Ik gebruik CUPS om mijn printer via SAMBA aanhet netwerkt te hangen.
Nu heb ik op de clients de adobe postscript driver geladen.
En hiermee kan ik via CUPS prima printen, de jobs worden netjes gelogged in de error_log en, echter er wordt GEEN page_log geschreven. Als ik de 'raw' mode gebruik, dus de printerdrivers van de fabrikant op de client installeer, wordt de page_log wel geschreven, maar omdat de formatting door de client wordt gedaan kan er geen page count worden gedaan, en staat deze altijd op '1 page'.
Hieronder een stuk uit de error_log:
Dit lijkt me te kloppen, de job loopt door pstops die de accounting zou moeten doen, maar de page_log blijft dus onveranderd. (De Cups drivers/ PPD zijn Foomatic/cupsomatic van www.linuxprinting.org )
Iemand ervaring hiermee?
Nu heb ik op de clients de adobe postscript driver geladen.
En hiermee kan ik via CUPS prima printen, de jobs worden netjes gelogged in de error_log en, echter er wordt GEEN page_log geschreven. Als ik de 'raw' mode gebruik, dus de printerdrivers van de fabrikant op de client installeer, wordt de page_log wel geschreven, maar omdat de formatting door de client wordt gedaan kan er geen page count worden gedaan, en staat deze altijd op '1 page'.
Hieronder een stuk uit de error_log:
code:
1
2
3
4
| I [21/Jan/2003:13:34:30 +0100] Job 83 queued on 'Flatprinter' by 'nobody'. I [21/Jan/2003:13:34:30 +0100] Started filter /usr/lib/cups/filter/pstops (PID 1631) for job 83. I [21/Jan/2003:13:34:30 +0100] Started filter /usr/lib/cups/filter/cupsomatic (PID 1632) for job 83. I [21/Jan/2003:13:34:30 +0100] Started backend /usr/lib/cups/backend/parallel (PID 1633) for job 83. |
Dit lijkt me te kloppen, de job loopt door pstops die de accounting zou moeten doen, maar de page_log blijft dus onveranderd. (De Cups drivers/ PPD zijn Foomatic/cupsomatic van www.linuxprinting.org )
Iemand ervaring hiermee?