Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fan] 12V Fan @ 5V stoort op TV

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi,

sinds ik mijn 12V fan op 5V heb lopen is hij lekker stil. Echter de fan stoort nu flink op de TV. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Weet je dat zeker? Die fan trekt zeer weinig stroom bij een lage spanning...

Je zou een 100nF condensatortje tussen de aansluitdraden kunnen plaatsen (zo dicht mogelijk bij de fan).

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

Zitten tv & pc op dezelfde wandcontactdoos? Is de pc geaard?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 15:30

TrasherXL

Bicky burger for life

die spoel kan met 5V toch geen magnetisch veld opwekken dat de tv stoort?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:12

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

elke spoel waardoor een stroom loopt genereerd een magnetisch veld!

Staat je tv op je pc kast soms?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• j-w
  • Niet online
antwoord op de vragen:
Jiffy: tv & pc zitten in dezelfde wandcontacdoos. PC is niet geaard.
WeaZul: De TV staat boven op de houten kast waar de PC in zit. De PC zit niet in een aparte metalen kast, het moederbord ligt los in de kast. De fan waar om gaat zit echter in de afgeschermde voeding.
AcouSE: Ik ben er vrij zeker van dat het aan de fan op 5V ligt, als de fan op 12V draait zijn er namelijk geen problemen.

Verwijderd

Nou, dan toch maar een 100n Ctje of een elcootje eroverheen.
Of allebei.

• j-w
  • Niet online
twee vragen:
1. moet die condensator dan serieel of parallel? (volgens mij bedoelt Acouse serieel, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid).
2. wat is een elcootje?

[ Voor 35% gewijzigd door j-w op 21-01-2003 16:11 ]

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
1. Condensator moet parallel.

2. Een elco is een elektrolytische condensator (of zoiets) oftwel een condensator met bepaalde polen. Een + en een - dus. Het voordeel daarvan is dat je hogere waarden kunt krijgen in een kleinere behuizing. Nu is 100 nano niet groot en kun je net zo goed een gewone condensator kopen, kun je hem nooit verkeerd om aansluiten.

• WeaZuL

WeaZuL

mischien helpt het wel als e je voeding aard! trek ff een kabel van de buitenkant van de voeding naar je verwarmingsbuis dan is je voeding geaard, en heeft het zelfde potentiaal als aarde!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:33

CXNeXo

This behavior is by design.

WeaZuL schreef op 21 January 2003 @ 16:31:
mischien helpt het wel als e je voeding aard! trek ff een kabel van de buitenkant van de voeding naar je verwarmingsbuis dan is je voeding geaard, en heeft het zelfde potentiaal als aarde!
Dan maar hopen dat je met dikke kortsluiting niet lekker tegen de warme verwarming aanleun.
Ik zou dit dus ook niet doen, gewoon je stopcontact aarden.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• WeaZuL

WeaZuL

Ga jij maar es in de kruipruimte kijken bij jullie thuis....!!! loopt zo'n ijzere pin of draad rechtstreeks de grond in bij de meeste huizen is deze draad o.a. verbonden met de inkomende koud waterleiding dus dat is gewoon "veilig" (in de trand van zoekt de weg met minste weerstand) hoor eventuele lek stromen vloeien gewoon naar aarde....

Optimale situatie zou zijn inderdaad een geaard stopcontact, zoals men al aangaf maar om het even snel te testen kan je het zo ff proberen

[ Voor 32% gewijzigd door WeaZuL op 21-01-2003 17:00 . Reden: uitleg veranderd :) ]

Verwijderd

Ja, je gelooft het niet, maar mijn machine stoort ook op mijn TV ... als het deurtje van mijn Chieftec open staat. Deurtje dicht en storing is weg, om gek van te worden als je CNN hebt aanstaan en een paar keer een CD-ROM'metje erin moet stoppen.

Anyway, voor zover ik weet heeft de storing niets met je fans te maken maar met andere zaakjes in je computertje. Vaak helpt een beetje schuiven en draaien al een hoop.

Het aarden van een stopcontact op je verwarming oid. kan heel goed. Als ik 's zomers in een tent zit en een peecee mee heb aard ik een stopcontact meestal gewoon op de ijzen stokken van de bungalowtent. Gaat heel goed. Vaak heb je het trouwens niet over 220 die op een verwarming oid. komt te staan maar een veel lager voltage, zeker bij een verwarming die aan een heel netwerk buizen vast zit en uiteindelijk ergens of via iets in de grond uit komt zal je geen last hebben.

• j-w
  • Niet online
Computer is inmiddels geaard. Leverde geen verschil op. Storing is nog steeds aanwezig. Zal later de condensator tip nog even proberen.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:05:
Ja, je gelooft het niet, maar mijn machine stoort ook op mijn TV ... als het deurtje van mijn Chieftec open staat. Deurtje dicht en storing is weg, om gek van te worden als je CNN hebt aanstaan en een paar keer een CD-ROM'metje erin moet stoppen.

Anyway, voor zover ik weet heeft de storing niets met je fans te maken maar met andere zaakjes in je computertje. Vaak helpt een beetje schuiven en draaien al een hoop.

Het aarden van een stopcontact op je verwarming oid. kan heel goed. Als ik 's zomers in een tent zit en een peecee mee heb aard ik een stopcontact meestal gewoon op de ijzen stokken van de bungalowtent. Gaat heel goed. Vaak heb je het trouwens niet over 220 die op een verwarming oid. komt te staan maar een veel lager voltage, zeker bij een verwarming die aan een heel netwerk buizen vast zit en uiteindelijk ergens of via iets in de grond uit komt zal je geen last hebben.
geen 230V maar 115. De helft van 230V. :)
En wie zegt dat die waterleiding helemaal goed aansluit en geleidt? Misschien zit er wel ergens een onderbreking in of een stuk plastic.. Weet jij veel, je kunt niet in de muur kijken..
Pagina: 1