Is het ook mogelijk om in een Delphi-applicatie een lokaal netwerk af te zoeken naar een interbase-server? Ik wil namelijk bij het installeren van de client software automatisch alle Interbase-databases die in het netwerk hangt opzoeken en deze vervolgens ter keuze voorleggen aan de gebruiker. De gebruiker kan dan kiezen welke database gekoppeld moet worden aan de client software. Vervolgens schrijf ik deze informatie weg naar het register, wat door de client software wordt geraadpleegt.
Verwijderd
is het niet makkelijker om één centrale db-server te hebben, en bij het installeren van een client gewoon een lijst met beschikbare servers op te halen?
Thanks voor de hulp! De enige mogelijkheid die ik tot nu toe kan vinden is om een IP-range te scannen op het open staan van poort 3050. Dat is echter niet wat ik zoek omdat dit een proces is wat behoorlijk lang duurt. heeft iemand nog ideeen om op een snellere manier een netwerk af te zoeken op InterBase-servers
Even naar Torry's Delphi Pages surfen en quicksearch doen naar "Interbase Bowser".
Als het goed is kan je daar de source van Interbase Browser 1.1 downloaden.
Misschien staat er iets nuttigs voor je in de source.
Als het goed is kan je daar de source van Interbase Browser 1.1 downloaden.
Misschien staat er iets nuttigs voor je in de source.
[ Voor 22% gewijzigd door Kwistnix op 21-01-2003 16:27 ]
Tja, dat is toch waar het waarschijnlijk op uit zal draaien. Er is geen NETBUI voor interbase ofzo. Geen server die een lijst van servers bijhoud.Rum schreef op 21 januari 2003 @ 15:42:
Thanks voor de hulp! De enige mogelijkheid die ik tot nu toe kan vinden is om een IP-range te scannen op het open staan van poort 3050. Dat is echter niet wat ik zoek omdat dit een proces is wat behoorlijk lang duurt. heeft iemand nog ideeen om op een snellere manier een netwerk af te zoeken op InterBase-servers
Wat ik nog wel als verbetering kan aandragen is niet scannen van een hele ip-range, maar opvragen welke computers/servers er in een netwerk zijn en alleen die proben op poort 3050.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Interbase Server heeft wel NetBEUI client support hoor.LordLarry schreef op 21 januari 2003 @ 16:56:
[...]
Tja, dat is toch waar het waarschijnlijk op uit zal draaien. Er is geen NETBUI voor interbase ofzo. Geen server die een lijst van servers bijhoud.
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen: Er is, volgens mij, niet een lijst van interbase servers die je zomaar op kan vragen zoals je bij windows 'My Network' kan bekijken.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
En je kan dus niet zorgen dat een centrale computer een lijst bijhoud van alle interbase servers? Dus dat een computer ip-ranges gaat checken en clients vervolgens hiervan een list kunnen downloaden?
Pagina: 1