ADSL modem kapot!?

Pagina: 1
Acties:

• domin4tor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 11:50
Ik heb het volgende probleem met mijn Mijn Alcatel Speed Touch Home (adsl modem die ik kreeg bij mxstream destijds). Ik had al geruime tijd het probleem dat als de stroom om de een of andere reden wegviel dat het modem zijn ip adres niet wou onthouden. Met een simpele Ping-Of-Life en vervolgens het programma mxs_home gebruiken om de instellingen terug te zetten werd dit verholpen. Zo ook nu was dit het geval. Echter het mxs_home programma liep vast. Na een aantal minuten heb ik het programma maar gestopt om het opnieuw te proberen.
Echter toen ging de modem helemaal niet meer aan! Het enige wat gebeurd is dat het power ledje een paar keer rood knippert en vervolgens constant oranje/rood blijft branden. Het modem reageert op helemaal nergens meer op! Zelfs het reset knopje op de achterzide van het modem werkt niet meer.

Ik heb naar de helpdesk gebeld van mxstream, maar die zeggen mij niet te kunnen helpen, omdat de garantie periode al verlopen is (met 3 weken) en enkel nieuwe modems opsturen mits de garantieperiode niet voorbij is. Maar zij houden zich dus niet bezig met de reparatie van modems. Het enige wat kon worden geadviseerd is om of een bedrijf te zoeken wat die modems kan repareren of een nieuwe modem te kopen. Een nieuwe modem kopen lijkt mij zonde, omdat ik denk dat enkel de modeminstellingen moeten worden teruggezet. De modem zelf lijkt
niet kapot te zijn. Iemand een goed advies wat nu te doen?

Verwijderd

ik heb ook iets vaags met mijn Alcatel Speed Touch Home Ethernet modem... het eerste groene lampje blijft branden maar het tweede groene lampje blijft steeds knipperen..

Ik krijg ook geen verbinding met de PPTP server (via router) en heb dus geen internet verbinding..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
domin4tor schreef op 21 January 2003 @ 11:52:
Iemand een goed advies wat nu te doen?
http://www.bruring.com/vb...66c5e7ac0ef5&threadid=286

Als je hier kijkt, daar bied iemand zich aan om voor 35€ modems te repareren (Softwarematig). Het lijkt me het altijd wel waard om te proberen en misschien kan hij je ook van het andere probleem verhelpen. :)

• natnek
  • Laatst online: 02-08 10:40
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 12:06:
ik heb ook iets vaags met mijn Alcatel Speed Touch Home Ethernet modem... het eerste groene lampje blijft branden maar het tweede groene lampje blijft steeds knipperen..

Ik krijg ook geen verbinding met de PPTP server (via router) en heb dus geen internet verbinding..
als het tweede lampje knippert dan heb je ook geen line sync en ligt het probleem dus bij kpn.

• domin4tor
  • Laatst online: 06-07 11:50
[Airwolf] schreef op 21 januari 2003 @ 12:07:
[...]

http://www.bruring.com/vb...66c5e7ac0ef5&threadid=286

Als je hier kijkt, daar bied iemand zich aan om voor 35€ modems te repareren (Softwarematig). Het lijkt me het altijd wel waard om te proberen en misschien kan hij je ook van het andere probleem verhelpen. :)
Misschien moet ik dat dan maar doen. iig beter als een nieuwe modem kopen :/

Verwijderd

natnek schreef op 21 January 2003 @ 12:16:
[...]

als het tweede lampje knippert dan heb je ook geen line sync en ligt het probleem dus bij kpn.
volgens KPN was er niets aan de hand bij hun :|

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 14:23:
[...]

volgens KPN was er niets aan de hand bij hun :|
Niet goed aangesloten dan? Splitter zit goed etc.?

Want geen line sync is iets niet goed met de lijn.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Bart schreef op 21 January 2003 @ 14:46:
[...]

Niet goed aangesloten dan? Splitter zit goed etc.?

Want geen line sync is iets niet goed met de lijn.
2e lampje is de line sync? De kabel is niets mis mee, als ik em op een telefoon aansluit dan werkt het gewoon.. ook met de splitter is niets aan de hand!
Pagina: 1