Toon posts:

E-tech router met chello

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben hier in huis een chello verbinding en nou wouden we dit gaan delen doormiddel van een e-tech router maar dit zou het standaard zo moeten doen maar internet doet et niet en msn zegt dat we achter en firewall zitten!!!!
wat moeten wij doen om dit wel werkende te krijgen?????????
op school zeiden ze iets over poorten!!?!?!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je al het boekje proberen te lezen ?
Je moet namelijk ook meestal nog wel wat instellingen doen, zeker met chello en mac adressen.

Iets meer uitzoeken voordat je je vraag stelt mag wel.
Daarbij als je dan je vraag stelt, geef dan ook wat informatie waarmee wij je kunnen helpen.
Op Got wordt verwacht dat je zelf wat probeert en uitzoekt voordat je je topic plaatst.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het schijnt met DMSN wel te werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niks vinden dus ging ik de vraag hier maar stellen!?!?!?!

kan iemand mij helpen???

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:19:
ik kan niks vinden dus ging ik de vraag hier maar stellen!?!?!?!

kan iemand mij helpen???
Wat heb je dan al geprobeert ?
Heb je uberhaupt al wat ingesteld op je router ?

Hoe zijn de ip-adressen geregeld in je netwerk ?
Heb je (eventueel, mocht je geen motorola modem hebben) het mac-adres van je router aangemeld bij chello ?
Heb je op de clients de instellingen voor de router al goed gezet ?

Lees ook even dit door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Hier staat namelijk een hoop informatie in.

[ Voor 19% gewijzigd door Attilla op 21-01-2003 14:25 ]

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45
Een router aansluiten en dan bidden dat het werkt is hopeloos.
Het werkt dan namelijk niet.
Zoals [Airworlf] hierboven al zegt, was heb je gedaan, meer uitleg is ook wel makkelijk voor ons om je te kunnen helpen aangezien we geen technisch-telepatische krachten hebben waarmee we op afstand zonder info je verbinding/computer/router kunnen analyseren.

en hou aub. op met ?!?!?! en overmatig ???????

Maar hier is een tip voor je:

Chello houd een lijst bij met MAC adressen, dit zijn de MAC adressen van het eerste beste apparaat dat aan de Modem hangt (dit kan zijn een Router,of een NIC, of een wireless base station, whatever).

Het MAC adres van het apparaat dat jij wil gebruiken moet geregistreerd staan onder jou account bij chello.

Maar aangezien wat jij doet zwaar illegaal is (verbinding delen mag niet, router tussenzetten mag niet) zal UPC/Chello je geen hulp verlenen, dus verwacht van hun niks.

Wat in ieder geval de bedoeling is, is dat je het mac adres van de router registreerd, dit kan op de APS (automatic provisioning server) van Chello, die is te vinden op http://chello.upc.nl MAAR je kan hier alleen komen als je een 10.x.x.x Ip adres hebt van chello, anders kom je er niet.

Je router moet dus het IP adres oppikken van de modem, dan moet je op de computer naar de pagina van http://chello.upc.nl gaan, en daar de stappen doorlopen.

Verder zul je het zelf uit moeten zoeken, routers configureren is niet het allegemakkelijkste (ook niet het allermoeilijkste) maar als je een beginner bent op dat gebied kun je beter vragen aan iemand die er wel verstand van heeft, wat te doen, of vragen of die persoon het voor je wilt doen.

I want to live forever, so far.. so good.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik heb toen ik m'n Netgear router neer zetten niks aan chello door gegeven en het werkt toch prima.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.