Dit stuk tekst staat (volgens mij sinds kort) in de begeleidende tekst bij de Shop Survey van DigiWorld:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144
Bij het verhaal over de anonymous accounts moest ik helemaal lachen, want er is al lang en breed aangetoond dat DW zelf hier ook een handje in heeft/had:
[rml][ ShopSurvey] DigiWorld's duistere praktijken[/rml]
Mijn vragen:
-mag DigiWorld zomaar mensen/bedrijven zwart maken in de Shop Survey ?
-kan hier iets tegen gedaan worden ?
http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144
Ik vind het prima dat ze wat klachten toelichten (zoals de telefonische bereikbaarheid), maar anderen zwartmaken (zoals collega winkels) lijkt me toch niet de bedoelingSHOPSURVEY :
Beste klanten,
Zoals bekend heeft de consument interesse in referenties/ervaringen van andere consumenten. Tweakers.net heeft op zich een zeer helder overzicht van wat er in de Nederlandse PC-markt beweegt. En is het voor de consument uiterst gemakkelijk de verkoopprijzen van diverse winkels onderling met elkaar te kunnen vergelijken.
Echter de shopsurveys/beoordelingen op tweakers werden voor Digiworld van dien aard dat onze reactie niet kon uitblijven.
Zo steekt de shopsurvey uiterst fraudegevoelig in elkaar. Zo is het mogelijk tot in het oneindige nieuwe accounts aan te vragen en zodoende oneindig veel recensies te geven. Zo bemerkte wij ook dat de uiterst negatieve ervaringen kwamen van mensen die slechts 1 anonieme shopsurvey gaven en dat is allemaal dan wel heel vaag (zet dan je naam erin).
Ook zeggen collega-winkeliers de concurrentie hier een handje van heeft, zie de
recensies waar naar andere online-winkels werd verwezen (wij hebben deze mensen wellicht nog nooit in onze webwinkel gehad ).
Kortom de meeste recensies zijn uiterst subjectief en is er veelal sprake van stemmingmakerij. Wij bedanken de klanten die met opbouwende kritiek kwamen, dit hebben we ons beslist aangetrokken. Inmiddels is er een nieuwe telefooncentrale met
doordeweeks 2 telefonistes. Neemt niet weg alle problemen al zijn opgelost, maar we zijn
qua bereikbaarheid op de goede weg. Tevens is er een nieuw hoofdkantoor op komst !!
Gebruik de shopsurvey dan ook op de juiste wijze, daar hebben beide partijen baat bij !
Graag tot ziens bij digiworld.com
Bij het verhaal over de anonymous accounts moest ik helemaal lachen, want er is al lang en breed aangetoond dat DW zelf hier ook een handje in heeft/had:
[rml][ ShopSurvey] DigiWorld's duistere praktijken[/rml]
Mijn vragen:
-mag DigiWorld zomaar mensen/bedrijven zwart maken in de Shop Survey ?
-kan hier iets tegen gedaan worden ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |