2e ip heb, en daarvoor betaal, verwacht ik daarmee dat ik met beide IP's gewoon met maximum zou kunnen internetten

Helaas werkt dat niet zo. Je deelt gewoon de bandbreedte die je al had over 2 ipnummers. Bovendien betaal je er of niks of bijna niks voor, tenminste ik heb nog nooit een rekening gezien voor extra ipnummers. Maar die 15 a 16KB/s upstream is normaal gesproken het maximum voor alle ipnummers gezamenlijk. Of je nu een hub of een switch hebt maak wat dat aangaande niks uit.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 14:42 . Reden: typo's ]

Verwijderd

ik denk niet dat je 2x 16 kb/s krijgt als je 2 ip's hebt van @home

je hebt maar 1 kabelmodem en die geeft nooit meer door als 16 kb/sec

ik los het altijd zo op als ik wil gamen :
- m'n vriendin mag alleen browser, geen MSN,ICQ of Kazaa aan en mag niet downloaden :)

• Dashinuke
Mja, maar een vriendin luistert makkelijker dan een "in de pubertijd, zich veel meenend" broertje ;)

• Dashinuke
Maarja, hier gaat dus alles ook tegen elkaar op :{

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je hebt 2 pc's, dan is een Hub meer dan voldoende. Je deelt met je 2 IP's echter nog steeds de bandbreedte van 1 account. Dus 16kbyte/s up en ongeveer 300kbyte/s down. Met een HUB die welliswaar veel collisions en wat nog veroorzaakt trek je dit makkelijk.

Echter als je broer veel van het internet download met bijvoorbeeld kazaa gebruikt hij jouw bandbreedte. Ook als hij een potje CS speelt kan hij al gauw meer dan de helft van je upstream inpikken. Dit is een ramp, als hij meer dan de helft van je upstream inpikt wordt je internet ontzettend traag. Dit komt omdat je op het internet, of je nu gamed of gewoon internet, je upstream nodig hebt voor de communicatie. Hoe minder hoe langzamer het geheel wordt.

Wat je kan doen is het internet van je broertje zo instellen dat hij maar maximaal 5kbyte/s up en 100kbyte/s down kan gebruiken, dan zijn de problemen al een stuk minder. Hoe je dit wilt doen moet je zelf weten. Je broertje gebruikt gewoon de meeste bandbreedte en dit maakt jouw internet langzaam. Een switch kopen heeft geen zin, die maakt je maximale bandbreedte van @home niet hoger. Een switch is voor een middelmatig thuisnetwerkje waar je bijvoorbeeld een PC als fileserver ofzo gebruikt wel handig, maar een HUB volstaat in de meeste gevallen wel.

MechWarrior || Monsters Game

• Dashinuke
GambitRS schreef op 21 January 2003 @ 14:47:
Wat je kan doen is het internet van je broertje zo instellen dat hij maar maximaal 5kbyte/s up en 100kbyte/s down kan gebruiken, wel.
>:) Sounds good to me >:)

Thnx ^_^

PS: Ik speel unreal tournament 2003, weet je wat je daar voor upstream nodig hebt ?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

4 a 5 kbyte/sec meestal, ligt eraan hoe je settings staan. De pro's stellen alles zo in dat het meer is, maar 4 a 5 kbyte zal het wel in jouw geval zijn.

MechWarrior || Monsters Game

• Dashinuke
Ik denk dat me broertje met minder upstream ook wel mee kan >:)
Hij msn't en cu2't alleen maar ...

En kazza, maar dat laat hij dan maar achterwege :P

• Dashinuke
GambitRS schreef op 21 januari 2003 @ 15:02:
4 a 5 kbyte/sec meestal, ligt eraan hoe je settings staan. De pro's stellen alles zo in dat het meer is, maar 4 a 5 kbyte zal het wel in jouw geval zijn.
Klopt, hij staat standaard ( voor cable ) op 15 kb/s

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Je hebt 2 pc's, dan is een Hub meer dan voldoende. Je deelt met je 2 IP's echter nog steeds de bandbreedte van 1 account. Dus 16kbyte/s up en ongeveer 300kbyte/s down. Met een HUB die welliswaar veel collisions en wat nog veroorzaakt trek je dit makkelijk.
Als je met 2 PC's tegelijk gaat surfen @ een hub sterft het van de collisions, en dan bedoel ik zo veel collisions dat het bijna surfen met een modem lijkt....
Omdat beide PC's vrolijk packets uitsturen en wat van internet terug komt naar alle PC's wordt gestuurd...
Een switch kopen heeft geen zin, die maakt je maximale bandbreedte van @home niet hoger. Een switch is voor een middelmatig thuisnetwerkje waar je bijvoorbeeld een PC als fileserver ofzo gebruikt wel handig, maar een HUB volstaat in de meeste gevallen wel.
De switch gedraagt zich beter omdat de frames alleen bij de daarvoor bestemde computer aan komen en niet zoals bij een hub naar iedere poort worden gestuurd!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Ik heb daar ook last van met @home, ik gebruik een Switch.
Ook hoge pings als andere pc internet en ik aan het gamen ben.

Kan ik weinig aan doen.

Beste is volgens mijn ervaring (gelezen hier op GOT) iig je netwerkkaarten op 10Mbps half duplex te zetten..

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 21-01-2003 20:17 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

SandeR schreef op 21 January 2003 @ 20:17:
Ik heb daar ook last van met @home, ik gebruik een Switch.
Ook hoge pings als andere pc internet en ik aan het gamen ben.

Kan ik weinig aan doen.

Beste is volgens mijn ervaring (gelezen hier op GOT) iig je netwerkkaarten op 10Mbps half duplex te zetten..
Ik heb nu iets meer als 3 jaar @Home en deel het nu al meer als 2,5 jaar en heb nog nooit problemen met delen gehad.....
Ik ben uiteraard ook begonnen met een hubje, maar merkte snel dat dit te veel hinder gaf door de collisions.....
Hierdoor heb ik vervolgens een switch aangeschaft en m'n effectieve snelheid was ineens een heeeeeeel stuk hoger :)

Als je met 1 PC via een hub gamed / internet is er weinig aan de hand, op het moment dat die 2e pc online komt is het gebeurd.....
Je game gaat dan gewoon laggen omdat heel veel packets verloren gaan in de collisions....

Wat misschien een oplossing kan zijn is de @Home speedpatch van Speedguide.net
Deze optimaliseert je register zodanig dat je send / recieve settings etc. optimized zijn voor een kabel verbinding :)
In heel veel gevallen helpt dit ook....

(Ik zal m'n router etc. buiten beschouwing laten wat dat is dus nu niet zinvol om daar over te beginnen)

[ Voor 13% gewijzigd door chromeeh op 21-01-2003 22:23 . Reden: ff link ge-add ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1