Hey Tweakers. ik heb een probleem maar kan er niet achterkomen waar het probleem zit
ik zal hieronder beschrijven wat er fout is :'(:
Geef eerst globaal aan wat het probleem is
Als ik mijn script (PHP) uitvoer krijg ik de volgende error:
Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
Ik heb al verschillende dingen geprobeert ik dacht eerst dat het misschien lag aan een paar elsjes of ifjes maar dat is het niet ik heb geprobeert de $post_[]; te veranderen in een normale variable dat mocht ook niet baten
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
Zelf denk ik dat het aan de variable ligt "email" en "gebruikersnaam"
Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
Ik heb de post global vervangen met een variable maar dat mocht ook niet baten
Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt, of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt. Herhaal deze stappen totdat je alles hebt verteld wat je hebt geprobeert, en welke references je daarvoor gebruikt hebt. Geef ons de errors die je te zien krijgt.
deze errors krijg ik dus te zien krijg ik zal hieronder de code posten het gaat op de mysql_num rows dat zijn allebij de lijnen die worden aangegeven
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
• Ik ben mezig met een member systeem daar moet bij het registreren gekeken worden of de gebruikersnaam/email al bestaat in de database.
• Ik krijg een error ik weet eigenlijk niet waar het nogmeer aan kan liggen dan aan die post global
• Heeft iemand enig idee hoe ik het zou kunnen oplossen?
• Als iemand de hele code wil dan hoor ik het wel dan post ik hem erbij zijn 140 regels code dan duid ik wel aan om welke regels het gaat
Alvast bedankt voor het helpen
Geef eerst globaal aan wat het probleem is
Als ik mijn script (PHP) uitvoer krijg ik de volgende error:
HTML:
1
2
3
| Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\tut-web\registreren.php on line 25 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\tut-web\registreren.php on line 28 |
Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
Ik heb al verschillende dingen geprobeert ik dacht eerst dat het misschien lag aan een paar elsjes of ifjes maar dat is het niet ik heb geprobeert de $post_[]; te veranderen in een normale variable dat mocht ook niet baten
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
Zelf denk ik dat het aan de variable ligt "email" en "gebruikersnaam"
Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
Ik heb de post global vervangen met een variable maar dat mocht ook niet baten
Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt, of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt. Herhaal deze stappen totdat je alles hebt verteld wat je hebt geprobeert, en welke references je daarvoor gebruikt hebt. Geef ons de errors die je te zien krijgt.
HTML:
1
2
3
| Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\tut-web\registreren.php on line 25 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\tut-web\registreren.php on line 28 |
deze errors krijg ik dus te zien krijg ik zal hieronder de code posten het gaat op de mysql_num rows dat zijn allebij de lijnen die worden aangegeven
PHP:
1
2
3
4
5
| $query = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM members WHERE gebruikersnaam = '" . $_POST['gebruikersnaam'] . "'"); $username = mysql_num_rows($query); $query = mysql_query("SELECT email FROM members WHERE email = '" . $_POST['email'] . "'"); $e_mail = mysql_num_rows($query); |
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
• Ik ben mezig met een member systeem daar moet bij het registreren gekeken worden of de gebruikersnaam/email al bestaat in de database.
• Ik krijg een error ik weet eigenlijk niet waar het nogmeer aan kan liggen dan aan die post global
• Heeft iemand enig idee hoe ik het zou kunnen oplossen?
• Als iemand de hele code wil dan hoor ik het wel dan post ik hem erbij zijn 140 regels code dan duid ik wel aan om welke regels het gaat
Alvast bedankt voor het helpen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:29 ]