Toon posts:

VPN aanmelden in NT domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb hier in belgie enkele PCŽs die op mijn NT domein in nederland zouden moeten aanmelden. Ik kan de PDC wel pingen maar aanmelden ho maar.

telnet naar mijn unix server lukt overigens wel.

AZERTY is trouwens erg naar als je QWERTY bent gewend.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lekker veel info :?

Wat voor VPN verbinding gebruik je ?
Gebruik je bijvoorbeeld een specifieke VPN client van de leverancier ?

Wat zijn je settings ? Wat heb je uberhaupt al geprobeerd ?
Wat zegt technet over aanmelden op een domain via VPN ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
We hebben vpn via 2 routers. Deze zouden de virtuele tunnel maken.

De verbinding is er wel dus. Alleen het aanmelden op de PDC in nederland wil nie lukken.

Ik heb geprobeerd om bij het domein aan te melden via de instellingen bij netwerk aanmelden bij NT domein aan te klikken.

De PC waar dit op gebeurd is een w98 machine.

subnet is geprobeerd aan te passen zonder resultaat.

welke info heb je nog meer nodig ?

Gaat via ADSL

Verwijderd

Topicstarter
Update.....

De verbinding werkt maar op de volgende manier:

Ik log met de PC in belgie in op het domein van lokatie NL ik krijg vervolgens de melding dat er geen domeincontroller is.
Vervolgens zoek ik op het IP adres van de DC. Die wordt gevonden, als ik deze dan open. Kom ik op de DC. Ik kan nu netwerkschijven aanmaken alsof het een lieve lust is.
Als ik deze schijven laat staan op reconnect at logon krijg ik bij de volgende opstart dat hij de connectie niet kan krijgen of herstellen.

Is er nu een mogelijkheid dat wanneer de PC opstart hij al meteen een soort van verbinding maakt met de DC in lokatie NL.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je gebruikt dus geen WINS server? Misschien een optie. Klinkt mij als verkeerd geconfigde naamresolutie.

IP routering werkt dus wel, maar je kan niet naar de PDC verbinden gebruik makend van NETBIOS namen, hierdoor krijg je ook de melding dat er geen domein controller gevonden kan worden. Als het mogelijk is, laat dan die Win98 PC in belgie een (extra) WINS server gebruiken die in NL staat, over de VPN heen.

Is de VPN ook geconfigged om NetBIOS verkeer over TCP/IP toe te staan?

Mijn iRacing profiel

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op de clients in belgie een LMHOSTS file aanmaken:
Syntax:
ff ervan uitgaan dat 192.168.1.20 het IP adres is van de DC in nederland. En hij heet Asterix.
code:
1
192.168.1.20     ASTERIX     #PRE     #DOM:DOMAIN

Deze wordt met starten van Windows ge-preload, en dan weet de PC dus al voor het aanmelden op welk IP adres hij de DC kan vinden.

LMHOSTS file zet je op de volgende lokaties:
w9x : C:\windows\system32\lmhosts
NT4 / 2000 / XP : C:\winnt\system32\drivers\etc\lmhosts

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
collin schreef op 22 januari 2003 @ 10:55:
Je gebruikt dus geen WINS server? Misschien een optie. Klinkt mij als verkeerd geconfigde naamresolutie.

IP routering werkt dus wel, maar je kan niet naar de PDC verbinden gebruik makend van NETBIOS namen, hierdoor krijg je ook de melding dat er geen domein controller gevonden kan worden. Als het mogelijk is, laat dan die Win98 PC in belgie een (extra) WINS server gebruiken die in NL staat, over de VPN heen.

Is de VPN ook geconfigged om NetBIOS verkeer over TCP/IP toe te staan?
Ik gebruik idd geen WINS server. Maar ik dacht dat NETBIOS wel werkte omdatik de PC wel kan zoeken weliswaar op IP adres maar toch.

De VPN is dus geconfigged om NETBIOS door te laten.
Op de clients in belgie een LMHOSTS file aanmaken:
Syntax:
ff ervan uitgaan dat 192.168.1.20 het IP adres is van de DC in nederland. En hij heet Asterix.

code:
--------------------------------------------------------------------------------
192.168.1.20 ASTERIX #PRE #DOM:DOMAIN

--------------------------------------------------------------------------------

Deze wordt met starten van Windows ge-preload, en dan weet de PC dus al voor het aanmelden op welk IP adres hij de DC kan vinden.
Dit heb ik dus geprobeerd alleen werkt het niet. Het betand staat trouwens in c:\windows voor W9x machines.

Maar evengoed bedankt.

Waar ik nu zelf aan zit te denken is de 2 domeinen trusted te maken en hun gevens dus uit laten wisselen.

Het probleem hier is volgens mij dat er 2 verschillende netwerksegmenten zijn. maakt dat uit en of hoe pak ik dat aan.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Dan heeft die domein controller hetzelfde probleem als je Windows 98 PC'tje. Installeer een WINS server in zowel NL als in Belgie en configureer ALLE PC's in belgie dat hun primary WINS de Belgische WINS server is en de secondary de NL WINS server. Doe in NL het omgekeerde. Laat de WINS servers repliceren en je bent klaar!

Zonder correcte name resolutie kan je ook geen trust aanleggen tussen de domeinen namelijk.

Het voordeel van WINS is dat je netwerk niet wordt belast met broadcasts voor naamresolutie en dat je PC namen kan resolven in een remote subnet, mits ze dezelfde WINS server gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

buiten die voordelen is wins nodig om de dc te vinden (in nt4 dan)...
aan een netbios naam kan je niet zien of het een dc is of niet!!! (ok jij misschien maar niet een client die zich probeert aan te melden :))
Pagina: 1