Cooledit en multitracken

Pagina: 1
Acties:

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beginner :? van cooledit en kom niet verder met wat ik graag zou willen. Zelfs de F1 maakt mij het niet duidelijk.
Wie heeft het gedult om mij wat uit te leggen????_/-\o_

Wat ik wil is musiek mixen met geluid. Ik heb gesproken tekst opgenomen in wav voormaat en heb een "musiek" nummer geript. Beiden wil ik naar 1 wav file krijgen. Multitracken zoals ik heb vernomen.

Hoe krijg ik dit nu voor elkaar dat ik de musiek op de achtergrond krijg van de gesproken tekst in 1 file? De gesproken tekst moet overheersen en de musiek moet dus zachter hoorbaar zijn.

Hoe zit het als het musiek filtje langer duurt dan de gesproken tekst.

Kortom wie helpt mij opweg
Ik ben u _/-\o_ dankbaar

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Als je Cooledit PRO hebt kan je met F12 overschakelen naar multitrack view. Hier kan je gewoon verschillende wavjes onder elkaar pasten als het ware. verder kan je daar heeel makkelijk volume ed aanpassen.

maar ik de help staat het echt wel hoor...gewoon beter zoeken :P

edit: ff snel gekeken, maar het staat zelfs als apart kopje onder help....
tenzij je natuurlijk geen pro hebt, dan weet ik niet waar het zit helaas...

[ Voor 23% gewijzigd door Wokkels op 21-01-2003 14:23 ]

Permanent wintericon!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

DJTimo

Cuyoapart.mza

Je kunt alle wavjes in de multitrack rammen en per stuk de volumes aanpassen naar wens. Ook de pan kun je aanpassen (verhouding tussen links en rechts).
Als je dan alles op de juiste plek hebt geschoven (met rechtermuis toets) en je hebt alles ingesteld, maak je een zo gehete "MIXDOWN". Alle waves uit de multitrack worden als 1 wav weggeschreven, welke je vervolgens weer kunt aanpassen of opslaan.

Verder is dit heel simpel hoor. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dit niet in de help van CE kunt vinden....

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je Cool Edit Pro hebt moet je inderdaad de multitrack functie gebruiken, da's het makkelijkst en mooist.
Als je CoolEdit hebt gebruik je de Mix paste functie, kijk in de help bij "mix paste"...

Alles kan stuk.

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Dank voor jullie tijd!!!!!
Ik heb Cooledit en helaas dus niet de Pro versie, dit verklaard voor mij een hoop waarom ik het maar niet kon vinden. Ga dus nu stoeien met de 'Mix paste' functie

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *