Ik wil een eigen inlog systeem maken waar mensen via een textbox kunnen inloggen. Dit lukt me we maar als ik dan alleen toegang wil geven tot bestanden moet ik bij elk bestand een check inbouwen en dat gaat niet bij bijvoorbeel jpg bestanden. Hoe doe ik dit ?
1. Je jpeg bestand door een .aspx bestand weer laten geven.
2. gebruik maken van windows authentication ipv forms authentication en de permissions op de folder instellen.
2. gebruik maken van windows authentication ipv forms authentication en de permissions op de folder instellen.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Zou je iets specifieker kunnen zijn, bedoel je een inlog systeem voor op je lokale computer of voor internet, dus volledig webbased, want in het geval van het laaste kun je het gemakkelijkste gebruik maken van sessies, even een heel kort snel voorbeeldje.
geloof dat het zo was, ben al een tijdje niet meer bezig geweest met ASP(.NET)
code:
1
2
3
| If Request.Session("logged")= False Then
Response.Redirect("./login.aspx")
End If |
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
BlackBurn schreef op 21 January 2003 @ 13:11:
Zou je iets specifieker kunnen zijn, bedoel je een inlog systeem voor op je lokale computer of voor internet, dus volledig webbased, want in het geval van het laaste kun je het gemakkelijkste gebruik maken van sessies, even een heel kort snel voorbeeldje.
code:
1 2 3If Request.Session("logged")= False Then Response.Redirect("./login.aspx") End If
Dat gaat dus niet..Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 11:59:
Ik wil een eigen inlog systeem maken waar mensen via een textbox kunnen inloggen. Dit lukt me we maar als ik dan alleen toegang wil geven tot bestanden moet ik bij elk bestand een check inbouwen en dat gaat niet bij bijvoorbeel jpg bestanden. Hoe doe ik dit ?
Verwijderd
Even beetje offtopic. maar stel ik zeg naar wacht validatie session("login") = true
en ik controleer dat op ieder pagiana is dat dan eigenlijk wel veilig?
ik bedoel kan niemand gewoon de session varabelen aanpassen?
Theoretisch ja, als iemand FTP-toegang oid heeft kan hij zelf een bestand uploaden en hier een sessionvariabele laten aanmaken. Het kan echter niet eenvoudig.Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 13:28:
Even beetje offtopic. maar stel ik zeg naar wacht validatie session("login") = true
Verwijderd
Euuh je jpeg's in een database opslaan of in je bin directory (of een andere beveiligde) en ze dan via een aspx pagina laden.
Heb juist een wee zitten zoeken achtere een goeie manier om in vb.net bestanden te uploade, maar ik wil je die code wel mailen je kan ze aanpassen naar wat je nodig hebt...
Heb juist een wee zitten zoeken achtere een goeie manier om in vb.net bestanden te uploade, maar ik wil je die code wel mailen je kan ze aanpassen naar wat je nodig hebt...
euh ja.... natuurlijk gaat dat wel. je maakt gewoon een aspx pagina waarin je een dergelijke check doet:
als de gebruiker door de check heen komt (en dus is ingelogd) mag hij het jpg bestand wel zien. dat kun je vervolgens doen door
let wel: je moet de daadwerkelijke jpeg bestanden nu NIET binnen je website plaatsen, maar in een willekeurige andere map op je server (die dus niet via het web bereikbaar is)
code:
1
2
3
| If Request.Session("logged")= False Then
Response.Redirect("./login.aspx")
End If |
als de gebruiker door de check heen komt (en dus is ingelogd) mag hij het jpg bestand wel zien. dat kun je vervolgens doen door
code:
1
2
| Response.Contenttype = "image/jpeg"
Response.WriteFile("c:\somedir\somepicture.jpg") |
let wel: je moet de daadwerkelijke jpeg bestanden nu NIET binnen je website plaatsen, maar in een willekeurige andere map op je server (die dus niet via het web bereikbaar is)
Pagina: 1