Toon posts:

[VB] Data Access Components ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn programma klaar is heb ik een setup gemaakt.
Maar nou zag ik tot mijn grote verbazing dat deze 8MB groter is dan de vorige setup!

Dit komt omdat VB de file mdac_typ.exe heeft toegevoegd aan de setup.
Maar ik heb naar mijn weten geen nieuwe components gebruikt ofzo.
Op internet vond ik dat het te maken had met Data Access Components, voor wat voor soort commando's is deze file nodig? Voor het uitlezen van bepaalde files???
Alvast Bedankt! _/-\o_

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Is om een database aan te spreken. Als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van ADODB.

Meer informatie kun je wel vinden onder http://www.microsoft.com/data

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:03
Ik geloof trouwens dat ie dit sowieso in je installatie erbij zet, je kan het er ook gewoon uit halen. Dan moet je alleen wel je gebruikers vertellen dat ze de nieuwste MDAC moeten hebben. MDAC wordt ook met Office geïnstaleerd dus veel Office gebruikers zullen wel redelijk up-to-date zijn.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
The ActiveX® Data Objects (ADO) welke zijn dit?
Ik schrijf alleen data van een homepage in een file, en die gaat hij daarna met SPLIT analyseren, en de output is gewoon een htm file.

Hierbij maak ik alleen gebruik van Inet, een paar forms, een paar textboxen, en een listbox.
Ik neem aan dat ik deze dus niet nodig heb??

Verwijderd

Zoals je het zegt, lijkt het er niet op dat je ADO nodig hebt. Gewoon verwijderen uit je references en opnieuw compileren, VB meld zelf wel als je ADO nodig hebt :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 15:09 . Reden: FF typo-tje weghalen ]