Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Afgelopen dagen heb ik review na review gelezen, en kwam nu op de volgende 3 digicams die me wel wat leken (pw prijs erachter, en ja ik heb me aan de faq/policy gehouden)

Canon PowerShot S45 - 665 / 668
Minolta DiMAGE F100 - 506 / 526
Canon Ixus v3 - 477 / 519

De canon S30 viel af omdat volgens mij die minolta "beter" is en in principe nog goedkoper ook. Canon A40 vond ik niet zo, kon net iets te weining net iets te groot. Een G3 vind ik te duur en te groot, dan zou ik voor de S45 gaan.

Wat wil ik? Voornamelijk vakantie fotos maken. Mn oude cam had altijd erg veel moeite met goed focusen en met laag licht situaties. Dat is dan ook de must-have, een cam die vrijwel altijd kan focusen (desnoods manual) en redelijke fotos maakt als er bijna geen licht is of bv nacht city skylines. Budget is zo'n 500 euro, eventueel de 665 voor de S45 maar dat is echt wel het maximum.

Nadeel van de F100, trage start up en zoom, blijkbaar veel noise bij laag licht, en het ontwerp vind ik persoonlijk vrij lelijk. Bovendien met 256MB (duurder) SD memory niet veel goedkoper dan de S45. Ook vond ik de test fotos soms een beetje wazig.
Ixus v3...lekker klein, niet zo duur. Slechtere foto kwaliteit, geen manual focus. Maar misschien toch wel genoeg voor mij? S45 eigenlijk geen echte problemen bij gevonden.

Ik neig zelf dus naar die S45 maar vraag me af of dat niet te veel van het goede is. Echter gaat een cam toch wel zeker zo'n 5 jaar mee bij mij en dan geef ik liever iets meer uit dan dat ik niet tevreden ben.

Iemand misschien nog radicaal andere ideeen? Ander merk ofzo? (geen sony, daar hoor ik te veel verhalen over slechte focus over...zoals dsc-p9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een stomme reply , maar volgens mij heeft consumenten bond deze maand weer digitale camera's getest.. Uit vorige test was olympus c300 zoom als best eruit gekomen , die heb ik gekocht en hij bevalt uitermate goed.. kan er niet zoveel handmatig aan instellen maar voor 400 euro een 3 megapixel camera vond ik geen slechte deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Qua design zou ik voor de Ixus gaan. Maar aangezien je voor wat betere kwaliteitsfoto's gaat lijkt mij de S45 de beste keus. Geloof me, als je nu gaat besparen op je camera heb je daar over een tijdje spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn beide Canons niet zo goed in wat mindere lichtsituaties. Nu wil dat niet zeggen dat anderen beter zijn, maar als je daar specifiek naar zoekt, zou ik toch misschien iets anders kiezen (Olympus misschien).
Ik heb zelf de S30 en ben supertevreden!!! Enige nadeel is dat hij redelijk wat licht nodig heeft, maar ik weet niet hoe dit is in vergelijking met andere camera's.
Als je echt wil kiezen tussen die drie zou ik zeker de s45 doen, maar een andere camera die allround misschien slechter is dan de s45 kan het bijvoorbeeld met slecht licht situaties juist beter doen. Het is maar net waar je de prioriteit legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een andere mogelijk: de Olympus 720 Ultra-zoom (8x zoom)

Zie ook: http://www.imaging-resource.com/PRODS/C720/C72A.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit ook na te denken over een digicam maar de olympus C-720 heeft toch wel wat nadelen. Alleen maar autofocus, ernstige chromatische abberaties (paarse rondjes bij tegenlicht) en veel gebruikers vinden het ook een flut ding. (bron : dpreview)

De C-730 heeft dan wel 10 X zoom en manual focus maar toch nog wat lage waarderingen.

Uit dit rijtje zou ik voor de powershot S45 gaan (of S40, verschil is toch niet zo groot) de Dimage F100 vind ik idd niet echt mooi en heeft geen echte top kwaliteit als ik dat zo lees. En Canon heeft gewoon de goede naam, veel instellingen en goede auto.
Ixus 3 staat mij persoonlijk niet aan door het te kleine formaat. Ik heb liever een wat zwaardere grotere camera.
Dit is wat ik er persoonlijk over denk, maar het is voor iedereen verschillend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje... Koop hem bij BCC, zoek ook de goedkoopste prijs van het apparaat in een echte winkel (dus niet een internetshop) en je krijgt hem bij BCC ook voor die prijs plus 25% extra korting over het verschil. Worked for me today...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:06:
Tipje... Koop hem bij BCC, zoek ook de goedkoopste prijs van het apparaat in een echte winkel (dus niet een internetshop) en je krijgt hem bij BCC ook voor die prijs plus 25% extra korting over het verschil. Worked for me today...
Hmm klinkt goed, wat heb jij er dan voor betaald en wat was dan de laagste prijs bij een gewone winkel?
Misschien de moeite waard om mijn bestelling bij digitalecamera.nu te cancellen, die zeggen dat m'n S45 er binnen een week is, maar volgens mij roepen ze maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op 25 January 2003 @ 23:14:
[...]

Hmm klinkt goed, wat heb jij er dan voor betaald en wat was dan de laagste prijs bij een gewone winkel?
Misschien de moeite waard om mijn bestelling bij digitalecamera.nu te cancellen, die zeggen dat m'n S45 er binnen een week is, maar volgens mij roepen ze maar wat.
Dat verhaal gaat alleen op als die winkel dus ook een "echte" winkel heeft en hem ook op voorraad heeft.
Anders kan iedereen wel 100 toestellen ff lekker in een backorder zetten. ;)

Denk dus niet dat je het altijd krijgt want ze controleren niet alleen prijzen maar ook levervoorwaarden en levertermijnen van concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 23:18:
[...]

Dat verhaal gaat alleen op als die winkel dus ook een "echte" winkel heeft en hem ook op voorraad heeft.
Anders kan iedereen wel 100 toestellen ff lekker in een backorder zetten. ;)

Denk dus niet dat je het altijd krijgt want ze controleren niet alleen prijzen maar ook levervoorwaarden en levertermijnen van concurrenten.
Ja, dat klopt, dat weet ik wel. Maar dan blijft m'n vraag alsnog staan, en dat ik hem al besteld heb bij een webshop is feitelijk niet relevant, die kan ik cancellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden om hem bij BCC te kopen was dat ze om de hoek zitten(en de extra korting op het prijsverschil). Ook ik koop liever bij internetshops en verder moet je bij BCC je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Gewoon blijven hameren op gewone winkel, voorraad of niet maakt niet uit (ze hebben hem zelf ook niet op voorraad) en het is geen goedwillendheid van BCC maar een recht van de klant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 01:01:
De enige reden om hem bij BCC te kopen was dat ze om de hoek zitten. Ook ik koop liever bij internetshops en verder moet je bij BCC je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Gewoon blijven hameren op gewone winkel, voorraad of niet maakt niet uit (ze hebben hem zelf ook niet op voorraad) en het is geen goedwillendheid van BCC maar een recht van de klant.
I see. De dichtstbijzijnde BCC voor mij is in Deventer, dus niet echt naast de deur.

Wat heb je nou uiteindelijk voor de S45 betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S45 is ronduit het beste geschikt voor jouw wensen.

Hier verkoop ik ze ;) www.maxwell.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 01:46:
De S45 is ronduit het beste geschikt voor jouw wensen.

Hier verkoop ik ze ;) www.maxwell.nl
Euhm, ben ik nou gek :?
Als ik op "Dig. fototoestellen" klik zie ik alleen maar Sony camera's, waar zijn de Canons! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Tsja hij is dus nergens leverbaar...tenzij je naar de dixons gaat voor 820 euro ofzo. Iemand nog tips waar de S45 te krijgen is binnen 2 weken onder de 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swabber zit op dit moment nog op € 673 maar gaat nog voor 25 % verschil tussen aangeboden prijs (849-673) is ongeveer € 45 eraf oftewel € 628. Overhet resultaat van deze actie hou ik je op de hoogte (als je dat wilt)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Reinier schreef op 26 januari 2003 @ 01:04:
[...]

I see. De dichtstbijzijnde BCC voor mij is in Deventer, dus niet echt naast de deur.
ff geduld nog...er komt ook een BCC in Enschede (nieuwe Klanderij) :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wacht al te lang....ik wil PowerShooten.Ook al zou ik daar wat kilometertjes voor moeten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 20:03:
Nou ik wacht al te lang....ik wil PowerShooten.Ook al moet ik daar wat kilometertjes voor maken.
Denk dat ie het tegen mij had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zoijar: heb je al een keuze kunnen maken?
Ik hoop vandaag een reactie van digitalecamera.nu te krijgen over de levertijd van de S45, mocht je die nog willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Reinier schreef op 27 januari 2003 @ 11:39:
Zoijar: heb je al een keuze kunnen maken?
Ik hoop vandaag een reactie van digitalecamera.nu te krijgen over de levertijd van de S45, mocht je die nog willen bestellen.
Ik twijfel nog wel tussen de ixus v3 en s45, maar ga toch voor de s45. Met als enige nadeel de afmetingen. Hij is best groot, past niet echt in je broekzak. Maar op zich maakt dat niet zo veel uit, broek met grote zakken aan, of de tas van mn vriendin lenen? ;)

En ja, ik zou graag de levertijd daar horen. Heb al een beetje rondgezocht en hij is bijna nergens leverbaar. Misschien toch ff bij BCC vragen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 20:23
ik heb ook een beetje hetzelfde probleem...

heb nu een Fuji Finepix 2600z, maakt mooie pics, maar je wil meer he. Deze cam past dus duidelijk niet in mn broekzak, jaszak zonder dat je er last van hebt (hij is gewoon te dik) en geloof me, daar ga je je aan ergeren. ik heb zo vaak dat ik een foto had willen nemen en de digi niet bij de hand had...
dus een Ixus V3 (of een 330) lijkt mij iig een mooie optie...

als je handzaamheid en draagbaarheid belangrijk vind, zou ik zeker voor de V3 gaan. (ook vanwege de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik heb de minolta f100
ben er erg tevreden over..

als je wat pics op de hoogste kwaliteit wilt zien mail je maar even

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zoijar schreef op 27 januari 2003 @ 12:50:
[...]
En ja, ik zou graag de levertijd daar horen. Heb al een beetje rondgezocht en hij is bijna nergens leverbaar. Misschien toch ff bij BCC vragen morgen.
Nou, ik heb een mailtje van digitalecamera.nu:
Geachte heer/mevrouw,

Het klopt dat er logistieke problemen zijn bij Canon waardoor de levertijd
niet exact vast staat. Wij verwachten de camera op korte termijn in de
winkel te kunnen uitleveren en nemen dan gelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Rob

digitalecamera.nu
Dat zegt helaas dus helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen bij digitalecamera.nu zijn positief. Zeer welwillend, meedenkend en klantvriendelijk. Alleen, tja die prijs van BCC he.. Daar ga ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
hmmmm
Geachte heer/mevrouw,

Niet op voorraad wel te bestellen. De levertijd is momenteel 5 tot 10 dagen
na order.

Met vriendelijke groet,

Rob

digitalecamera.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel de dreigende oorlog zijn... Ze willen alle plaatjes schieten die ze maar kunnen, misschien hebben ze de primeur.

En wat die sony's betreft op www.maxwell.nl in de winkel hebben we nog meer, maar aangezien de website centraal wordt geregeld, kan het wel eens voorkomen dat deze niet helemaal up-to-date is.

Als je begrijpt wat ik bedoel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een telefoontje van BCC gehad. De 25% korting op het verschil tussen de BCC aanbiedingspijs en de aankoopprijs krijg ik ook. Daarmee is BCC dus de goedkoopste aanbieder van de Canon s45. Nu nog even wachten tot ie binnen is en het is ook in huize swabber Krachtschieten met de S45 (voor dus € 634). De prijs bij BCC was slechts € 829 waardoor het verschil iets minder was en dus de korting iets lager. Vandaar dus helaas geen krachtschieter voor onder de €630 maar desondanks toch het goedkoopst in Nederland

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:21:
Vandaag een telefoontje van BCC gehad. De 25% korting op het verschil tussen de BCC aanbiedingspijs en de aankoopprijs krijg ik ook. Daarmee is BCC dus de goedkoopste aanbieder van de Canon s45. Nu nog even wachten tot ie binnen is en het is ook in huize swabber Krachtschieten met de S45 (voor dus € 634). De prijs bij BCC was slechts € 829 waardoor het verschil iets minder was en dus de korting iets lager. Vandaar dus helaas geen krachtschieter voor onder de €630 maar desondanks toch het goedkoopst in Nederland
Aaarghll... dat wil ik ook! Toch weer een stukje aantrekkelijker dan de € 665,- van http://www.digitalecamera.nu, waarvan ook niet duidelijk is wanneer ik hem ontvang.

Welke "echte" winkel heb je nou als referentie gebruikt, waardoor je de korting bij BCC kreeg?

edit:
wat heb je een coole user-icon trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 30-01-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R, kijk naar mijn prijs (673 euro), kijk in de preiswats (van bijvoorbeeld twiekers) en concludeer. Nog beter. Morgen zal ik het bonnetje van BCC even inscannen. Kun je daar naar verwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 10:11

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Aaarghll... dat wil ik ook! Toch weer een stukje aantrekkelijker dan de € 665,- van http://www.digitalecamera.nu, waarvan ook niet duidelijk is wanneer ik hem ontvang.

Welke "echte" winkel heb je nou als referentie gebruikt, waardoor je de korting bij BCC kreeg?

Reinier,
Ik heb ook interesse in die prijs. Waar ik woon is een BCC. Wellicht kunnen we iets combineren ?

Veentoren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 22:48:
R, kijk naar mijn prijs (673 euro), kijk in de preiswats (van bijvoorbeeld twiekers) en concludeer. Nog beter. Morgen zal ik het bonnetje van BCC even inscannen. Kun je daar naar verwijzen :)
Cool, ik wacht op je scan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

earthforce schreef op 30 januari 2003 @ 23:03:
Reinier,
Ik heb ook interesse in die prijs. Waar ik woon is een BCC. Wellicht kunnen we iets combineren ?

Veentoren.
Kijk, dat lijkt me nou een geniale constructie! Aangezien ik in Enschede woon en de dichtstbijzijnde in Deventer is!
Laten we even wachten op meer info van Swabbertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net te lezen en vind het eigenlijk ook wel erg interesant.

Swabbertje waar blijft de info (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe mijn best maar de scanner hier geeft problemen. Ga er morgen verder aan prutsen. Maar mijn verhaal staat echt als een huis!
Het enige lullige vind ik het overigens voor de shops die de camera goedkoop aanbieden en hierdoor omzet (mogelijk) mislopen. Persoonlijk vind ik dat hiervoor wel een fonds moet worden opgericht. (Of is het misschien tijd voor een nieuw forum-Pingelen.NL :) voor het betere inzicht in de Witgoedhandelarij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de camera is binnen, de scanner doet het ook.
Hierbij de bon:

Afbeeldingslocatie: http://djb.home7.dk3.com/bonnetje.jpg

De 25 % korting op het verschil wordt door BCC overgemaakt dus die tref je er niet op aan.

Veel succes bij de BCC bij JOU in de buurt. Ik ga lekker krachtschieten met mijn binnen-een-week-na bestelling-in-huis-zijnde-S45 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 14:15:
Hierbij de bon:

[afbeelding]

De 25 % korting op het verschil wordt door BCC overgemaakt dus die tref je er niet op aan.

Veel succes bij de BCC bij JOU in de buurt. Ik ga lekker krachtschieten met mijn binnen-een-week-na bestelling-in-huis-zijnde-S45 8)7
Tnx...
Ik ga morgen eens kijken wat een S45 in Duitsland in de winkel kost (ik woon in Enschede en ik ben in 10 minuten in Gronau, vandaar). Misschien dat ik hem dan gewoon daar aanschaf, dat is i.i.g. niet zoveel gedoe.
En anders probeer ik de BCC truc alsnog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 10:11

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Denk wel dat de handleiding in Gronau in het Duits zal zijn.
Een Nederlandse handleiding is te prefereren

Iets om aan te denken

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Duits of Nederlands maakt niet zoveel uit hor. Ik heb overigens een echt Hollendiesjen handleiding (daar waar ik graag juist een Engelse zou willen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Reinier schreef op 31 January 2003 @ 22:17:
[...]

Tnx...
Ik ga morgen eens kijken wat een S45 in Duitsland in de winkel kost (ik woon in Enschede en ik ben in 10 minuten in Gronau, vandaar). Misschien dat ik hem dan gewoon daar aanschaf, dat is i.i.g. niet zoveel gedoe.
En anders probeer ik de BCC truc alsnog!
in de winkel in Duitsland zijn ze maar heel iets goedkoper dan in Nederland hoor...
je kan 'm beter online in NL bestellen...een Duitse handleiding is bagger (zoals ik nu heb voor mijn G3) :(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ach ik kan prima Duits lezen hoor, dus dat is geen probleem. Ik ben trouwens niet naar Gronau geweest, ik vond het te koud om naar buiten te gaan, met die sneeuw :7

Ik wil sowieso digitalecamera.nu eerst mailen om te vragen of bestellingen geannulleerd kunnen worden zonder al te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 14:15:
Hierbij de bon:

[afbeelding]

Welke winkel heb jij nou als referentie gebruikt, ik wacht al drie weken via digitalecamera.nu op mijn s45. Ik begin het onderhand wel zat te worden. Als ik hem via bcc sneller en goedkoper kan krijgen, dan wil ik dat wel.