Hollywoodfilms-->vertraging in beeld-->hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeiemiddag tweakers,

Als je naar een Hollywoodfilm kijkt op t.v., video of dvd dan zie je dat het beeld iets vertraagd is. De bewegingen komen niet natuurgetrouw over, qua snelheid dan.

Als je bijvoorbeeld met je eigen camera een film wilt gaan maken dan komen alle bewegingen van de personen heel vloeiend en realistscih over.

Maar ik wil graag dat de bewegingen net zo "vertraagd" lijken te gaan als in Hollywood films.

Nu is mijn vraag hoe doen die lui dat? Verlagen ze het aantal FPS?
Zo ja, hoe kan het zijn de stemmen en de bewegende lippen dan wel met elkaar overeenkomen, lipsync?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:36
het PAL / NTSC probleem misschien? kweenie precies hoor.... maar het staat vast dat de framerates iig verschillend zijn

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 15:38

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dit komt (denk ik) door de NTSC => PAL conversie. NTSC heeft namelijk een framerate van 23,976 fps en PAL is 25fps. Daarom lijkt het dat bewegingen langzamer overkomen dan dat ze gefilmd zijn. Het geluid is ook "uitgerekt", dit kan je met elk simpel programma al doen. Het geluid word dan iets lager maar dit is zo weinig dat je het amper merkt, aangezien je ook het origineel niet kent. Daarom duren films in EUR altijd korter dan de NTSC-variant in de US...

[FOUTJE]
Theorie klopte alleen als de conversie van PAL => NTSC zou gaan. Maar een film moet juist sneller draaien in Europa... :Z
[/FOUTJE]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 18:05
"Hollywoodfilms" worden geschoten op 23.976 fps. In de bios word dit dubbel afgespeeld (48 fps).
Bij conversie naar PAL word het 4% versneld naar 25 fps.
Bij conversie naar NTSC word 3:2 pulldown toegepast. Hierbij worden de even frame 3 keer herhaalt en de oneven 2 keer.

PAL films zijn wel vloeiend (alleen versneld), maar NTSC niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Chilly_Willy op 21-01-2003 12:25 ]

Coïtus ergo sum

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Als het goed is dan wordt de tv-film gemaakt van het orgineel, de bioscoop-versie dus.
Zover ik weet heeft een bioscoop film iets meer frames per seconde, dan dat een tv weergeeft. Die moeten er dus uit, misschien dat dit de vertraging veroorzaakt?
Volgens mij zijn het maar enkele frames p/s, precies de frames eruithalen waar je niets van de lipbewegingen en het geluid merkt misschien?

mcb1

Verwijderd

Het verschijnsel komt door een aantal dingen. Lees dit maar eens:
http://www.adobe.com/support/techdocs/641a.htm

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Toppertje mensen.
Dank jullie wel.

Nu rest mij alleen nog één vraag. Welke programma('s) kan je het beste gebruiken?

Ik ben in het bezit van een analoge camera dus moet de video eerst ingelzen worden op je hdd. Welke programma's kunnen daar het beste mee verweg?
Pagina: 1