[Compaq]Laptop scherm brak?

Pagina: 1
Acties:

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 23:36
Ik heb een Compaq laptopje, de LTE Elite 4/75CX

Als ik een tijdje aan het "laptoppen" ben krijg je het beeld zo te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bbbbbeeld.jpg

Specs:
CPU: 486 DX4 75Mhz
HDD: 324 Mb
Ram: 16 Mb
Scherm: Kleur
Muis: aanwezig op beeldscherm

Als ik hem op mijn Sony E500 aansluit. Heb ik dit probleem ook, ik denk dus niet dat het aan mijn monitor van me laptop ligt. Kunnen het misschien de drivers zijn :?

Heeft iemand dit prob ook al een keer gehad? Zoja, wat was de oplossing.

Verwijderd

Driver video chipset ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ziet er uit als brak videogeheugen. Is het geshared van het gewone? Heb je de originele image van compaq er nog opstaan of heb je zelf een os geinstalld?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Denk dat het wel geshared is, maar zou het vervangen van het videogeheugen de oplossing dan kunnen bieden?

/me kent M3ga_Man en we hebben ook samen dit topic geopend

Als niemand de oplossing heeft, wordt dat het beeldschermpje eruit slopen >:)

edit:
ik heb effe gezocht op de Compaq site. Maar ik kan geen Driver updates vinden, zal een BIOS update ook uitkomst kunnen bieden?

[ Voor 71% gewijzigd door Glashelder op 21-01-2003 16:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

effe een kick, ik heb het laptop nu hier staan, en het probleem lijkt alleen voor te komen als de laptop warm wordt. Hij wordt echt ontzettend heet, net die p4 2,0 van mijn buurjongen. Kan het met de koeling te maken hebben?

Iemand enig idee wat een LIM driver is? Ik zie in de BIOS (oid) "LIM driver not loaded".

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 22-01-2003 21:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het videogeheugen dan geshared is van het normale werkgeheugen (waarschijnlijk) dan zou het idd kunnen dat het geheugen te warm word, wat weer zou kunnen betekenen dat er een koeler kapot is of dat je in een te warme ruimte zit. Ik zou em even door compaq laten controleren als je nog garantie hebt, je kunt beter niet zelf in een laptop gaan kijken of de koeler(s) het nog doen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wagenveld schreef op 03 February 2003 @ 12:56:
Als het videogeheugen dan geshared is van het normale werkgeheugen (waarschijnlijk) dan zou het idd kunnen dat het geheugen te warm word, wat weer zou kunnen betekenen dat er een koeler kapot is of dat je in een te warme ruimte zit. Ik zou em even door compaq laten controleren als je nog garantie hebt, je kunt beter niet zelf in een laptop gaan kijken of de koeler(s) het nog doen.
Het probleem is al opgelost, iets in de BIOS uitgezet, contrast en nog een andere vage optie

Pagina: 1