Iemand ervaring met bellen in China?

Pagina: 1
Acties:

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
'Ola!
Ik heb het geluk dat ik binnenkort 3 weken naar China kan gaan op studiereis. Om het thuisfront een beetje op de hoogte te willen houden, wil ik nog wel een beetje SMSsen daar. Nu is alleen de ellende dat geen van de nederlandse providers roming overeenkomsten heeft met china.

Heeft er iemand ervaring met bellen/sms-sen in China? Ik dacht zelf dat het misschien makkelijk is om daar een pre-paid kaartje te kopen ofzo, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat compatible is met mijn toestel. Ik heb wel een 3-band toestel, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn, toch?

Alle info is welkom!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25

Zoefff

❤ 

Zoals je zelf zegt, heeft Nederland geen roaming overeenkomsten met China, dus China heeft ook geen roaming overeenkomsten met Nederland, toch? Dan heeft het ook geen zin om in China een prepaid kaartje te kopen, daar kan je dan net zo goed niet mee naar Nederland bellen denk ik..

Wel relaxed btw, 3 weekjes china :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 21-01-2003 11:30 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Zoefff schreef op 21 January 2003 @ 11:29:
Zoals je zelf zegt, heeft Nederland geen roaming overeenkomsten met China, dus China heeft ook geen roaming overeenkomsten met Nederland, toch? Dan heeft het ook geen zin om in China een prepaid kaartje te kopen, daar kan je dan net zo goed niet mee naar Nederland bellen denk ik..

Wel relaxed btw, 3 weekjes china :)
dat is dus onzin
dat zou beteken dat we hier in nederland niet naar china zouden kunnen bellen
en andersom

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

je toestel zal wel werken in China maar hoe het met pre-paid gaat weet ik niet. word af en toe wel uit China gebeld maar dat is met een vast toestel. is niet extreem duur.

ik ga er trouwens in juli heen voor een maandje. zal dus iig dit topic in de gaten houden :)

edit:
Telefoon voor in China

[ Voor 12% gewijzigd door sh4d0wman op 21-01-2003 11:35 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 11:31:
[...]

dat is dus onzin
dat zou beteken dat we hier in nederland niet naar china zouden kunnen bellen
en andersom
Inderdaad :)

Ik ben een aantal jaar geleden naar japan geweest, wou toen een telefoon kopen, maar dat was niet nodig. Een aantal mensen (heb zelfs de KPN gebeld) wisten me te vertellen dat je met een mobiel niet naar japan kan bellen, en vanuit japan met een mobiel niet naar nederland.

Met een vaste telefoon kan het overigens wel gewoon... En hoe het nu zit weet ik niet hoor, ik gok erop dat het inmiddels wel kan..

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 21-01-2003 11:39 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Ik heb even verder gezocht... Met KPN abo is het wel mogelijk om te bellen en SMSsen inmiddels. Met een KPN prepaid kan je niet SMSsen vanuit China.

En in China een prepaid kopen is haast niet te doen, omdat je daar een legitimatie nodig hebt voor een pre-paid. Werkt daar toch een stuk anders dan hier in Europa!

Dan maar gewoon e-mailen in het cafe. Als het tenminste niet door de overheid wordt gecensureerd :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Hé Boss!

Laat ik nou net 2 weken geleden in China zijn geweest. Mijn Handspring Treo 270 met Vodaphone abo werkte prima. Tijdje via roaming gebeld, werd een beetje duur. Daarom daarna een Sjinees pre-paidkaartje in de supermarkt gekocht en ik was weer in de lucht voor weinig centjes. :*)

In China werkt het netwerk vrijwel overal, ook op het platte land in de provincie.

Successss,
Membrrrraan

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Op deze site kan je alles vinden:

Klik hier voor de vakantiebellen site

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"