Ati Radeon ViVo: DDR of gewoon?

Pagina: 1
Acties:

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 19:32
Op de hcc dagen wil ik de Ati Radeon 64mb vivo gaan kopen. Nou staan er in de pricewatch 2 versies namelijk de:
ATi Radeon ViVo 64MB FL 819,-
ATi Radeon ViVo 64MB DDR (Retail) FL 1089,-

Ik weet dat DDR geheugen sneller is maar om daar nu meer als 200 piek meer voor te betalen. Is dat de moeite waard? Het lijkt mij dat deze kaart al snelgenoeg is zonder DDR of kan ik beter die ander nemen en krijg ik ook waar voor me geld?

Alvast bedankt

Jeroen

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Neem de 32Mb DDR; het verschil tussen 64 en 32 is niet tot nauwelijks merkbaar en vandaag de dag is het geheugenbandbreedte wat de bottleneck is. Kijk maar naar een paar benchmarks/testen.

Great minds think in parallel gutters.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Allebei zijn uitgerust met DDR geheugen.
De retail versie is ten eerste niet leverbaar dus ik denk dat je hem niet vindt op de HCCdagen en mocht je hem vinden dan is de kaart sneller als de OEM versie omdat hij is uitgerust met 5.5 ns geheugen (ipv 6 ns)en hij loopt daardoor op 183 mhz ipv 166 (core en mem). Of er verder wat leuke extra dingen bij zitten zou ik niet weten. Het belangrijkste is toch de snelheid.

(en nu niet zeggen dat de OEM makkelijk op 183/183 loopt, dat is vaak waar, maar de Retail loopt net zo makkelijk op 200/200 of hoger)

Verwijderd

Gewoon voor de OEM gaan.

• Jeromes
De ViVo is er naar mijn idee alleen in een 64mb versie en niet in 32. Alleen de normale Radeon is er in een 32mb versie (correct me if I am wrong). Nou zit ik met de vraag of ik niet het probleem krijg dat als ik die oem versie koop niet alle benodigde kabels voor video in en out krijg en de rest dat daar allemaal niet bij mag horen. Want me viper770 die ik nu heb was ook een oem en het enigste wat ik daarbij kreeg was een install cd en een mooi zakje. Want als ik al die zooi er niet bij krijg kan ik net zo goed de gewone kopen. Weet iemand dit?

Jeroen

Verwijderd

Er zijn op dit moment slechts 6 ATI Radeon typen te koop (ik weet niet in hoeverre ze allemaal leverbaar zijn):

1. ATI Radeon All-in-Wonder (32 Mb DDR)
2. ATI Radeon 64 Mb DDR
3. ATI Radeon VE (32 Mb DDR of 16 Mb SDR)
4. ATI Radeon 32 Mb DDR
5. ATI Radeon 32 Mb SDRam
6. ATI RAdeon Mac (32 Mb DDR)

De verschillen zijn te vinden op:
http://www.ati.com/na/pages/products/mac/radeon32/index.html

Ik ga binnenkort de nummer 2 aanschaffen en denk daar wel blij mee te worden.

• Jeromes
Iemand nog of er wel de benodigde kabels bij OEM versie zitten?

Bedankt

Jeroen

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Die kabels zitten er waarschijnlijk wel bij. Ik heb regelmatig OEM/Bulk versies van Ati in mijn handen, waaronder veel TV-out versies. En daar zitten eigenlijk altijd de tv-kabels bij.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik heb ook de Radeon 64 ViVo OEM, en daar zat bij:

1 Radeon
1 audio kabel 2x tulp -> 3.5 mm jack (lang, 1.5m of zo)
1 video kabel (1x tulp -> 1x tulp)
1 scart-converter (3x tulp -> scart (voor video out)
1 drivers cd

en verder

1 wit kartonnen doosje
2 boekjes, die waren groter dan het doosje enzaten er met een elastiek omheen :o :)

Edit: Is trouwens DDR voor 850 piek incl rembours, dus ik denk dat beide kaarten DDR zijn...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Jeromes
Oke bedankt :)

Nu alleen nog ff wachten tot hcc dagen :( Maarja gelukkig nog maar anderhalfe week :)

Jeroen
Pagina: 1