ik gebruik nu ssh om mijn servertje te beheren en moet zeggen het is echt super! alleen zit ik met een probleem! Ik heb via putty een programma gestart op mijn server bak. zodra ik putty sluit en weer opstart komt ie in een andere console terrecht en nu wil ik graag weer terug naar het console waar mijn programma draait... hoe doe ik dat via ssh (niet left alt F*)
Maak gebruik van het programma screen
man screen
en je ziet alle opties
man screen
en je ziet alle opties
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Daar heb je het programma screen voor. Je start het bijv:
screen
en je krijgt een nieuwe console. Als je weer opnieuw connect doe je screen -r, en je krijgt je vorige console terug
met de optie -S is het mogelijk om een screen een naam te geven. Detachen doe je trouwens std met CTRL-A D
succes!
screen
en je krijgt een nieuwe console. Als je weer opnieuw connect doe je screen -r, en je krijgt je vorige console terug
met de optie -S is het mogelijk om een screen een naam te geven. Detachen doe je trouwens std met CTRL-A D
succes!
ok maar ik gerbuik nu putty als client op een WINDOWS PC om te connecten naar een linux server
Dan start je het programm wat je normaal gesproken opstart op je server op als
screen programma
als je wilt uitloggen doe je CTRL-A en daarna d
volgende keer dat je inlogt op die server doe je:
screen -r
en je ziet het scherm weer terug
maar zoals ik in mijn eerste post al zei, kijk even naar de man pages van screen
screen programma
als je wilt uitloggen doe je CTRL-A en daarna d
volgende keer dat je inlogt op die server doe je:
screen -r
en je ziet het scherm weer terug
maar zoals ik in mijn eerste post al zei, kijk even naar de man pages van screen
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Verwijderd
Screen draai je dus op de linux machine en niet ipv putty
Je start eerst screen op en daarin draai je je progsels
Je start eerst screen op en daarin draai je je progsels
Ze bedoelen ook dat je op de linux server screen moet gebruiken.
Windows kent dat niet..
Windows kent dat niet..
hehe ik snap het want zag zojuist al zodra ik putty sloot dat mijn progje ook pleite was
ok ik ga het even proberen
Verwijderd
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Dit was wel te vinden geweest met wat zoekwerk. DIt is al diverse malen op het forum aan de orde geweest. Succes verder.
Dit was wel te vinden geweest met wat zoekwerk. DIt is al diverse malen op het forum aan de orde geweest. Succes verder.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()