bios installeren???

Pagina: 1
Acties:

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
kan iemand effe vertellen hoe ik de nieuwste bios troep erop moet gooien??
Ik heb een asus K7V-T... welke bios versie moek erop donderen en hoe dat ik dat het beste ken doen... Kwil me pc niet lopen verzieken snappie :)

oohja.. waar ken ik die bios troep neerhalen eigenlijk?

Verwijderd

Okay, het eerste wat je ff moet doen is naar www.asus.com.tw gaan. Zoek de laatste nieuwe biosversie voor jouw mainbord en download deze. Vervolgens moet je van deze site ook het programma AFLASH.EXE downloaden. (dit is het programma om je bios mee te flashen)
Biosfile > cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slota/k7v-t/k7vt1007.zip
Flash utility > cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/flash/aflash.exe

Het bios moet altijd geflashed worden op een zo kaal mogelijk systeem, je moet dus opstarten in DOS met zo min mogelijk drivers geladen.
Maak een opstartdiskette aan en kopieer de files naar die diskette.
Een opstartdiskette maak je door een diskette te formateren met de optie 'systeem bestanden kopieren'

Start je systeem op met deze diskette. Als je in DOS bent start je het programma AFLASH.EXE. In het menu van dit programma heb je vervolgens de mogelijkheid om je BIOS te updaten. Voor de veiligheid zou ik eerst even je huidige BIOS in een bestand opslaan.

veel suc6

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:46 schreef bastard het volgende:
Okay, het eerste wat je ff moet doen is naar www.abit.com.tw gaan. Zoek de laatste nieuwe biosversie voor jouw mainbord en download deze. Vervolgens moet je van deze site ook het programma AWDFLASH.EXE downloaden. (dit is het programma om je bios mee te flashen)

Het bios moet altijd geflashed worden op een zo kaal mogelijk systeem, je moet dus opstarten in DOS met zo min mogelijk drivers geladen.
Maak een opstartdiskette aan en kopieer de files naar die diskette.
Een opstartdiskette maak je door een diskette te formateren met de optie 'systeem bestanden kopieren'

Start je systeem op met deze diskette. Als je in DOS bent start je het programma AWDFLASH.EXE. In het menu van dit programma heb je vervolgens de mogelijkheid om je BIOS te updaten. Voor de veiligheid zou ik eerst even je huidige BIOS in een bestand opslaan.

veel suc6[/quote]sorrie hoor maar hij vraagt om een ASUS biosje...

Verwijderd

Oops, verkeerd gelezen, ik ging er vanuit dat het over een Abit mainbord ging. (foutje bedankt ;) )
Ik heb m'n post inmiddels veranderd.
Tnxs. Evink :)

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
aha
nu snap ik em
Thx fellahs