Toon posts:

probleem met pc op 133MHZ te laten lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een moederbord asus K7VT en cpu amd thunderbirth 700 geheugen 2X 128 MB 133MHZ
kan de pc op 133 MHZ draaien ??? wat moet ik daarvoor doen? heb in de bios al geprobeerd om 133MHZ in te stellen maar toen lipe de pc vast kreeg zelfs de bios niet meer terug heb hem terug moeten opstarten met jumper setting

Verwijderd

De EV6 bus trekt geen 133 MHz FSB, alleen het geheugen kan op 133 mzh draaien, door middel van DRAM Frequency 4:3 (FSB+PCI)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe weet je dan dat je geheugen op 133MHZ draait ?? waar stel je dat in in de bios ?

Verwijderd

Bij de Advanced settings, waar je je FSB ook kan instellen. Als je je FSB op 110 laat lopen, en je stelt je geheugen in op 4:3, gaat het geheugen lopen op 110+(110/3)

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar van die termen begrijp ik nog niet zoveel het komt er dus op neer dat je een amd cpu dus niet op 133mhz kunt laten draaien het geheugen dus wel heeft dit veel voordelen en die voltage instellingen ?

Verwijderd

Het scheelt altijd wel wat, je geheugen heeft dan hogere bandbreedte, waardoor sommige apps sneller zijn. De processor busspeed moet je gewoon op 100 laten staan, maximaal 110 ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
zeg bedankt voor je uitleg kan ik je eventueel nog ergens bereiken moest ik nog ergens problemen mee hebben ik ga het dadelijk uitproberen dus waar je de mogelijkheid tussen 3/3 en 3/4 hebt de laatste nemen en bij de keuze van MHZ eventueel 110 mhz instellen

Verwijderd

Is best. Me ICQ is:

97731222
Pagina: 1